Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Programista CNC 6700 PLN
Elektroenergetyk 5680 PLN
Nauczyciel psycholog 6200 PLN
Lakiernik proszkowy 5390 PLN
Księgowy 6290 PLN
Prawnik 9350 PLN
Doradca klienta 5030 PLN
Chemik 5800 PLN
Technik informatyk 5030 PLN
Lutowacz 5220 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Profit sharing - jest to partycypacyjny system wynagradzania, oparty na udziałach w zyskach.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Popularność świadczeń pozapłacowych wśród brytyjskich pracodawców w 2010 roku

W artykule zaprezentowano główne wyniki raportu Employee Benefits Research 2011 z maja tego roku dotyczące różnego rodzaju benefitów świadczonych przez brytyjskich pracodawców. Skupiono uwagę na roli poszczególnych osób podejmujących decyzję o wysokości świadczeń dodatkowych, a także innych osób, które mają największy wpływ na ustalenia dotyczące benefitów. Scharakteryzowano również najpopularniejsze rodzaje świadczeń z podziałem na 4 kategorie: standardowe i elastyczne benefity, a także voluntary benefits oraz bonusy pochodzące z „poświęcenia” części płacy pracowników (salary sacriface). Ponadto, zwrócono uwagę na dostępność benefitów wśród brytyjskim firm z podziałem na te, które służyły wszystkim lub tylko części pracownikom. Artykuł zawiera 3 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 23.05.2011 Autor: Konrad Nawrot

Zarządzanie wynagrodzeniami w kontekście cykli koniunkturalnych - część II

W tej części opracowania skoncentrowano się na zalecanych praktykach zarządzania wynagrodzeniami w trzech fazach cyklu koniunkturalnego: widocznego ożywienia i szczytów, szczytów i początków osłabienia oraz widocznego osłabienia kończącego się lokalnym dnem. Opisano narzędzia i strategie wynagradzania, które warto zastosować w poszczególnych stadiach. Skuteczne połączenie odpowiednich działań z właściwym momentem ich wykonania jest bowiem kluczowe dla prowadzenia odpowiedzialnej, zrównoważonej i owocnej polityki wynagradzania. Artykuł zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 10.05.2011 Autor: Grzegorz Spólnik

Zarządzanie wynagrodzeniami w kontekście cykli koniunkturalnych - część I

Zmiany koniunktury gospodarczej wpływają nie tylko na kondycję gospodarek narodowych, ale również na warunki działalności przedsiębiorstw. Zależności te nie mogą być przez specjalistów do spraw wynagrodzeń ignorowane. Zarówno okresy ożywienia jak i recesji niosą ze sobą problemy oraz możliwości, które można wykorzystać, aby sprawniej prowadzić politykę personalną i efektywniej zarządzać płacami. Trzeba jednak podejmować decyzje i wprowadzać rozwiązania, które pozwolą uprzedzić zachodzące zmiany. Dlatego też w artykule wytłumaczono zjawisko cykli koniunkturalnych oraz ukazano, w jaki sposób wpływa ono na zagadnienia, pośrednio lub bezpośrednio, związane z kwestią płac. Zasugerowano również, na jakich działaniach powinny skoncentrować się osoby odpowiedzialne za wynagrodzenia, podczas okresu najgłębszej dekoniunktury. Artykuł zawiera 1 tabelę i 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 04.05.2011 Autor: Grzegorz Spólnik

Fundamenty strategii wynagradzania kadry zarządzającej w świetle ostatnio zachodzących zmian

Niniejszy artykuł opisuje bieżące problemy, związane ze strategią wynagradzania najważniejszych osób w firmie. Na wstępie przedstawione zostały czynniki, które bez wątpienia będą miały wpływ na kształtowanie się zarobków kadry zarządzającej. Następnie ukazano jak w zaistniałych warunkach ustabilizować system wynagradzania oraz zapewnić przejrzystą komunikację, dotyczącą płac w firmie. Dalsza część opracowania została poświęcona przewidywaniom odnośnie zarobków top menedżerów w 2011 roku. Przedstawiono oczekiwania co do realizacji założonych wyników i ich potencjalny wpływ na wysokość zarobków najważniejszych osób w firmach. Następnie opisane zostały przewidywane zmiany w poszczególnych składnikach płacy kadry menedżerskiej. Na zakończenie przytoczono podstawowe wytyczne dla działów wynagradzania na 2011 rok. Artykuł zawiera 5 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 26.04.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Jak łatwo i skutecznie zbadać satysfakcję pracowników z otrzymywanych benefitów

Poniższy artykuł ukazuje w jaki sposób skutecznie i efektywnie zmierzyć satysfakcję pracowników z otrzymywanych benefitów. Na wstępie przedstawiono powody, dla których warto jest przeprowadzić to badanie i jakie są najczęstsze błędy popełniane przez firmę przy jego tworzeniu. Następnie przytoczono najważniejsze przesłanki mierzenia satysfakcji z benefitów oraz ukazano jak powinien przebiegać sam proces. Skupiono się tutaj na pięciu zasadniczych kwestiach: zdefiniowaniu celów badania, ustaleniu racjonalnych oczekiwań, projektowaniu przebiegu badania, stworzeniu specjalnej ankiety a także na zbieraniu oraz analizie danych i informacji, będących wynikiem przeprowadzonego procesu. Na zakończenie omówiono kiedy i w jaki sposób należy przekazać otrzymane wyniki do wiadomości wszystkich pracowników w firmie. Artykuł zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 18.04.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Teorie dyskryminacji płacowej

W artykule przedstawione są teorie dotyczące dyskryminacji płacowej. Dyskryminacja jest tematem ciągle obecnym w dyskusjach na forum publicznym. Zaprezentowane teorie stworzono wiele lat temu jednak wciąż są aktualne. Inicjatorem teorii dyskryminacji płacowej był Becker. Wśród wymienionych koncepcji są: teoria gustu dyskryminacyjnego Beckera, dyskryminacji monopsonistycznej, dyskryminacji statystycznej i teoria nadmiaru podaży i segregacji stanowisk. Każda z nich odwołuje się do innych założeń, które w rzeczywistych warunkach nie zawsze są spełnione. Mimo tego ograniczenia, ich poznanie może doprowadzić do lepszego zrozumienia mechanizmów rynku pracy. czytaj więcej Data publikacji: 11.04.2011 Autor: Magdalena Wrzesień

Najlepsze praktyki wynagradzania pracowników działów sprzedaży

Niniejszy artykuł pokazuje najlepsze praktyki wynagradzania, stosowane w odniesieniu do osób zatrudnionych w działach sprzedaży. Na wstępie ukazane zostały zmiany, jakie dokonały się w funkcjonowaniu przedsiębiorstw wskutek ostatniego kryzysu. Przedstawione zostały również podstawowe wymagania, stojące aktualnie przed systemami płac sprzedawców. Następnie zilustrowane zostały oczekiwania przedsiębiorców co do kompleksowości rozwiązań, związanych z nagradzaniem pracowników omawianego działu. Druga część opracowania skupia się natomiast na najważniejszych cechach poprawnie funkcjonującego systemu. Szczegółowo omówiona została konieczność dostosowywania się do faz rozwoju produktu oraz związanych z nimi taktycznych i strategicznych celów firmy. Na zakończenie przedstawiono w jaki sposób odpowiednio uwzględniać zarówno stałe jak i zmienne składniki płac przy budowie systemu wynagrodzeń sprzedawców. Artykuł zawiera 3 tabele oraz 2 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 28.03.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Rola komunikacji we wdrażaniu systemów benefitów w przedsiębiorstwach

W artykule opisano rolę, jaką odgrywa komunikacja we wdrażaniu systemu benefitów w firmach. Świadczenia pozapłacowe, chociażby były bardzo atrakcyjne, nie dadzą pracownikom pełnej satysfakcji, jeżeli pracodawcy nie będą potrafili zadbać o zastosowanie odpowiedniego systemu komunikacji. Ważnym elementem komunikacji jest odpowiedni dobór środków i metod przekazu informacji. Tradycyjne broszurki nie mogą zapewnić pracownikom takiej wiedzy o benefitach, jak spotkania na żywo z podwładnymi. Dodatkowym atutem tego typu zebrań mogą być również prezentacje audiowizualne. Narzędziem powszechnie stosowanym przez firmy wynagradzające pracobiorców benefitami jest internet. Amerykańska Izba Skarbowa, która od 2011 roku planuje zmieniać system płatności na elektroniczny, prowadzi kampanię popularyzującą jej działanie. Ogólnie rzecz biorąc, Stany Zjednoczone wyznaczają nowe trendy w benefitach i nie inaczej jest w przypadku informowania o świadczeniach pozapłacowych. Jest to zwłaszcza widoczne w służbie zdrowia. czytaj więcej Data publikacji: 21.03.2011 Autor: Mateusz Wilk

Jak edukacja pracowników w zakresie benefitów wpływa na satysfakcję z pracy?

Pakiety świadczeń pozapłacowych coraz częściej stają się częścią firmowego systemu wynagradzania. Ich stosowanie, jak pokazują liczne badania pozwala na skuteczniejszą motywację zatrudnionych. Jednak samo zaoferowanie świadczeń nie musi oznaczać, że pracownicy natychmiast będą z nich korzystać. Kluczem do sukcesu i osiągnięcia najwyższego poziomy zwrotu z inwestycji w pakiet benefitów jest odpowiednia edukacja zatrudnionych w zakresie oferowanych możliwości. Pracownik, który wie i rozumie powody wprowadzenia dodatków pozafinansowych, wie jak z nich korzystać i umie w najbardziej optymalny sposób nimi zarządzać z pewnością będzie bardziej zadowolony. Za tym zadowoleniem idzie oczywiście większa satysfakcja z samej pracy, wzrost produktywności, a także większa lojalność wobec pracodawcy. Jak więc informować zatrudnionych o świadczeniach oferowanych w firmie? Jakich metod używać aby przekaz był najbardziej zrozumiały? czytaj więcej Data publikacji: 21.03.2011 Autor: Arkadiusz Koperek

Trendy w wynagradzaniu pracowników w różnych regionach

Niniejszy artykuł jest drugą częścią opracowania, poświęconego trendom wynagradzania w różnych regionach świata. W całości koncentruje się on na pięciu aspektach opłacania pracowników w wybranych krajach (Francja, Niemcy, Kanada, USA, Japonia, Chiny). Pierwszym z poruszanych problemów są tendencje związane z podwyżką płacy zasadniczej. Następnie omówione zostają kwestie, dotyczące znaczenia reguły pay for performance w systemach wynagradzania oraz zarządzania oczekiwaniami pracowników. W artykule opisano również, jakie trendy panują obecnie w nagradzaniu i motywowaniu osób z wysokim potencjałem. Na zakończenie przytoczono najważniejsze zadania dla działów wynagradzania na 2011 rok. Artykuł zawiera 5 tabel. czytaj więcej Data publikacji: 14.03.2011 Autor: Patrycja Grzesińska