Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Kierownik regionalny 11650 PLN
Grafik 2D 7010 PLN
Administrator IT 10280 PLN
Social media manager 6450 PLN
Media planner 9200 PLN
Lekarz ginekolog 8840 PLN
PHP developer 6100 PLN
Krojczy 4560 PLN
Dociepleniowiec 5790 PLN
Podleśniczy 6860 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Perki - dodatki do podstawowego uposażenia (pensji).

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Wynagradzanie menedżerów w perspektywie strategicznej

Artykuł przedstawia wynagradzanie menedżerów w perspektywie strategicznej, co zakłada możliwość dekompozycji pojęcia strategii firmy i wyróżnienia szeregu strategii cząstkowych. Sprawdzianem dla strategii firmy jest właśnie jej wewnętrzna spójność, która zapewnia synergię działań i w związku z tym wpływa pozytywnie na wyniki firmy. W artykule omówiono związek między strategią wynagradzania a orientacją strategiczną firmy według typologii zaproponowanej przez Milesa i Snowa. Zgodnie z tą typologią można wyróżnić kilka orientacji strategicznych firmy (badawcza, obronna, analityczna), którym odpowiadają różne sposoby wynagradzania menedżerów. Przedstawiono również powiązania między strategią wynagradzania a cyklem życia produktu oraz stopniem dywersyfikacji produkcji. czytaj więcej Data publikacji: 12.06.2007 Autor: Joanna Kramerek

Jak motywować pracowników by osiągnąć innowacyjne wyniki

W artykule zaprezentowano podstawowe uwarunkowania twórczości w biznesie. Innowacyjność ma kluczowe znaczenie w firmach, których misją jest oferowanie nowych rozwiązań, ale odgrywa dużą rolę także w innych branżach. Ważnym dylematem jest to, jak i czy w ogóle można nagradzać za twórczość. W części artykułu przeanalizowano kontrowersje związane z oferowaniem nagród w celu stymulowania twórczości wśród pracowników. Na podstawie wyników badań prowadzonych w tym zakresie można określić warunki, w których nagradzanie odnosi pozytywny wpływ na poziom twórczości. Jednocześnie przedstawiono różne metody stosowane do pobudzania kreatywności pracowników. Porównano je z tym, co wiadomo o naturze procesu twórczego i o tym, w jakich warunkach najłatwiej jest go wzbudzić. Przytoczono dobre praktyki firm, w których wysoka jest dbałość o sprzyjające kreatywności środowisko pracy. Zrozumienie logiki twórczości okazuje się być niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na dobór odpowiednich narzędzi do realizacji tego celu. czytaj więcej Data publikacji: 12.06.2007 Autor: Katarzyna Jaśko

Motywowanie pracowników tymczasowych

W artykule omówiono kwestię, o której wciąż bardzo rzadko możemy usłyszeć bądź przeczytać – motywowanie pracowników tymczasowych. Zawarto w nim podstawowe informacje związane z pracą tymczasową, które to w połączeniu z wynikami przeprowadzonych w ostatnich latach badań pozwalają na wyszczególnienie grup pracowników tymczasowych o zróżnicowanych motywacjach i kwalifikacjach. Każda z tych grup została opisana pod kątem możliwości nakłonienia ich do efektywniejszej pracy. Artykuł zawiera również propozycje sposobów motywowania, będące rozwiązaniami uniwersalnymi, dającymi się zastosować wobec wszystkich pracowników tymczasowych. czytaj więcej Data publikacji: 12.06.2007 Autor: Grzegorz Spólnik

Plan kafeteryjny - nowoczesna forma świadczeń pozapłacowych (przykład USA)

W artykule przedstawiono problematykę planu kafeteryjnego (ang. Cafeteria Plan) w USA. W powszechnej świadomości są to przywileje typowe dla top managamentu. Jednak elastyczne formy wynagradzania są coraz bardziej popularne w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Kiedyś elitarne plany kafeteryjne powoli stają się standardem za oceanem. Firmy same zachęcają do korzystania z tego typu ofert. Organizacje zrzeszające pracodawców starają się propagować tego typu rozwiązania, jako korzystne dla obu stron. „Są tylko zwycięzcy” takim hasłem nieprzypadkowo zresztą związanym z mentalnością amerykańską reklamuje się plany kafeteryjne w USA. Nie ogranicza się to tylko do firm prywatnych, również urzędnicy federalni są zachęcani do tego typu wyborów. Dlaczego? Co kieruje pracodawcami, a co pracownikami? Odpowiedź znajdziecie Państwo w poniższym artykule. czytaj więcej Data publikacji: 12.06.2007 Autor: Piotr Winnicki

Wpływ handlu międzynarodowego na płace i zatrudnienie

Artykuł traktuje o wpływie handlu międzynarodowego w dobie pogłębiającej się globalizacji na płace i zatrudnienie w krajach uprzemysłowionych oraz krajach rozwijających się. W tekście przedstawiono główne metody badań i ich ewolucję oraz niedoskonałości teorii. Czy i w jakim stopniu handel międzynarodowy wpływa na płace? w jakich okolicznościach handel zagraniczny wpływa pozytywnie na zatrudnienie i poziom wynagrodzeń? Czy na wymianie międzynarodowej zyskują wykwalifikowani czy niewykwalifikowani pracownicy? Kiedy pogłębiają się rozpiętości płacowe? Jakie korzyści a jakie zagrożenia niesie za sobą outsourcing? Na te pytania odpowiada poniższy tekst. czytaj więcej Data publikacji: 29.05.2007 Autor: Michał Skierski

Średnie miesięczne wynagrodzenie w nowych krajach Unii Europejskiej w latach 2001-2006

W zestawieniach znajdą Państwo dane o średnich miesięcznych wynagrodzeniach w „nowych krajach” Unii Europejskiej (które przystąpiły do wspólnoty w latach 2004 – 2007): Bułgarii, Czechach, Estonii, Polsce, Rumunii, Słowenii oraz na Cyprze, Litwie, Łotwie, Malcie, Słowacji i Węgrzech. W pierwszych dwóch tabelach ujęto średnie stawki wynagrodzeń z lat 2001-2006 w złotówkach i euro. W kolejnych tabelach znalazły się dane o średnich miesięcznych wynagrodzeniach w różnych branżach gospodarki w roku 2004 i 2005. Dane o wynagrodzeniach w branżach za rok 2005 pochodzą z następujących krajów: Bułgaria, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Malta, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry. W zestawieniu wynagrodzeń za rok 2004 oprócz wyżej wymienionych krajów, zostały również ujęte dane z Cypru. Wszystkie dane zostały przeliczone na złotówki i euro według kursów z dnia 29.12.06. Zestawienie zawiera 11 tabel. czytaj więcej Data publikacji: 29.05.2007 Autor: Anna Mieloch
Autor: Anna Szajnar

Kompetencje menedżerów i liderów w holistycznym modelu kształtowania płac - część II

Artykuł stanowi kontynuację rozważań na temat kompetencji menedżerów i liderów w holistycznym modelu kształtowania płac. Początek drugiej części poświęcony jest problemowi wiązania płac menedżerów i liderów z ich kompetencjami. Proces uzależniania płac od kompetencji i innych czynników przedstawiony jest na schemacie. W dalszej części artykułu zaprezentowana jest analityczna metoda wartościowania pracy AWP – 2006 (Ankietowe Wartościowanie Pracy, wersja z roku 2006), w której ponad połowa kryteriów analitycznych ma charakter kompetencyjny. Przedstawiona jest także metoda własna autora artykułu WRZOS (Wartościowanie Ról Zawodowych/Organizacyjnych Stanowisk), która wartościuje homogeniczne grupy stanowisk. Artykuł zakończony jest podsumowaniem, w którym umieszczone są najważniejsze informacje i wnioski. czytaj więcej Data publikacji: 29.05.2007 Autor: Tadeusz Oleksyn

Kompetencje menedżerów i liderów w holistycznym modelu kształtowania płac - część I

Artykuł zaczyna się od przedstawienia różnych filozofii kształtowania płac. Przedstawione są następujące koncepcje: „płac rynkowych”, „płacę i wymagam”, a także „wynagradzanie za kompetencje”. Następnie zaprezentowane są zalety modelu holistycznego w porównaniu do wyżej wymienionych koncepcji. Autor określa ten model jako najlepszy model wielokryterialny z punktu widzenia zarówno teorii, jak i dobrej praktyki. Model holistyczny kształtowania płac przedstawiony jest na schemacie, który w dalszej części artykułu poddany został analizie. Ostatnia część artykułu poświęcona jest problemowi kompetencji menedżerów i liderów w organizacji. Przedstawione są cechy wspólne zarówno dla menedżerów, jak i liderów. Następnie zaprezentowane są cechy różniące menedżerów różnych poziomów kierowania. Umieszczona pod koniec artykułu tabela prezentuje cechy różniące menedżera od lidera czytaj więcej Data publikacji: 29.05.2007 Autor: Tadeusz Oleksyn

Strategie wynagradzania w firmach amerykańskich (raport za 1999 rok)

czytaj więcej Data publikacji: 18.05.2007

Raport o świadczeniach pozapłacowych w USA (2002)

czytaj więcej Data publikacji: 08.05.2007