Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Asystentka zarządu 6820 PLN
Architekt 7700 PLN
Konstruktor maszyn 8590 PLN
Inżynier elektronik 10000 PLN
Tester manualny 9490 PLN
Magazynier 6050 PLN
Dyspozytor 6750 PLN
Media planner 8190 PLN
Księgowy 7160 PLN
Operator CNC 6810 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Gratyfikacja - składnik dodatkowy wynagrodzenia, rozumiany jako świadczenie okolicznościowe.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


System wynagradzania w firmie Motorola - część II

Artykuł przedstawia informacje na temat systemu wynagradzania w firmie Motorola – podstawowe składniki pakietu płac oraz świadczenia dodatkowe. Opisano w nim strategię wynagradzania kadry menedżerskiej, z uwzględnieniem płacy podstawowej, krótko- i długoterminowych planów motywacyjnych oraz benefitów. Przedstawiono również w jaki sposób w firmie Motorola wdrażano system wynagradzania w 2008 roku. Część miejsca poświęcono budowaniu ścieżek kariery pracowników zatrudnionych w organizacji. Opisano również jakie zmiany wprowadzono w strategii płacowej w 2009 roku w związku z kłopotami finansowymi wynikającymi z globalnego kryzysu gospodarczego. Szczególną uwagę zwrócono na wysokość premii, plany emerytalne oraz pakiety płac najwyższej kadry zarządzającej. Artykuł jest drugą (z trzech) częścią przedstawiającą system płacowy firmy Motorola. Tekst zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 24.08.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

Systemy wynagradzania specjalistów ds. sprzedaży - część II

Artykuł stanowi drugą część cyklu poświęconego systemom, za pomocą których można wynagradzać i premiować specjalistów ds. sprzedaży. Przedstawiono w nim systemy prowizyjne - ich rodzaje i główne wady. Ponadto opisano praktyczne rozwiązania z kilku firm, o różnej specjalizacji i odmiennej specyfice pracy specjalistów ds. sprzedaży, w których zastosowano tego rodzaju strategie płacowe. Pokazano na jakie problemy wynagradzania natrafiły te organizacje oraz jak starano się zniwelować ich negatywne skutki. Część miejsca w artykule poświęcono na opisanie systemów premiowych. Zwrócono również uwagę na szereg problemów związanych z wynagradzaniem specjalistów ds sprzedaży. Poruszono takie kwestie, jak przypisywanie premii "na sztywno", czy wdrażanie nowej strategii premiowania. Ponadto pokazano w jaki sposób radzić sobie z omawianymi problemami. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 17.08.2009

System wynagradzania w firmie Motorola - część I

Artykuł przedstawia informacje na temat systemu wynagradzania w firmie Motorola - podstawowe składniki pakietu płac oraz świadczenia dodatkowe. Przedstawiono w jaki sposób skonstruowany jest pakiet wynagrodzenia całkowitego. Część uwagi poświęcono benefitom, jakie oferowane są pracownikom Motoroli we wszystkich oddziałach na świecie. Opisano również gdzie w Polsce znajdują się centra firmy i na jakie świadczenia dodatkowe mogą liczyć zatrudnione w nich osoby. Warto zauważyć, że w każdym kraju - choć w oparciu o te same założenia - opracowano nieco odmienne strategie wynagradzania. Artykuł jest pierwszą (z trzech) częścią przedstawiającą system płacowy firmy Motorola. czytaj więcej Data publikacji: 17.08.2009

Systemy wynagradzania specjalistów ds. sprzedaży - część I

Artykuł stanowi pierwszą część cyklu poświęconego systemom, za pomocą których można nagradzać i premiować specjalistów ds. sprzedaży. Tylko na pozór wydaje się to być mało skomplikowane. Poza opisem specyfiki pracy tej grupy zawodowej, w artykule przedstawiono różne formy wynagradzania. Przeanalizowano także przypadki, w których premie handlowców uzależniane są od efektów sprzedaży, liczby obsługiwanych klientów oraz wyników finansowych firmy. Poruszono kwestie indywidualnego i grupowego systemu wynagradzania. Pokazano w jakich przypadkach należy zwiększać stałą część płacy, a w których zmienną. Ponadto szczególną uwagę zwrócono na system trójskładnikowy, czyli zbudowany w oparciu o płacę zasadniczą, premię i prowizję. czytaj więcej Data publikacji: 16.08.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

Nicola Sulivan, System benefitów wspomagający rozwój produktu na przykładzie firmy HEINZ

Artykuł opisuje nowy system benefitów, jaki firma HEINZ wprowadziła do polityki wynagradzania, w celu wzmocnienia rozwoju swoich produktów. Skorzystano w ten sposób z sytuacji, gdy w dobie narastającego kryzysu dynamicznie wzrósł poziom sprzedaży wyrobów spożywczych firmy. Początkowo usprawniono program zarządzania talentami i wynagrodzeniami oraz procesy komunikowania się z klientami. Nie dość, że wymieniono blisko 2/3 kadry menedżerskiej, przedefiniowano również sposób jej nagradzania – nagrody i bonusy ściślej powiązano z poziomem realizacji celów firmy. Oceniano nie tylko wyniki, ale i wysiłek włożony w wypełnianie powierzonych obowiązków. Również dla pracowników szeregowych przygotowano nowy system nagród oparty na niestandardowych rodzajach benefitów (np. zniżki na zakupy, bony). W artykule przedstawiono także wady omawianego systemu wynagradzania i pokazano, jak firma HEINZ starała się im zaradzić. czytaj więcej Data publikacji: 10.08.2009

Kevin F. Hallock o wynagrodzeniach

Kevin F. Hallock to absolwent uniwersytetu Princeton, gdzie uzyskał tytuł magistra i doktora. Obecnie wykłada i prowadzi badania na Cornell University. Wśród jego zainteresowań ważne miejsce zajmują wynagrodzenia najwyższych menedżerów i często są one tematem jego badań i artykułów. Jednym z tematów, jakimi się zajmował, były wynagrodzenia menedżerów firm, które zwalniają pracowników. Przy użyciu narzędzi statystycznych zbadał on, czy rzeczywiście tak jak pokazane jest to w mediach, CEO który podejmuje decyzję o zwalnianiu pracowników może liczyć na wyższe wynagrodzenie i większą jego podwyżkę w następnym roku. Hallock przyjrzał się także powiązaniom CEO i członków rady dyrektorów i sprawdził czy ma znaczenie fakt, że CEO jednych firm zasiadają w radach innych firm. Przyjrzał się także wynagrodzeniom najwyższych menedżerów firm w zależności od płci. Nie tylko pokazał o ile rzeczywiście kobiety zarabiają mniej, ale także w znacznym stopniu udało mu się przypisać wpływ różnych czynników na powstawanie tej różnicy. czytaj więcej Data publikacji: 03.08.2009 Autor: Radosław Kotowicz

Problemy w pomiarze efektywności systemów wynagradzania - jak im zaradzić? Część II

Niniejszy artykułu stanowi kontynuację opracowania “Problemy w pomiarze efektywności systemów wynagradzania – jak im zaradzić? Część I”. Dokonano w nim szczegółowego omówienia etapów projektowania, wdrażania i oceny efektywnego systemu wynagradzania. Każdy z etapów zilustrowano przykładami z praktyki brytyjskich lub międzynarodowych przedsiębiorstw. Omówiono także efektywność różnych elementów wynagrodzenia: płacy podstawowej, wynagradzania całościowego, premii oraz świadczeń dodatkowych. Dokonano analizy warunków, w których określone działania w zakresie wynagradzania pracowników faktycznie przekładają się na zysk dla przedsiębiorstwa. Prezentowane wnioski opierają się na wynikach badań i sondaży, a także na opiniach specjalistów do spraw wynagrodzeń. czytaj więcej Data publikacji: 03.08.2009 Autor: Ewa Bochyńska-Śmigielska

Problemy w pomiarze efektywności systemów wynagradzania - jak im zaradzić - część I

Rzetelny pomiar, systematyczna ocena i poprawa efektywności systemu wynagradzania leży w interesie każdego pracodawcy. Koszty pracy stanowią bowiem pokaźną część kosztów działalności firmy. Okazuje się jednak, że rozpatrzenie strategii wynagradzania w przedsiębiorstwie z punktu widzenia jej efektywności jest procesem zaniedbywanym. Jak wyjaśnić ten paradoks? Czy pracodawcy rzeczywiście rzadko wykorzystują rzetelne narzędzia oceny systemu wynagrodzeń? Artykuł jest pierwszą częścią opracowania, w którym opisano kwestię pomiaru efektywności płac w oparciu o analizę sytuacji w szeregu firm brytyjskich. W niniejszej części przedstawiono szereg metod i miar najczęściej wykorzystywanych w procesie oceny efektywności systemów wynagradzania. Przedstawiono szereg ogólnych zależności pomiędzy praktykami wynagradzania a ich wpływem na funkcjonowanie organizacji. Omówiono również analizy przeszkód związanych z przeprowadzeniem rzetelnej oceny efektywności systemów wynagradzania oraz przedstawiono ogólny plan takiej oceny. czytaj więcej Data publikacji: 27.07.2009 Autor: Ewa Bochyńska-Śmigielska

Nowy model wynagradzania kierownictwa najwyższego szczebla w firmie UBS

W artykule omówiono nowy system wynagradzania kierownictwa w firmie UBS, będącej jedną z najważniejszych instytucji finansowych na świecie. Na skutek kryzysu na rynku kredytów hipotecznych w Stanach Zjednoczonych, UBS poniosło ogromne straty. Firma zmuszona była do podjęcia konkretnych działań, m.in. zrewidowano istniejący system wynagradzania kierownictwa najwyższego szczebla i wprowadzono w nim zmiany. Nowy model płacowy obowiązuje od 1 stycznia 2009 roku. W tekście omówiono płace przewodniczącego rady nadzorczej (Chairman of the Board of Directors), jej członków (Board of Directors) oraz zarządu. (Group Executive Board). Zaprezentowano zasady przyznawania zmiennych składników wynagradzania w Planie Salda Pieniężnego oraz Planie Akcji za Wyniki. Artykuł zawiera 5 tabel. czytaj więcej Data publikacji: 27.07.2009 Autor: Iwona Strzępek

Świadczenia partycypacyjne (voluntary benefits) jako skuteczny i tani sposób budowania lojalności pracowników

Świadczenia partycypacyjne (voluntary benefits) to bardzo istotny element wynagradzania pozapłacowego pracowników w wielu krajach Europy Zachodniej i w USA. Czym są tego typu świadczenia? Jakie są zalety i wady ich stosowania? O czym należy pamiętać wprowadzając je do pakietów wynagrodzeń pracowników? W jaki sposób stosowanie tego typu benefitów może pomóc firmie korzystnie kształtować wynagrodzenia w trakcie recesji? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w poniższym opracowaniu. czytaj więcej Data publikacji: 20.07.2009
Krakowskie Forum Wynagrodzeń