Artykuł stanowi drugą część cyklu poświęconego systemom, za pomocą których można wynagradzać i premiować specjalistów ds. sprzedaży. Przedstawiono w nim systemy prowizyjne - ich rodzaje i główne wady. Ponadto opisano praktyczne rozwiązania z kilku firm, o różnej specjalizacji i odmiennej specyfice pracy specjalistów ds. sprzedaży, w których zastosowano tego rodzaju strategie płacowe. Pokazano na jakie problemy wynagradzania natrafiły te organizacje oraz jak starano się zniwelować ich negatywne skutki. Część miejsca w artykule poświęcono na opisanie systemów premiowych. Zwrócono również uwagę na szereg problemów związanych z wynagradzaniem specjalistów ds sprzedaży. Poruszono takie kwestie, jak przypisywanie premii "na sztywno", czy wdrażanie nowej strategii premiowania. Ponadto pokazano w jaki sposób radzić sobie z omawianymi problemami. Artykuł zawiera 1 tabelę.
Materiał dostępny
dla zalogowanych użytkowników premium.
Wykup dostęp premium portalu wynagrodzenia.pl
- poznaj strefę premium poprzez dostęp testowy,
- sprawdź jakie korzyści otrzymują użytkownicy premium,
- wybierz opcję dopasowaną do Twoich potrzeb.
Dowiedz się więcej
Możesz za darmo przeczytać ten artykuł po dokonaniu pełnej rejstracji.
Zarejestruj się
Przypominamy, że zgodnie z pkt 2.6 - 2.7 regulaminu kopiowanie, przetwarzanie i wykorzystywanie tekstów oraz danych portalu w innych celach niż do użytku osobistego wymaga pisemnej zgody redakcji.
Wynagrodzenie brutto - ile to jest netto?
Wszystkie podane w artykule stawki wynagrodzeń są kwotami brutto. Zawierają potrącane od pensji składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Kalkulator brutto - netto pozwala na szybkie przeliczenie podanych stawek na pensję, którą pracownik otrzyma "na rękę".