Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Partycypacja - jest to współuczestniczenie pracowników w podejmowaniu istotnych dla organizacji decyzji.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Jak i kiedy uzależniać wysokość wynagrodzeń sprzedawców od satysfakcji klientów

Niniejszy artykuł ukazuje kiedy i w jaki sposób firmy powinny uzależniać wysokość wynagrodzenia pracowników działów sprzedaży od satysfakcji klientów. Na wstępie ukazano jakie zmiany zachodzące w gospodarce oraz świadomości konsumentów sprawiły, iż opisywane rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne. Następnie zwrócono uwagę na konieczność zastanowienia się nad tym jakie jest znaczenie zadowolenia odbiorców w sukcesie całej organizacji. W kolejnej części artykułu przedstawiono trzy zasadnicze metody pomiaru satysfakcji na potrzeby ustalania wysokości wynagrodzenia zatrudnionych. Uwzględniono tutaj zatem ankiety przeprowadzane bezpośrednio z klientem, analizę historii sprzedaży oraz dokonywanie oceny wkładu poszczególnych pracowników w ostateczne zadowolenie odbiorców. Na zakończenie ukazano w jaki sposób uwzględniać satysfakcję klientów w planach dodatków motywacyjnych. czytaj więcej Data publikacji: 12.12.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Ustalanie pensji nowo zatrudnionym pracownikom – największe wyzwania oraz najczęstsze problemy

Niniejszy artykuł został poświęcony prawidłowemu ustalaniu wysokości wynagrodzenia nowo zatrudnionym pracownikom firmy. Na wstępie pokazano dlaczego wiele organizacji nie daje sobie rady z tym procesem oraz zaprezentowano najważniejsze powody, dla których jest on niezwykle ważny z punktu widzenia efektywności systemu płac w przedsiębiorstwie. Następnie skupiono się na najważniejszych czynnikach, jakie firma powinna brać pod uwagę przy ustalaniu pensji nowym pracownikom, rozpoczynającym dopiero swoją karierę zawodową. Kolejna część artykułu została poświęcona przed wszystkim zarobkom osób posiadających już doświadczenie zawodowe. Zaprezentowano najważniejsze determinanty, które powinny mieć wpływ na wysokość ich pierwszego wynagrodzenia oraz ukazano najważniejsze etapy jego szacowania. Na zakończenie przytoczono przykładowy schemat ustalania pensji nowo zatrudnionym pracownikom firmy. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 28.11.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Wynagradzanie za pomocą akcji w BRE Banku SA

W artykule został omówiony system motywacyjny funkcjonujący w BRE Banku SA, który wykorzystuje obligacje z prawem pierwszeństwa do nabycia akcji. Na wstępie przedstawiono ogólne dane o wynagrodzeniach osób zarządzających w 2010 roku. Uwzględniono podział na wynagrodzenia zasadnicze, pozostałe korzyści, bonus za 2009 rok oraz rozliczenie poprzedniego programu motywacyjnego opartego na akcjach Commerzbanku. W dalszej części skoncentrowano się na omówieniu zasad funkcjonowania aktualnego programu. Przedstawiono najważniejsze założenia oraz ogólne informacje o kryteriach, które muszą zostać spełnione, aby uczestnicy programu mogli nabyć prawo nabycia akcji. W końcowej części przeanalizowano jego rozliczenie za rok 2010. Artykuł zawiera 2 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 28.11.2011 Autor: Krzysztof Domagała

O zaangażowaniu i motywatorach pozapłacowych

Pomimo kryzysu, wielu pracowników jest w stanie podjąć ryzyko zmiany pracy. Mimowolnie rodzi się pytanie – co ich skłania do takiej decyzji i jak zapobiec odpływowi doświadczonej kadry z przedsiębiorstwa? Artykuł podejmuje kwestię budowania motywacji i zaangażowania pracowników za pomocą bodźców pozapłacowych oraz omawia zagadnienie „pakiet korzyści pracownika” (EVP – Employee Value Proposition). W zależności od kultury i miejsca zamieszkania, ich oczekiwania kształtują się w sposób bardzo różnorodny. Artykuł odpowiada m.in. na pytania: Jakie narodowości cenią wartość płacy zasadniczej, a jakie możliwości rozwoju? Czy rodzaj wykonywanej pracy jest ważniejszy od planu emerytalnego? Jakie wartości najbardziej wpływają na zaangażowanie pracowników? Artykuł zawiera 3 tabele, 2 wykresy i 1 rysunek. czytaj więcej Data publikacji: 21.11.2011 Autor: Teresa Hantz

„Myśl globalnie, działaj lokalnie” – międzynarodowe wyzwania w zakresie świadczeń pozapłacowych

Artykuł opiera się w głównej mierze na informacjach zamieszczonych w raporcie firmy MetLife, międzynarodowych różnic w stosowaniu świadczeń pozapłacowych. Grupę państw objętych badaniem tworzą: Australia, Brazylia, Meksyk, Indie oraz Wielka Brytania. Każdy z krajów reprezentuje inne warunki gospodarcze i demograficzne. Jako punkt wyjściowy podano najważniejsze problemy pracodawców i pracowników. Pokazano następnie, że właściwie dobrana strategia benefitowa powinna spełniać obustronne oczekiwania. Tekst uzasadnia więc, dlaczego globalne oczekiwania pracodawców mogą być spełnione jedynie poprzez zrozumienie lokalnych problemów. Opracowanie zawiera 3 tabele oraz 5 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 21.11.2011 Autor: Iwona Karkocha

Zarządzanie terytorium sprzedaży a kwestie wynagradzania

Optymalnie podzielone terytoria sprzedażowe są jednym z podstawowych warunków prowadzenia efektywnej działalności handlowej. Zależą od nich jednak nie tylko zyski przedsiębiorstwa, ale również zarobki jego pracowników. Potencjał obszaru na jakim działa handlowiec ma bowiem ogromny wpływ na liczbę oraz wartość realizowanych przez niego zamówień, a co za tym idzie również na jego premię. W artykule opisano konieczność zapewnienia zrównoważonego podziału terytoriów sprzedażowych w celu zagwarantowania sprawiedliwości oraz efektywności systemu wynagradzania i motywowania. Przedstawiono także wyzwania, jakie w kwestii zarządzania kadrami i płacami niesie proces reorganizacji obszaru handlowego. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 14.11.2011 Autor: Grzegorz Spólnik

Benefity w 2011 roku – co oferują Amerykanie w okresie niepewności?

Artykuł powstał na podstawie raportu 2011 Employee Benefits. Examining Employee Benefits Amidst Uncertainty opracowanego przez SHRM. Skupiono w nim uwagę na benefitach i ich popularności wśród pracowników amerykańskich firm. W związku z dużą niepewnością gospodarczą i zatrudnienia w USA najbardziej popularne benefity wspierają sytuację materialną pracowników. Wśród świadczeń rodzinnych należy wymienić m.in. możliwość przyjścia do pracy z dzieckiem w nagłej sytuacji czy pomoc w adopcji dziecka. W artykule omówiono świadczenia dodatkowe związane z ochroną zdrowia oraz finansowe. Opisano również benefity elastyczne, które według SHRM powinny być standardem w XXI wieku. Ponadto scharakteryzowano świadczenia typu wellness, ułatwiające zmianę pracy i przeprowadzkę oraz przysługujące w podróży służbowej. Artykuł zawiera 6 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 17.10.2011 Autor: Konrad Nawrot

Strategie przyznawania podwyżek

Prawidłowo przyznana podwyżka płacy zasadniczej jest dla pracownika nagrodą za dotychczasowe osiągnięcia oraz skutecznym bodźcem motywującym go do jeszcze lepszej pracy. Niniejszy artykuł został w całości poświęcony strategiom, które odnoszą się do wzrostu wynagrodzeń w firmie. Na wstępie przedstawiono jakie mogą być podstawowe kryteria przyznawania podwyżek. Następnie omówiono tzw. podwyżki automatyczne, sprawdzające się jedynie w przypadku tradycyjnych tabel płac. Kolejna część opracowania skupia się natomiast na trzech strategiach, które odnoszą się do bardziej elastycznych systemów wynagrodzeń. Opisano tutaj takie kryteria przyznawania podwyżek jak efekty pracy, kompetencje pracownika oraz sytuacja na rynku pracy. Na zakończenie opisano strategię, bazującą na mieszanych kryteriach wzrostu wynagrodzeń. Przedstawiono podejście łączenia podwyżek uzależnionych od efektów z podwyżkami będącymi wynikiem stażu pracy. Artykuł zawiera 1 wykres oraz 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 10.10.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Jak skutecznie przekazywać informacje o systemie wynagrodzeń

Skuteczny przekaz informacji to nie taki, który jest obszerny i dostarcza dużo szczegółów, tylko taki który jest przejrzysty i zrozumiały. Z wynagrodzeniami jest podobnie. Zbyt dużo skomplikowanych detali w kampanii informacyjnej może zniweczyć wysiłek jaki został włożony w opracowanie systemu wynagrodzeń. Trudno sobie również wyobrazić sukces tego typu działania jeśli nie uzyska się wsparcia szeroko rozumianej kadry kierowniczej i nie sprawi się żeby menedżerowie zrozumieli nowe rozwiązania. Niniejszy artykuł zawiera wskazówki w jaki sposób stawić czoło tego typu wyzwaniu i sprawić aby zasady wynagradzania panujące w firmie stały się częścią kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. czytaj więcej Data publikacji: 10.10.2011 Autor: Radosław Sieczka

VI Krakowskie Forum Wynagrodzeń - materiały z konferencji

Od 2006 roku firma Sedlak & Sedlak organizuje Krakowskie Forum Wynagrodzeń – największą ogólnopolską konferencję poświęconą tematyce płac. VI edycja odbyła się w dniach 9 - 10 czerwca 2011 roku. Partnerem merytorycznym każdego Forum jest Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim Profesora Aleksego Pocztowskiego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Myślą przewodnią konferencji były „Wyzwania nowej dekady”. W niniejszym dziale zamieszczono prezentacje pdf z 14 wystąpień. czytaj więcej Data publikacji: 23.09.2011