Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Specjalista BHP 7630 PLN
Laborant 5850 PLN
Elektromechanik 7610 PLN
Nauczyciel plastyki 6260 PLN
Pracownica sklepu 6040 PLN
Programista .NET 12120 PLN
Analityk baz danych 9040 PLN
Spedytor drogowy 7600 PLN
Tax Analyst 10470 PLN
Underwriter 10090 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Perki - dodatki do podstawowego uposażenia (pensji).

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Jak łatwo i skutecznie zbadać satysfakcję pracowników z otrzymywanych benefitów

Poniższy artykuł ukazuje w jaki sposób skutecznie i efektywnie zmierzyć satysfakcję pracowników z otrzymywanych benefitów. Na wstępie przedstawiono powody, dla których warto jest przeprowadzić to badanie i jakie są najczęstsze błędy popełniane przez firmę przy jego tworzeniu. Następnie przytoczono najważniejsze przesłanki mierzenia satysfakcji z benefitów oraz ukazano jak powinien przebiegać sam proces. Skupiono się tutaj na pięciu zasadniczych kwestiach: zdefiniowaniu celów badania, ustaleniu racjonalnych oczekiwań, projektowaniu przebiegu badania, stworzeniu specjalnej ankiety a także na zbieraniu oraz analizie danych i informacji, będących wynikiem przeprowadzonego procesu. Na zakończenie omówiono kiedy i w jaki sposób należy przekazać otrzymane wyniki do wiadomości wszystkich pracowników w firmie. Artykuł zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 18.04.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Teorie dyskryminacji płacowej

W artykule przedstawione są teorie dotyczące dyskryminacji płacowej. Dyskryminacja jest tematem ciągle obecnym w dyskusjach na forum publicznym. Zaprezentowane teorie stworzono wiele lat temu jednak wciąż są aktualne. Inicjatorem teorii dyskryminacji płacowej był Becker. Wśród wymienionych koncepcji są: teoria gustu dyskryminacyjnego Beckera, dyskryminacji monopsonistycznej, dyskryminacji statystycznej i teoria nadmiaru podaży i segregacji stanowisk. Każda z nich odwołuje się do innych założeń, które w rzeczywistych warunkach nie zawsze są spełnione. Mimo tego ograniczenia, ich poznanie może doprowadzić do lepszego zrozumienia mechanizmów rynku pracy. czytaj więcej Data publikacji: 11.04.2011 Autor: Magdalena Wrzesień

Najlepsze praktyki wynagradzania pracowników działów sprzedaży

Niniejszy artykuł pokazuje najlepsze praktyki wynagradzania, stosowane w odniesieniu do osób zatrudnionych w działach sprzedaży. Na wstępie ukazane zostały zmiany, jakie dokonały się w funkcjonowaniu przedsiębiorstw wskutek ostatniego kryzysu. Przedstawione zostały również podstawowe wymagania, stojące aktualnie przed systemami płac sprzedawców. Następnie zilustrowane zostały oczekiwania przedsiębiorców co do kompleksowości rozwiązań, związanych z nagradzaniem pracowników omawianego działu. Druga część opracowania skupia się natomiast na najważniejszych cechach poprawnie funkcjonującego systemu. Szczegółowo omówiona została konieczność dostosowywania się do faz rozwoju produktu oraz związanych z nimi taktycznych i strategicznych celów firmy. Na zakończenie przedstawiono w jaki sposób odpowiednio uwzględniać zarówno stałe jak i zmienne składniki płac przy budowie systemu wynagrodzeń sprzedawców. Artykuł zawiera 3 tabele oraz 2 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 28.03.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Rola komunikacji we wdrażaniu systemów benefitów w przedsiębiorstwach

W artykule opisano rolę, jaką odgrywa komunikacja we wdrażaniu systemu benefitów w firmach. Świadczenia pozapłacowe, chociażby były bardzo atrakcyjne, nie dadzą pracownikom pełnej satysfakcji, jeżeli pracodawcy nie będą potrafili zadbać o zastosowanie odpowiedniego systemu komunikacji. Ważnym elementem komunikacji jest odpowiedni dobór środków i metod przekazu informacji. Tradycyjne broszurki nie mogą zapewnić pracownikom takiej wiedzy o benefitach, jak spotkania na żywo z podwładnymi. Dodatkowym atutem tego typu zebrań mogą być również prezentacje audiowizualne. Narzędziem powszechnie stosowanym przez firmy wynagradzające pracobiorców benefitami jest internet. Amerykańska Izba Skarbowa, która od 2011 roku planuje zmieniać system płatności na elektroniczny, prowadzi kampanię popularyzującą jej działanie. Ogólnie rzecz biorąc, Stany Zjednoczone wyznaczają nowe trendy w benefitach i nie inaczej jest w przypadku informowania o świadczeniach pozapłacowych. Jest to zwłaszcza widoczne w służbie zdrowia. czytaj więcej Data publikacji: 21.03.2011 Autor: Mateusz Wilk

Jak edukacja pracowników w zakresie benefitów wpływa na satysfakcję z pracy?

Pakiety świadczeń pozapłacowych coraz częściej stają się częścią firmowego systemu wynagradzania. Ich stosowanie, jak pokazują liczne badania pozwala na skuteczniejszą motywację zatrudnionych. Jednak samo zaoferowanie świadczeń nie musi oznaczać, że pracownicy natychmiast będą z nich korzystać. Kluczem do sukcesu i osiągnięcia najwyższego poziomy zwrotu z inwestycji w pakiet benefitów jest odpowiednia edukacja zatrudnionych w zakresie oferowanych możliwości. Pracownik, który wie i rozumie powody wprowadzenia dodatków pozafinansowych, wie jak z nich korzystać i umie w najbardziej optymalny sposób nimi zarządzać z pewnością będzie bardziej zadowolony. Za tym zadowoleniem idzie oczywiście większa satysfakcja z samej pracy, wzrost produktywności, a także większa lojalność wobec pracodawcy. Jak więc informować zatrudnionych o świadczeniach oferowanych w firmie? Jakich metod używać aby przekaz był najbardziej zrozumiały? czytaj więcej Data publikacji: 21.03.2011 Autor: Arkadiusz Koperek

Trendy w wynagradzaniu pracowników w różnych regionach

Niniejszy artykuł jest drugą częścią opracowania, poświęconego trendom wynagradzania w różnych regionach świata. W całości koncentruje się on na pięciu aspektach opłacania pracowników w wybranych krajach (Francja, Niemcy, Kanada, USA, Japonia, Chiny). Pierwszym z poruszanych problemów są tendencje związane z podwyżką płacy zasadniczej. Następnie omówione zostają kwestie, dotyczące znaczenia reguły pay for performance w systemach wynagradzania oraz zarządzania oczekiwaniami pracowników. W artykule opisano również, jakie trendy panują obecnie w nagradzaniu i motywowaniu osób z wysokim potencjałem. Na zakończenie przytoczono najważniejsze zadania dla działów wynagradzania na 2011 rok. Artykuł zawiera 5 tabel. czytaj więcej Data publikacji: 14.03.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Negocjacje zbiorowe w krajach Unii Europejskiej w dobie kryzysu gospodarczego

W artykule przedstawiono temat negocjacji zbiorowych prowadzonych pomiędzy związkami zawodowymi, a pracodawcami w okresie największego kryzysu gospodarczego ostatnich lat. Kiedy w przedsiębiorstwach rodzą się konflikty i nieporozumienia w relacjach pomiędzy podwładnym a przełożonym, wówczas jednym z podstawowych narzędzi ułatwiających radzenie sobie z taką sytuacją są negocjacje. Główną rolą negocjacji, w tym także negocjacji zbiorowych jest osiągnięcie kompromisu i porozumienia pomiędzy zwaśnionymi stronami. Recesja gospodarcza wpłynęła na obniżenie produktywności przedsiębiorstw, co wymusiło podjęcie rokowań zbiorowych przez związki zawodowe. Nie chciały one bowiem przystać na wszystkie warunki zaproponowane im przez pracodawców. Rezultaty działań związkowców nie były dla nich w pełni satysfakcjonujące, ponieważ w czasie kryzysu w wielu krajach członkowskich Unii Europejskiej dynamika płac obniżała się. Statystyki pokazują jednak, że nie we wszystkich państwach zrzeszone grupy pracowników poniosły klęskę. Związki zawodowe w czasie krachu gospodarczego miały najmocniejszą pozycję na Węgrzech i w Norwegii. Europejska Konfederacja Związków Zawodowych przedstawiła pewne postulaty dotyczące negocjacji zbiorowych w pokryzysowej Europie i tym samym zapowiedziała ich ewolucję zgodną z tendencjami charakterystycznymi dla europejskiej gospodarki. czytaj więcej Data publikacji: 07.03.2011 Autor: Mateusz Wilk

Trendy w wynagradzaniu pracowników w różnych regionach świata – wskazówki na najbliższe lata - część I

Niniejszy artykuł jest pierwszą częścią opracowania, poświęconego trendom wynagradzania w różnych regionach świata. Na początku przedstawione zostały ogólne zmiany, zachodzące na rynkach pracy. W skrócie opisano sytuację, jaka ma aktualnie miejsce w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej. Następnie przytoczono pięć podstawowych założeń, dzięki którym firmy mogą w zaistniałych warunkach budować oraz modernizować swoje systemy wynagradzania. Poruszono tu takie tematy jak segmentacja oraz nagradzanie grup pracowniczych zgodnie z ich relatywną wartością oraz zarządzanie oczekiwaniami pracowników. Zwrócono również uwagę na atrakcyjność świadczeń niepieniężnych oraz konieczność różnicowania płacy opartej na wynikach. Na koniec opisano w jaki sposób należy oceniać oraz dostosowywać strategię wynagradzania do zachodzących zmian. czytaj więcej Data publikacji: 07.03.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Zastosowanie elastycznych benefitów na przykładzie firmy KPMG - część II

Niniejsze opracowanie jest drugą częścią artykułu, poświęconego programom elastycznych benefitów, oferowanych przez korporację KPMG. Skupia się ono przede wszystkim na opisie pakietów świadczeń, z jakich skorzystać mogą pracownicy kanadyjskiego oddziału firmy. Na początek przedstawiono podstawowe założenia oraz mechanizmy działania takich benefitów jak opieka dentystyczna, ubezpieczenie na życie oraz ubezpieczenie wypadkowe. W każdym przypadku dodatkowo przytoczone zostały podstawowe warunki objęcia wyżej wymienionymi programami również członków rodziny zatrudnionego. Następnie opisano funkcjonujące w firmie dwa programy, dotyczące ubezpieczenia na wypadek długotrwałej niezdolności do pracy. Na zakończenie zaprezentowano dodatkowe informacje na temat funkcjonującego programu takie jak: łączenie pakietów benefitowych współmałżonków, opłacanie wybranych opcji programu podczas trwania urlopu macierzyńskiego lub opiekuńczego oraz wygasanie dopłat ze strony pracodawcy. Artykuł zawiera 6 tabel. czytaj więcej Data publikacji: 28.02.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Dynamiczne modelowanie płac – holistyczne podejście do wynagradzania menedżerów

Niniejszy artykuł jest poświęcony holistycznemu podejściu do wynagradzania menedżerów w dużych przedsiębiorstwach. Opracowanie opiera się głównie na opisie podstawowych założeń oraz sposobów działania Dynamicznego Modelu Płac (Dynamic Pay Model), stworzonego przez firmę doradczą Pearl Meyer & Partners. W pierwszej jego części przedstawiona została koncepcja modelowania wynagrodzeń kadry menedżerskiej. Ukazano tutaj wpływ dwóch zasadniczych czynników, jakimi są wyniki finansowe przedsiębiorstwa oraz wysokość cen jego akcji, na zarobki osób zajmujących najwyższe stanowiska w firmie. Następnie przedstawiono podstawowe założenia dotyczące opisywanego modelu oraz, za pomocą trójwymiarowych wykresów, zaprezentowano jego funkcjonowanie. Całość kończy krótki przykład zastosowania omawianego rozwiązania w firmie Rogers Corporation. Artykuł zawiera 1 schemat oraz 4 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 28.02.2011 Autor: Patrycja Grzesińska
Raport płacowy - jesien/zima 2025