Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zróżnicowanie płac - różnice w strukturze i rozpiętości płac pracowników na zbliżonych do siebie stanowiskach.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


„Myśl globalnie, działaj lokalnie” – międzynarodowe wyzwania w zakresie świadczeń pozapłacowych

Artykuł opiera się w głównej mierze na informacjach zamieszczonych w raporcie firmy MetLife, międzynarodowych różnic w stosowaniu świadczeń pozapłacowych. Grupę państw objętych badaniem tworzą: Australia, Brazylia, Meksyk, Indie oraz Wielka Brytania. Każdy z krajów reprezentuje inne warunki gospodarcze i demograficzne. Jako punkt wyjściowy podano najważniejsze problemy pracodawców i pracowników. Pokazano następnie, że właściwie dobrana strategia benefitowa powinna spełniać obustronne oczekiwania. Tekst uzasadnia więc, dlaczego globalne oczekiwania pracodawców mogą być spełnione jedynie poprzez zrozumienie lokalnych problemów. Opracowanie zawiera 3 tabele oraz 5 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 21.11.2011 Autor: Iwona Karkocha

Zarządzanie terytorium sprzedaży a kwestie wynagradzania

Optymalnie podzielone terytoria sprzedażowe są jednym z podstawowych warunków prowadzenia efektywnej działalności handlowej. Zależą od nich jednak nie tylko zyski przedsiębiorstwa, ale również zarobki jego pracowników. Potencjał obszaru na jakim działa handlowiec ma bowiem ogromny wpływ na liczbę oraz wartość realizowanych przez niego zamówień, a co za tym idzie również na jego premię. W artykule opisano konieczność zapewnienia zrównoważonego podziału terytoriów sprzedażowych w celu zagwarantowania sprawiedliwości oraz efektywności systemu wynagradzania i motywowania. Przedstawiono także wyzwania, jakie w kwestii zarządzania kadrami i płacami niesie proces reorganizacji obszaru handlowego. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 14.11.2011 Autor: Grzegorz Spólnik

Benefity w 2011 roku – co oferują Amerykanie w okresie niepewności?

Artykuł powstał na podstawie raportu 2011 Employee Benefits. Examining Employee Benefits Amidst Uncertainty opracowanego przez SHRM. Skupiono w nim uwagę na benefitach i ich popularności wśród pracowników amerykańskich firm. W związku z dużą niepewnością gospodarczą i zatrudnienia w USA najbardziej popularne benefity wspierają sytuację materialną pracowników. Wśród świadczeń rodzinnych należy wymienić m.in. możliwość przyjścia do pracy z dzieckiem w nagłej sytuacji czy pomoc w adopcji dziecka. W artykule omówiono świadczenia dodatkowe związane z ochroną zdrowia oraz finansowe. Opisano również benefity elastyczne, które według SHRM powinny być standardem w XXI wieku. Ponadto scharakteryzowano świadczenia typu wellness, ułatwiające zmianę pracy i przeprowadzkę oraz przysługujące w podróży służbowej. Artykuł zawiera 6 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 17.10.2011 Autor: Konrad Nawrot

Strategie przyznawania podwyżek

Prawidłowo przyznana podwyżka płacy zasadniczej jest dla pracownika nagrodą za dotychczasowe osiągnięcia oraz skutecznym bodźcem motywującym go do jeszcze lepszej pracy. Niniejszy artykuł został w całości poświęcony strategiom, które odnoszą się do wzrostu wynagrodzeń w firmie. Na wstępie przedstawiono jakie mogą być podstawowe kryteria przyznawania podwyżek. Następnie omówiono tzw. podwyżki automatyczne, sprawdzające się jedynie w przypadku tradycyjnych tabel płac. Kolejna część opracowania skupia się natomiast na trzech strategiach, które odnoszą się do bardziej elastycznych systemów wynagrodzeń. Opisano tutaj takie kryteria przyznawania podwyżek jak efekty pracy, kompetencje pracownika oraz sytuacja na rynku pracy. Na zakończenie opisano strategię, bazującą na mieszanych kryteriach wzrostu wynagrodzeń. Przedstawiono podejście łączenia podwyżek uzależnionych od efektów z podwyżkami będącymi wynikiem stażu pracy. Artykuł zawiera 1 wykres oraz 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 10.10.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Jak skutecznie przekazywać informacje o systemie wynagrodzeń

Skuteczny przekaz informacji to nie taki, który jest obszerny i dostarcza dużo szczegółów, tylko taki który jest przejrzysty i zrozumiały. Z wynagrodzeniami jest podobnie. Zbyt dużo skomplikowanych detali w kampanii informacyjnej może zniweczyć wysiłek jaki został włożony w opracowanie systemu wynagrodzeń. Trudno sobie również wyobrazić sukces tego typu działania jeśli nie uzyska się wsparcia szeroko rozumianej kadry kierowniczej i nie sprawi się żeby menedżerowie zrozumieli nowe rozwiązania. Niniejszy artykuł zawiera wskazówki w jaki sposób stawić czoło tego typu wyzwaniu i sprawić aby zasady wynagradzania panujące w firmie stały się częścią kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. czytaj więcej Data publikacji: 10.10.2011 Autor: Radosław Sieczka

VI Krakowskie Forum Wynagrodzeń - materiały z konferencji

Od 2006 roku firma Sedlak & Sedlak organizuje Krakowskie Forum Wynagrodzeń – największą ogólnopolską konferencję poświęconą tematyce płac. VI edycja odbyła się w dniach 9 - 10 czerwca 2011 roku. Partnerem merytorycznym każdego Forum jest Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim Profesora Aleksego Pocztowskiego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Myślą przewodnią konferencji były „Wyzwania nowej dekady”. W niniejszym dziale zamieszczono prezentacje pdf z 14 wystąpień. czytaj więcej Data publikacji: 23.09.2011

Najpopularniejsze strategie i działania w zakresie świadczeń pozapłacowych w 2010 roku

Pomimo poprawy koniunktury na światowych rynkach wiele firm wciąż boryka się z problemami powstałymi w wyniku spowolnienia gospodarczego. Część podmiotów zmuszonych było nie tylko do podjęcia doraźnych działań zapobiegających skutkom kryzysu, ale musiało wręcz przedefiniować cały swój model działania na rynku. Teraz kiedy sytuacja powoli się stabilizuje firmy stają przed nowymi wyzwaniami zarówno w zakresie ogólnej strategii jak i jej poszczególnych elementów. Szczególnie dużo zmian dotyczy kwestii zarządzania personelem, a co za tym idzie również systemów świadczeń pozapłacowych. Jakie zatem działania dominowały w 2010 roku w obszarze związanym z benefitami? Jakie kroki podejmowano w tym zakresie by zapobiegać skutkom kryzysu i przygotować się na nadchodzące ożywienie gospodarcze? Jak zmiany ogólnej strategii firmy i strategii HR wpływały na rodzaje stosowanych świadczeń? Na te i inne zagadnienia znajdą państwo odpowiedź w niniejszym artykule. czytaj więcej Data publikacji: 19.09.2011 Autor: Arkadiusz Koperek

Benefity pracowników McDonald’s w Polsce i USA

W artykule zaprezentowano benefity pracowników McDonald’s w Polsce i USA. Na początku scharakteryzowano programy szkoleniowe pracowników szeregowych i kadr menedżerskich. W dalszej części opracowania opisano zasady działania Uniwersytetu Hamburgera. Obecnie na świecie jest 7 centrów szkoleniowych tworzących „uczelnię” McDonald’s, w których kształceni są profesjonaliści z zakresu zarządzania. Skupiono również uwagę na możliwości zdobycia międzynarodowego doświadczenia dzięki wymianom pracowniczym przy wykorzystaniu „McPaszportu”. Do podstawowych świadczeń pracowników zalicza się elastyczny czas pracy oraz zniżki na posiłki. Z kolei pracownicy amerykańskich restauracji tej sieci mogą otrzymać dofinansowanie dalszej edukacji oraz wsparcie adopcji dziecka. W końcowej części artykułu opisano konta oszczędnościowe oraz ubezpieczenia zdrowotne i dentystyczne. czytaj więcej Data publikacji: 19.09.2011 Autor: Konrad Nawrot

Jak powiązać premiowanie z wynikami pracy

Niniejszy artykuł traktuje o powiązaniu premii z wynikami pracy. W przedsiębiorstwach stosuje się różne rodzaje premii, więc ich powiązania z efektami pracy są różne. Na przykład premie prowizyjne uzależniają kwotę premii od wyników działalności algorytmicznie. Inaczej jest w przypadku premii zadaniowych, albo premii okresowych opartych na stałych zadaniach. W artykule przedstawiono też cele premii, które w pewnych okolicznościach są powiązane z celami płacy zasadniczej. W tekście ujęto również informacje na temat słuszności przyznawania premii, a także jej optymalnej wysokości. Artykuł zawiera dwie tabele. czytaj więcej Data publikacji: 05.09.2011

W jaki sposób można sprawdzić czy pracownicy firmy są prawidłowo wynagradzani - część II

Artykuł jest drugą częścią opracowania poświęconego prawidłowemu wynagradzaniu pracowników firmy, ustalaniu kategorii zaszeregowania oraz przedziałów płacowych. Skupia się on na tak zwanej sprawiedliwości wewnętrznej, która polega na zapewnieniu pracownikom odpowiednich zarobków, adekwatnych do wartości pracy wykonywanej na poszczególnych stanowiskach. Na początek omówiono pokrótce jakie powinny być powody przeprowadzania procesu wartościowania pracy oraz przytoczono podstawowe metody. Następnie więcej uwagi poświęcono technikom analityczno-punktowym, które są w tym aspekcie najpowszechniej stosowanymi rozwiązaniami. Kolejna część artykułu skupia się na budowaniu struktury płac z uwzględnieniem zarówno sprawiedliwości wewnętrznej jak i zewnętrznej. Poruszono tu dwa aspekty, a mianowicie powiązań wewnętrznych w danej organizacji oraz porównań zewnętrznych z rynkiem pracy. Na zakończenie omówiono jak powinna wyglądać idealna struktura płac. Artykuł zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 22.08.2011 Autor: Patrycja Grzesińska
Pułapki wynagradzania