Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Inżynier produkcji 9240 PLN
Konstruktor mechanik 8590 PLN
Audytor wewnętrzny 9760 PLN
HR Specialist 7650 PLN
HR generalist 7650 PLN
Administrator IT 9690 PLN
Sprzedawca 6040 PLN
Programista PHP 10450 PLN
Konsultant SAP 14110 PLN
Sap consultant 14110 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Bonus - zmienny składnik wynagrodzenia, otrzymywany jednorazowo, zależny od wydajności i efektywności pracy.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Reforma systemu wynagrodzeń dyrektorów wykonawczych w Morgan Stanley

Morgan Stanley jest jedną z najbardziej znanych instytucji finansowych w Stanach Zjednoczonych. Na skutek kryzysu gospodarczego firma poniosła ogromne straty i musiała skorzystać z programu pomocowego TARP, oferowanego przez rząd amerykański. Pod koniec 2008 roku Morgan Stanley został przekształcony w bank detaliczny. Oznaczało to, że firma musiała zrezygnować z dotychczasowych zasad funkcjonowania, gwarantujących dużą swobodę oraz możliwość podejmowania wysokiego ryzyka. Przykładowo, wprowadzono zasadę że wynagrodzenie może być częściowo cofnięte. Zreformowano dotychczasowy system płacowy kierownictwa najwyższego szczebla. Zmieniono proporcje pomiędzy stałymi i zmiennymi składnikami wynagrodzeń. W artykule zostały omówione zasady regulujące płace w Morgan Stanley w tym pensje dyrektorów wykonawczych. czytaj więcej Data publikacji: 14.09.2009 Autor: Iwona Strzępek

System wynagrodzeń Lincoln Electric

Artykuł przybliża system wynagrodzeń Lincoln Electric. Spółka zasłynęła z powodu, uznawanego za modelowy, programu wynagradzania za wyniki. Kluczową rolę odgrywają w nim akord oraz roczny bonus (udział w zysku), którego wysokość uzależniona jest od wyników oceny okresowej. Dzięki programowi pracownicy LE są najbardziej produktywnymi i jednocześnie najlepiej opłacanymi w branży. W pierwszej części artykułu omawiane są zagadnienia związane z wynagrodzeniem gotówkowym. Następnie przedstawiana jest polityka firmy wobec świadczeń dodatkowych. Ostatnią część tekstu poświęcono zwrotom pozafinansowym na jakie mogą liczyć pracownicy LE. Gwarancji zatrudnienia, zarządzaniu partycypacyjnemu, szerokiemu zakresowi odpowiedzialności i kulturze okazywania uznania. Artykuł zawiera 1 schemat podsumowujący składniki „Total Rewards” w Lincoln Electric. czytaj więcej Data publikacji: 07.09.2009 Autor: Michał Mudel

Zwiększenie poziomu obsługi klienta poprzez konkurencyjny pakiet benefitów na przykładzie T-Mobile

Na wysoce konkurencyjnym rynku telekomunikacyjnym dbanie o stałe wprowadzanie nowinek technologicznych i aktualizowanie oferty jest jednym z najważniejszych czynników sukcesu. Aby wyróżnić się wśród firm w branży, trzeba jednak zrobić coś więcej. Niniejszy artykuł przedstawia jak T-Mobile – jeden z wiodących na świecie podmiotów wśród operatorów telekomunikacyjnych - rozwiązuje kwestię dbania o stałe podnoszenie poziomu obsługi klienta. W swoich działaniach firma skupia się przede wszystkim na kształtowaniu dobrego samopoczucia pracowników. To oni bowiem, czując się dobrze w firmie, będą przekazywać pozytywne nastawienie klientom i zachęcać ich do korzystania z usług firmy. Kroki, jakie zostały podjęte, dotyczyły przede wszystkim zmian w systemie dodatkowego nagradzania pracowników oraz modyfikacji systemu benefitów. Działania objęły zarówno sposób komunikacji przełożonych z podwładnymi, jak i modyfikację pakietu świadczeń dodatkowych. czytaj więcej Data publikacji: 31.08.2009

System wynagradzania w firmie Motorola – część III

Artykuł przedstawia informacje na temat systemu wynagradzania w firmie Motorola w 2008 roku. Szczególną uwagę skupiono na systemie wynagradzania najwyższej kadry zarządzającej. Opisane zostały wynagrodzenia całkowite, z uwzględnieniem ich poszczególnych składników. Część miejsca poświęcono płacom zasadniczym oraz stawkom wynagrodzeń oferowanych z tytułu przyznanych akcji i pakietów opcyjnych. Przeanalizowano również wartości płac wynikających z uczestnictwa w planach motywacyjnych. Szczególną uwagę skupiono na dodatkowych świadczeniach pieniężnych. Uwzględniono w nich wkład Motoroli do planów 401(k), a także dopłaty z tytułu korzystania z firmowych samolotów i samochodów oraz fundusze reprezentacyjne. Artykuł jest trzecią i ostatnią częścią przedstawiającą system płacowy firmy Motorola. Zawiera 3 tabele i 2 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 31.08.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

System wynagradzania w firmie Motorola - część II

Artykuł przedstawia informacje na temat systemu wynagradzania w firmie Motorola – podstawowe składniki pakietu płac oraz świadczenia dodatkowe. Opisano w nim strategię wynagradzania kadry menedżerskiej, z uwzględnieniem płacy podstawowej, krótko- i długoterminowych planów motywacyjnych oraz benefitów. Przedstawiono również w jaki sposób w firmie Motorola wdrażano system wynagradzania w 2008 roku. Część miejsca poświęcono budowaniu ścieżek kariery pracowników zatrudnionych w organizacji. Opisano również jakie zmiany wprowadzono w strategii płacowej w 2009 roku w związku z kłopotami finansowymi wynikającymi z globalnego kryzysu gospodarczego. Szczególną uwagę zwrócono na wysokość premii, plany emerytalne oraz pakiety płac najwyższej kadry zarządzającej. Artykuł jest drugą (z trzech) częścią przedstawiającą system płacowy firmy Motorola. Tekst zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 24.08.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

Systemy wynagradzania specjalistów ds. sprzedaży - część II

Artykuł stanowi drugą część cyklu poświęconego systemom, za pomocą których można wynagradzać i premiować specjalistów ds. sprzedaży. Przedstawiono w nim systemy prowizyjne - ich rodzaje i główne wady. Ponadto opisano praktyczne rozwiązania z kilku firm, o różnej specjalizacji i odmiennej specyfice pracy specjalistów ds. sprzedaży, w których zastosowano tego rodzaju strategie płacowe. Pokazano na jakie problemy wynagradzania natrafiły te organizacje oraz jak starano się zniwelować ich negatywne skutki. Część miejsca w artykule poświęcono na opisanie systemów premiowych. Zwrócono również uwagę na szereg problemów związanych z wynagradzaniem specjalistów ds sprzedaży. Poruszono takie kwestie, jak przypisywanie premii "na sztywno", czy wdrażanie nowej strategii premiowania. Ponadto pokazano w jaki sposób radzić sobie z omawianymi problemami. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 17.08.2009

System wynagradzania w firmie Motorola - część I

Artykuł przedstawia informacje na temat systemu wynagradzania w firmie Motorola - podstawowe składniki pakietu płac oraz świadczenia dodatkowe. Przedstawiono w jaki sposób skonstruowany jest pakiet wynagrodzenia całkowitego. Część uwagi poświęcono benefitom, jakie oferowane są pracownikom Motoroli we wszystkich oddziałach na świecie. Opisano również gdzie w Polsce znajdują się centra firmy i na jakie świadczenia dodatkowe mogą liczyć zatrudnione w nich osoby. Warto zauważyć, że w każdym kraju - choć w oparciu o te same założenia - opracowano nieco odmienne strategie wynagradzania. Artykuł jest pierwszą (z trzech) częścią przedstawiającą system płacowy firmy Motorola. czytaj więcej Data publikacji: 17.08.2009

Systemy wynagradzania specjalistów ds. sprzedaży - część I

Artykuł stanowi pierwszą część cyklu poświęconego systemom, za pomocą których można nagradzać i premiować specjalistów ds. sprzedaży. Tylko na pozór wydaje się to być mało skomplikowane. Poza opisem specyfiki pracy tej grupy zawodowej, w artykule przedstawiono różne formy wynagradzania. Przeanalizowano także przypadki, w których premie handlowców uzależniane są od efektów sprzedaży, liczby obsługiwanych klientów oraz wyników finansowych firmy. Poruszono kwestie indywidualnego i grupowego systemu wynagradzania. Pokazano w jakich przypadkach należy zwiększać stałą część płacy, a w których zmienną. Ponadto szczególną uwagę zwrócono na system trójskładnikowy, czyli zbudowany w oparciu o płacę zasadniczą, premię i prowizję. czytaj więcej Data publikacji: 16.08.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

Nicola Sulivan, System benefitów wspomagający rozwój produktu na przykładzie firmy HEINZ

Artykuł opisuje nowy system benefitów, jaki firma HEINZ wprowadziła do polityki wynagradzania, w celu wzmocnienia rozwoju swoich produktów. Skorzystano w ten sposób z sytuacji, gdy w dobie narastającego kryzysu dynamicznie wzrósł poziom sprzedaży wyrobów spożywczych firmy. Początkowo usprawniono program zarządzania talentami i wynagrodzeniami oraz procesy komunikowania się z klientami. Nie dość, że wymieniono blisko 2/3 kadry menedżerskiej, przedefiniowano również sposób jej nagradzania – nagrody i bonusy ściślej powiązano z poziomem realizacji celów firmy. Oceniano nie tylko wyniki, ale i wysiłek włożony w wypełnianie powierzonych obowiązków. Również dla pracowników szeregowych przygotowano nowy system nagród oparty na niestandardowych rodzajach benefitów (np. zniżki na zakupy, bony). W artykule przedstawiono także wady omawianego systemu wynagradzania i pokazano, jak firma HEINZ starała się im zaradzić. czytaj więcej Data publikacji: 10.08.2009

Kevin F. Hallock o wynagrodzeniach

Kevin F. Hallock to absolwent uniwersytetu Princeton, gdzie uzyskał tytuł magistra i doktora. Obecnie wykłada i prowadzi badania na Cornell University. Wśród jego zainteresowań ważne miejsce zajmują wynagrodzenia najwyższych menedżerów i często są one tematem jego badań i artykułów. Jednym z tematów, jakimi się zajmował, były wynagrodzenia menedżerów firm, które zwalniają pracowników. Przy użyciu narzędzi statystycznych zbadał on, czy rzeczywiście tak jak pokazane jest to w mediach, CEO który podejmuje decyzję o zwalnianiu pracowników może liczyć na wyższe wynagrodzenie i większą jego podwyżkę w następnym roku. Hallock przyjrzał się także powiązaniom CEO i członków rady dyrektorów i sprawdził czy ma znaczenie fakt, że CEO jednych firm zasiadają w radach innych firm. Przyjrzał się także wynagrodzeniom najwyższych menedżerów firm w zależności od płci. Nie tylko pokazał o ile rzeczywiście kobiety zarabiają mniej, ale także w znacznym stopniu udało mu się przypisać wpływ różnych czynników na powstawanie tej różnicy. czytaj więcej Data publikacji: 03.08.2009 Autor: Radosław Kotowicz
Pułapki wynagradzania