Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Asystent prezesa 6820 PLN
Konstruktor R&D 8590 PLN
Konstruktor maszyn 8590 PLN
Energetyk 7740 PLN
Elektronik 10000 PLN
Pracownik magazynu 6050 PLN
Pracownik magazynowy 6050 PLN
Psycholog 6630 PLN
Media Manager 6960 PLN
Prawnik 8500 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Siatka płac - lista wynagrodzeń, pokazująca różne poziomy płac na różnych stanowiskach w obrębie jednej firmy.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Praktyki wynagradzania w firmach stosujących pełną partycypację pracowników

Niniejszy artykuł ukazuje najczęściej stosowane praktyki wynagradzania w firmach stosujących koncepcję pełnej partycypacji pracowników (Total Participation Management). W pierwszej jego części przedstawiona została istota uczestnictwa osób zatrudnionych w firmie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Opisano tu również podstawowe różnice pomiędzy tradycyjnym a partycypacyjnym systemem wynagradzania pracowników. Następnie uwaga została poświęcona koncepcji pełnej partycypacji. Przedstawione zostały jej podstawowe założenia oraz ich wpływ na proces zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Ostatnia cześć artykułu stanowi opis funkcjonowania systemu wynagrodzeń w firmach stosujących TPM. Przedstawiono podstawowe wytyczne dotyczące budowy takiego systemu w organizacji, cechy jakie powinien on posiadać oraz sposoby przydzielania nagród wyróżniającym się pracownikom. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 23.08.2010 Autor: Patrycja Grzesińska

Co każdy pracodawca wiedzieć powinien o satysfakcji pracowników z systemu wynagradzania?

Konieczność, a zarazem kosztowność prowadzenia skutecznej polityki personalnej, skłania pracodawców do sięgania po metody zarządzania zasobami ludzkimi, które przyczynią się do wysokiej motywacji zawodowej i lojalności pracowników. Istotnym elementem zapewnienia motywujących warunków pracy jest umiejętna ocena roli, jaką w strategii przedsiębiorstwa pełni satysfakcja pracowników z systemu wynagradzania. Artykuł dostarcza informacji na temat warunków, jakie należy spełnić, by sprawnie pogodzić praktyki wynagradzania z zadowoleniem pracowników z płacy. Z opracowania dowiedzą się Państwo, w jaki sposób można zbadać satysfakcję pracowników z wynagradzania i jakie czynniki należy wziąć pod uwagę, by była to ocena rzetelna. W artykule omówiono także szereg czynników indywidualnych i organizacyjnych, wpływających na poziom satysfakcji z wynagradzania. czytaj więcej Data publikacji: 09.08.2010 Autor: Ewa Bochyńska-Śmigielska

Płaca minimalna w krajach Unii Europejskiej w 2010 roku – część II

Niniejsza publikacja stanowi drugą i ostatnią część cyklu poświęconego ustawowej płacy minimalnej w krajach Unii Europejskiej w 2010 roku. W oparciu o raport Instytutu Hansa Böcklera, w tekście poruszono kwestie związane minimalnym wynagrodzeniem w dobie kryzysu gospodarczego w Wielkiej Brytanii i Irlandii, krajach Europy Południowej i Środkowo-Wschodniej. Przytoczono również informacje dotyczące aktualnej sytuacji w państwach europejskich, w których nie obowiązuje płaca minimalna, lecz umowy taryfowe (Dania, Finlandia i Szwecja, Włochy, Cypr, Austria i Niemcy). Artykuł kończy podsumowanie różnych strategii w polityce płacy minimalnej w czasie spowolnienia gospodarczego. czytaj więcej Data publikacji: 02.08.2010 Autor: Aleksandra Czajka

Przyszłość wynagradzania w wypowiedziach ekspertów

Jednym z najtrudniejszych i najbardziej niewdzięcznych wyzwań jest przewidywanie przyszłych wydarzeń. Czy chcemy tego czy nie, planując jakiekolwiek posunięcia, szczególnie w biznesie i zarządzaniu, musimy jednak przyjąć pewne założenia co do rozwoju wypadków. Warto wtedy poznać, jakie opinie na ten temat mają inni, w szczególności specjaliści. Niniejszy tekst powstał na bazie wypowiedzi ekspertów do spraw wynagrodzeń, opublikowanych na stronach serwisu employeebenefits.co.uk w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Identyfikuje on główne problemy związane z nowoczesnym wynagradzaniem, oraz określa niektóre kierunki rozwoju zarządzania płacami. czytaj więcej Data publikacji: 02.08.2010 Autor: Grzegorz Spólnik

Świadczenia pozapłacowe w USA

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem raportu jest o świadczeniach pozapłacowych w Stanach Zjednoczonych. Zawiera krótką historię rozwiązań stosowanych w tym zakresie oraz przedstawia podstawowe sposoby klasyfikacji świadczeń. Ponadto w publikacji omówione zostały najważniejsze i najczęściej stosowane świadczenia z uwzględnieniem informacji o sposobach ich finansowania. Artykuł zwraca uwagę również na kwestię kosztów benefitów, która jest podjęta w raporcie oraz na kwestię korzyści podatkowych związanych ze stosowaniem świadczeń. czytaj więcej Data publikacji: 26.07.2010 Autor: Arkadiusz Koperek

Płaca minimalna w krajach Unii Europejskiej w 2010 roku – część I

Niniejsza publikacja stanowi pierwszą (z dwóch) część cyklu poświęconego ustawowej płacy minimalnej w krajach Unii Europejskiej w 2010 roku. W oparciu o raport Instytutu Hansa Böcklera, w tekście zaprezentowano różne strategie w zakresie polityki płacy minimalnej obrane przez państwa członkowskie w dobie kryzysu gospodarczego. Obok informacji na temat jej wysokości, zaprezentowano statystyki uwzględniające parytet siły nabywczej oraz średnie wynagrodzenie w danym kraju (indeks Kaitza). Szczególną uwagę poświęcono nominalnemu i realnemu wzrostowi płacy minimalnej na przełomie 2009 i 2010 roku. Opracowanie kończy charakterystyka zmian w polityce płacy minimalnej w krajach Beneluksu i we Francji. Artykuł zawiera 5 wykresów i 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 26.07.2010 Autor: Aleksandra Czajka

Świadczenia partycypacyjne szansą dla małych firm

Świadczenia partycypacyjne zyskują coraz większe uznanie wśród małych przedsiębiorstw. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż oferowanie ich pozwala nie tylko zaoszczędzić kosztów w firmie, ale również przynosi zatrudnionym wiele wymiernych korzyści. W tekście przytoczono informacje na temat skali rozpowszechnienia świadczeń partycypacyjnych w małych przedsiębiorstwach w Stanach Zjednoczonych. Omówiono również najczęściej spotykane benefity. W dalszej części opracowania poruszono kwestie związane z błędnymi przekonaniami powstrzymującymi przedsiębiorców od wprowadzenia świadczeń partycypacyjnych. Na koniec opisano najlepsze praktyki i zalecenia dla małych firm, które zamierzają wzbogacić swój pakiet benefitów o tego typu usługi. Artykuł zawiera 1 wykres i 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 19.07.2010 Autor: Aleksandra Czajka

Wynagrodzenie dyrektorów spółek notowanych na rynku regulowanym oraz polityka wynagrodzeń w sektorze usług finansowych

Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 7 lipca 2010 r.  w sprawie wynagrodzeń dyrektorów spółek giełdowych oraz polityki wynagrodzeń w sektorze usług finansowych (2010/2009(INI))
Niniejsza rezolucja jest skutkiem niedostatecznych, zdaniem Parlamentu Europejskiego, reform w obszarze wynagradzania menedżerów spółek giełdowych oraz pracowników sektora finansowego. Dokument stanowi podsumowanie stanowiska Parlamentu w odniesieniu do takich kwestii, jak: udział części stałej i zmiennej w wynagrodzeniu całkowitym, zależność pomiędzy płacą a podejmowanym ryzykiem, przejrzystość zasad wynagradzania, połączenie zarobków z osiąganymi wynikami. W rezolucji wskazane są również kierunki reform i zalecenia dla instytucji europejskich oraz krajów wspólnoty. czytaj więcej Data publikacji: 12.07.2010

Interim management a wynagrodzenia

Interim management jest coraz bardziej popularną formą zatrudnienia wysokiej klasy specjalistów, doświadczonych menedżerów i dyrektorów. Szczególnie cenią ją pracodawcy z państw Europy Zachodniej, ale i w Polsce ma ona coraz większe znaczenie. Artykuł opisuje czym jest interim managemnt i kiedy najczęściej wykorzystuje się go w praktyce biznesowej. Główną część opracowania poświęcono jednak aspektom związanym z wynagradzaniem interimów. Opisano od czego – generalnie – ono zależy, jakie korzyści z zarządzania tymczasowego mają firmy, a jakimi przywilejami mogą się cieszyć sami menedżerowie. Na kilku przykładach z rynku brytyjskiego pokazano relacje pomiędzy wynagrodzeniem interimów i pracowników etatowych. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 05.07.2010 Autor: Grzegorz Spólnik

W jaki sposób zapewnić sprawne funkcjonowanie systemu wynagrodzeń za wyniki

Niniejszy artykuł jest odpowiedzią na pytanie, w jaki sposób zapewnić w firmie prawidłowe funkcjonowanie systemu wynagrodzeń za wyniki. Opracowanie nie skupia się jedynie na wprowadzeniu omawianego programu, ale przede wszystkim ukazuje cały cykl zarządzania systemem, w taki sposób, aby działał on efektywnie. Pierwsza część poświęcona została samej istocie systemu wynagradzania za wyniki. Przedstawiono cechy prawidłowo funkcjonującego systemu, podstawowe czynniki wpływające na jego powodzenie oraz najczęstsze bariery i efekty uboczne, jakie mogą pojawić się przy jego stosowaniu. Następnie opisano cykl zarządzania całym systemem wynagrodzeń za wyniki, który został podzielony na cztery podstawowe etapy. Pierwszy z nich dotyczy procesu ustalania celów organizacji oraz przydzielania zadań poszczególnym pracownikom. Drugi kładzie nacisk na analizę oraz badanie aktualnego stanu płac w firmie. Stadium trzecie to planowanie programów wynagrodzeń, natomiast ostatni, czwarty etap - to ocena wyników i tworzenie raportów. Artykuł zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 05.07.2010 Autor: Patrycja Grzesińska
Raport płacowy - jesien/zima 2025