Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Elektromonter 5380 PLN
Mechanik ciągników 5500 PLN
Specjalista ds. HR 6840 PLN
Cabin Crew 6790 PLN
Nauczyciel historii 4790 PLN
Konsultant podatkowy 11000 PLN
Fryzjer męski 4950 PLN
Stolarz 5050 PLN
Trener w dziale HR 8040 PLN
Elektroradiolog 4940 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Perki - dodatki do podstawowego uposażenia (pensji).

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - część I

Pracodawcy w coraz większym stopniu decydują się na finansowanie benefitów dla pracowników poprzez zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Jego utworzenie wiąże się bowiem z korzystnymi rozwiązaniami podatkowymi zarówno dla firmy, jak i samego zatrudnionego. Czym dokładnie jest zakładowy fundusz świadczeń socjalnych? Na jakiej zasadzie działa? Kto może go utworzyć dobrowolnie, a na kim spoczywa taka konieczność? Jakie są wymierne zalety stosowania tej formy finansowania świadczeń dla pracowników? Niniejsza publikacja odpowiada na wszystkie te pytania i w szczegółach przedstawia podstawowe zasady związane z działaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. czytaj więcej Data publikacji: 03.01.2010

Abonamenty medyczne dla firm

Dynamicznie rozwijający się rynek prywatnych usług medycznych w Polsce od kilkunastu lat daje nam możliwość korzystania z opieki w ramach opłacanego abonamentu. Obecnie coraz bardziej popularne staje się wykupywanie pakietów świadczeń przez pracodawców dla swoich pracowników. Przez podwładnych jest to jeden z najlepiej postrzeganych benefitów, dlatego warto zastanowić się nad wprowadzeniem go we własnej firmie. Artykuł porusza zagadnienia związane usługami medycznymi oraz opisuje kwestie, które mogą okazać się pomocne przy podejmowaniu decyzji o ich wyborze. Ponadto, wskazuje jakie korzyści mogą one przynieść przedsiębiorcy. czytaj więcej Data publikacji: 30.12.2009

Wynagradzanie za wkład nowym sposobem na strategię płacową - część II

Artykuł stanowi kontynuację cyklu poświęconego wynagradzaniu za wkład. Przedstawia jakie zmiany musi wprowadzić organizacja, aby wynagradzać rzeczywisty wkład pracowników. Pokazano jak powiązać płace i ich poszczególne składniki z wynikami analiz wkładu pracy. Zaprezentowano macierz, za pomocą której firmy mogą dostosować strukturę wynagrodzeń do potrzeb pracowników, zapewniając jednocześnie realizację strategicznych celów biznesowych. W artykule opisano również znaczenie i zastosowanie strategii wynagradzania za wkład w środowisku międzynarodowym. Dowodzi to, iż nowy system może być stosowany zarówno w małych, rozwijających się organizacjach, jak i potężnych, prężnie działających globalnych korporacjach. Artykuł zawiera 2 tabele i 2 rysunki. czytaj więcej Data publikacji: 14.12.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

Ira T. Kay o wynagrodzeniach

Ira T. Kay jest dyrektorem w firmie Watson Wyatt Worldwide, gdzie zajmuje się doradzaniem w zakresie wynagrodzeń. Prowadzi także w tej dziedzinie badania, jest autorem i współautorem licznych artykułów i książek. Artykuł przedstawia jego spostrzeżenia i wyniki badań dotyczące wynagrodzeń menedżerów. Ira T. Kay opisuje nieprawdziwy sposób prezentacji wysokich wynagrodzeń CEO w mediach. Powołując się na wyniki badań pokazuje, że menedżerowie muszą zapracować na wysokie pensje. Opisuje także różne podejście członków rady dyrektorów i akcjonariuszy do płac CEO. Stara się znaleźć przyczynę odmiennego postrzegania wynagrodzeń przez inwestorów i dyrektorów. Formułuje także zalecenia dla członków komitetów do spraw wynagrodzeń, co należy robić, żeby akcjonariusze nie uważali wynagrodzeń CEO za zbyt wysokie. czytaj więcej Data publikacji: 14.12.2009 Autor: Radosław Kotowicz

Wynagradzanie za wkład nowym sposobem na strategię płacową - część I

Artykuł zawiera szereg informacji na temat systemu, jakim jest wynagradzanie za wkład. Pokazuje, że w sytuacji kiedy płace pracowników zależne są wyłącznie od osiąganych wyników, maleje ich motywacja i wysiłki prowadzące do realizacji celów biznesowych. Koncepcja wynagradzania za wkład jest strategią bardziej spójną i całościową, aniżeli system nagradzania za osiągane wyniki. W artykule opisano główne zmiany, jakie wprowadzono w firmach, które zdecydowały się przebudować swoje strategie płacowe. Przedstawiono również w jaki sposób można mierzyć wkład pracownika. Główną uwagę skupiono na badaniu poziomu satysfakcji klientów oraz ocenie rozwoju kompetencji i ich wykorzystania podczas wypełniania codziennych obowiązków. Pokazano również jak mierzyć wkład pracownika za pomocą zrównoważonej karty wyników, a także jak zaimplementować wynikające z niej wnioski do strategii wynagradzania. czytaj więcej Data publikacji: 07.12.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

Motywowanie do osiągania wyników

Artykuł przedstawia zagadnienie motywacji do osiągania wyników, zwanej także motywacją osiągnięć lub motywacją sukcesu. Ten rodzaj motywacji ma znaczący wpływ na wyniki uzyskiwane przez pracowników. Okazuje się bowiem, że osoby z wysoką motywacją osiągnięć wybierają trudne i możliwe do osiągnięcia cele oraz wykazują determinację w dążeniu do nich. Można nazwać je „gwiazdami”, bowiem istotnie przewyższają swoimi osiągnięciami innych pracowników. Inny problem poruszony w artykule to sposoby motywowania i wynagradzania skuteczne w odniesieniu do takich osób. Warto wynagradzać je za indywidualne wyniki, wykorzystywać w tym celu premie i nagrody. Aby być skutecznym w tych działaniach, należy zwrócić uwagę na wiele istotnych kwestii omówionych w artykule. czytaj więcej Data publikacji: 30.11.2009 Autor: Diana Malinowska

Projektowanie polityki "spłaty" może być trudniejsze, niż się wydaje

Niniejszy artykuł porusza temat projektowania polityki „spłaty”. Obecnie coraz powszechniejszym jest przekonanie, że korporacje powinny wprowadzać wymóg spłaty wynagrodzenia kierownictwa, w przypadku gdy stwierdzi się, że kryteria finansowe, które stanowiły podstawę tych wypłat, były nieprecyzyjne. Jednak nie ma już takiej zgody jeśli chodzi o to, jakie powinny być konkretne warunki spłaty. Kogo należy objąć programem? Czy powinny istnieć jakieś ograniczenia co do źródła spłaty? Jakie rodzaje nadpłaty należy objąć programem? W jaki sposób należy komunikować politykę spłaty pracownikom oraz kto powinien ją egzekwować? Na wszystkie te oraz inne pytania odpowiada niniejszy artykuł, zgłębiając kluczowe kwestie, którymi musi zająć się Zarząd projektując politykę spłaty. czytaj więcej Data publikacji: 17.11.2009

System wynagradzania i zasady ładu korporacyjnego w PKN ORLEN w 2008 roku

W artykule opisano system wynagradzania w Grupie Kapitałowej PKN ORLEN S.A. Przedstawiono w nim główne założenia Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy, którego realizację rozpoczęto z dniem 1 stycznia 2009 roku. Pokazano również podstawowe zasady ładu korporacyjnego funkcjonującego w spółce. Dużą uwagę zwrócono na składniki i poziom wynagrodzeń Członków Zarządu, Rady Nadzorczej oraz kadry kierowniczej zatrudnionej na kluczowych stanowiskach. W artykule omówiono również kompetencje władz spółki w zakresie ustalania i realizacji polityki wynagradzania. Jak zatem ona przebiegała? W jaki sposób premiowano kadrę menedżerską? A jak władze PKN ORLEN starały się motywować pracowników zatrudnionych na niższych szczeblach zarządzania? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań dostarczy Państwu lektura niniejszego artykułu. Opracowanie zawiera 3 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 09.11.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

Pieniądze to nie wszystko, czyli jak nagradzać pracowników i nie wydać na to ani złotówki

Choć wynagrodzenie całkowite musi zawierać składniki pieniężne, należy pamiętać, że w jego skład wchodzi również szereg różnorodnych benefitów. Aby w zmieniających się warunkach rynkowych zapewnić odpowiedni poziom płac w firmie, często koniecznym jest przekroczenie założonego budżetu. Jednak w przypadku nagród opisanych w tekście, pracodawca nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Należą do nich np. elastyczny czas pracy, świętowanie ważnych wydarzeń, telepraca, wybory pracownika tygodnia, czy formalne i nieformalne pochwały udzielane w przeróżnych formach. Propozycje te powinny pomóc w opracowywaniu kompleksowych strategii wynagradzania, bez konieczności zwiększania założonego budżetu. Niektóre z nich – choć banalne – często pomijane są w systemach płacowych. To błąd, gdyż nie tylko nie obciążają one kieszeni pracodawcy, ale korzystnie wpływają na poziom motywacji i efektywności zatrudnionych przez niego pracowników. czytaj więcej Data publikacji: 26.10.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

Specyfika wynagradzania w branży turystycznej

W artykule omówiono politykę wynagradzania w branży turystycznej. Okazuje się, iż tak prężnie rozwijający się sektor gospodarki nie cieszy się znaczącym poważaniem na polskim rynku pracy, a płace w porównaniu do innych są jednymi z najniższych. W wielu firmach niskie płace rekompensuje rozbudowana oferta świadczeń dodatkowych. Artykuł omawia kluczowe kwestie związane z odpowiednim dla tej branży wynagradzaniem, uwzględniając i omawiając specyfikę pracy w turystyce. Podane są przykłady firm turystycznych oraz stosowane przez nie rozwiązania płacowe. czytaj więcej Data publikacji: 19.10.2009 Autor: Emilia Wasiuk