Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Specjalista BHP 7630 PLN
Architekt 7700 PLN
Laborant 5850 PLN
Energetyk 7740 PLN
Automatyk 9300 PLN
Marketing Specialist 7150 PLN
Nauczyciel etyki 6260 PLN
Doradca podatkowy 8590 PLN
Javascript developer 12320 PLN
Programista Android 12520 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Realna stawka płacy - nominalna stawka płacy odniesiona do inflacji lub deflacji.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Pozamaterialne wynagradzanie w crowdsourcingu

W artykule omówiono sposób wynagradzania w modelu biznesowym jakim jest crowdsourcing. Crowdsourcing to model, w którym zadania realizowane są przez nieprecyzyjnie zdefiniowaną grupę ludzi tzw. tłum, a nie jak to dotychczas miało to miejsce poprzez pracowników zatrudnionych w strukturach firmy lub outsourcując zadania na zewnątrz. Model wynagradzania został przeanalizowany w oparciu o portale internetowe takie jak Istockphoto, Amazon Mechanical Turk oraz Threadless. Główny nacisk w artykule położono na przedstawienie wyników badań poświeconych zjawisku crowdsourcingu. Badania te pokazują jakie rodzaje wynagrodzeń mają największy wpływ na rezultaty prac wykonanych na powyższych portalach. Zestawienie badań wraz z przykładami pozwalają lepiej zrozumieć idee wynagradzania w tym modelu biznesowym. czytaj więcej Data publikacji: 15.10.2012

W jaki sposób nakłonić sprzedawców do osiągnięcia odpowiedniego poziomu zysków

Wiadomym jest, iż nadrzędnym celem każdej organizacji jest maksymalizowanie osiąganego przez nią zysku. Dlatego tez wiele podmiotów, ustalając cele swoim handlowcom, wykorzystuje miary odnoszące się do wyników całej firmy. Niestety powiązanie wynagrodzenia pracowników z tym kryterium nie jest łatwe. Podstawowy problem to brak widocznego i łatwego do zrozumienia związku pomiędzy wydajnością poszczególnych zatrudnionych a zyskownością przedsiębiorstwa. Dlatego też w niniejszym artykule ukazano w jaki sposób za pomocą różnych rozwiązań, wykorzystujących pozostałe miary wyników, można nakierowywać wysiłki pracowników na wypracowanie odpowiedniego zysku. Opisane metody odnoszą się do czterech zasadniczych aspektów: ceny, po której dokonywana jest transakcja, sprzedaży odpowiedniej kombinacji produktów, wydatków związanych z procesem sprzedaży oraz kosztów produkcji. Całość opracowania kończy krótkie studium przypadku firmy z branży biurowej. czytaj więcej Data publikacji: 08.10.2012 Autor: Patrycja Grzesińska

Szybka diagnoza systemu wynagradzania handlowców

Artykuł w zwięzły sposób prezentuje symptomy związane z nieprawidłowościami w opłacaniu pracowników sprzedaży. Prezentuje objawy, których występowanie może wynikać z lub doprowadzić do takich słabości systemu wynagradzania handlowców, jak: zbyt hojne lub zbyt skromne wynagradzanie, nieprawidłowa proporcja płacy stałej i zmiennej w całości dochodów pracowników, błędne miary efektywności i niewłaściwe cele sprzedażowe, nieodpowiednia relacja zarobków do efektywności oraz brak efektywności programów wspierających system wynagradzania (np. konkursów sprzedażowych). Artykuł zawiera 8 tabel. czytaj więcej Data publikacji: 01.10.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Benefity w Wielkiej Brytanii 2012 roku – główne trendy i wyzwania

W artykule zaprezentowano wyniki badania przeprowadzonego przez The Employee Benefits Group w Wielkiej Brytanii w marcu 2012 roku. W tekście przedstawiono najpopularniejsze świadczenia dodatkowe na Wyspach, a także główne problemy z jakimi borykają się pracodawcy w tym zakresie. Jakie czynności planują podjąć brytyjskie firmy w związku z ich polityką świadczeń dodatkowych w 2012 roku? Co się zmieniło w stosunku do 2011 roku? Kto odpowiada za wszelkie decyzje dotyczące benefitów? W jaki sposób informują pracowników o dostępnych świadczeniach? Co jest bardziej popularnym narzędziem komunikacji – gazeta zakładowa czy Facebook? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w tekście. W artykule znajdują się 3 tabele i 3 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 24.09.2012 Autor: Teresa Hantz

Sprawdzone modele wynagradzania pracowników działów sprzedaży - część II

Artykuł jest drugą częścią opracowania poświęconego rozwiązaniom z zakresu wynagradzania pracowników działu sprzedaży. Na początku omówione zostały w nim systemy premiowania, które są wykorzystywana głównie wtedy, gdy wielkość oraz potencjał terytoriów sprzedażowych są różne. Opisano tu cztery najważniejsze rozwiązania w tym zakresie takie jak: premia wzrastająca skokowo, wyliczana na podstawie funkcji premiowania, premia z jednym dodatkowym warunkiem oraz premia z wykorzystaniem mnożnika. Kolejna część artykułu została poświęcona pięciu złożonym systemom wynagradzania, które powinny być wykorzystywane w bardziej nietypowych sytuacjach. Pierwszy z opisanych modeli to premia zmieniająca się w prowizję. Następnie omówiono premię z tzw. prowizją zawężoną, która w tym przypadku została zarezerwowana jedynie dla wybranych handlowców. Kolejna zaprezentowana metoda polega natomiast na analizie stopnia realizacji kluczowych celów sprzedażowych przypisanych poszczególnym zatrudnionym. Dwa ostatnie modele odnoszą się do wynagradzania zespołów. Artykuł zawiera 2 rysunki, 9 tabel oraz 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 10.09.2012 Autor: Patrycja Grzesińska

Sprawdzone modele wynagradzania pracowników działów sprzedaży - część I

Artykuł jest pierwszą częścią opracowania poświęconego rozwiązaniom z zakresu wynagradzania pracowników działu sprzedaży. Na początku omówione zostały w nim modele, uwzględniające czynnik modyfikujący. W pierwszej kolejności uwagę poświęcono zatem prowizjom, których wysokość uzależniona jest od rodzaju sprzedawanego produktu. Następnie opisano systemy, w których stawki determinowane są poprzez współczynnik wartości produktu oraz tzw. wartość punktową. Kolejna część artykułu przedstawia modele prowizyjne, wprowadzające dodatkową miarę efektywności pracowniczej. Zaprezentowane rozwiązania tego typu to prowizje: z jednym dodatkowym warunkiem, uzależnione od rodzaju produktu, uwzględniające tzw. mnożnik oraz oparte na macierzy. Artykuł zawiera 5 schematów oraz 4 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 03.09.2012 Autor: Patrycja Grzesińska

Najpierw jazda próbna – Czyli dlaczego warto przeprowadzać pilotaże programów świadczeń dodatkowych?

Programy świadczeń dodatkowych to narzędzia, które umiejętnie użyte mogą przynieść firmie wiele korzyści. Niestety mogą przynieść również straty, przede wszystkich wówczas, gdy nie zostały właściwie zaprojektowane. Ale nawet wtedy, gdy projekt został sporządzany bardzo starannie, na etapie implementacji, a później funkcjonowania programu w firmie mogą wystąpić trudności, których nie można było wcześniej przewidzieć. Identyfikowaniu tych problemów służą pilotaże programów świadczeń. Pozwalają one przetestować nasz program w bezpiecznych warunkach, tzn. bez ryzykowania nadmiernej ilości środków. Z artykułu dowiedzą się Państwo dlaczego warto stosować pilotaże, oraz co trzeba wziąć pod uwagę przy ich przeprowadzaniu. W tekście przedstawiono również konkretne przykłady programów pilotażowych zarówno takich, które zakończyły się sukcesem jak i takiego, który stał się podstawą odrzucenia programu benefitów. Artykuł zawiera jedną tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 03.09.2012 Autor: Joanna Kłosowska

Bezpieczeństwo zatrudnienia jako jeden ze składników wynagrodzenia całkowitego

Niniejszy artykuł został poświęcony bezpieczeństwu zatrudnienia jako jednemu z wielu elementów wynagrodzenia całkowitego oferowanego pracownikom. Na wstępie przedstawiono czynniki, które spowodowały, iż stabilne warunki pracy stały się ważnym aspektem motywowania oraz zatrzymywania najlepszych. Zwrócono również uwagę na negatywne skutki braku poczucia bezpieczeństwa, które mają wpływ na funkcjonowanie całej organizacji. Następnie opisano w jaki sposób, zarówno pracownicy jak i pracodawcy, postrzegają kwestię gwarancji zatrudnienia. Przytoczone w opracowaniu badania ukazują bowiem, iż występują znaczące różnice pomiędzy wspomnianymi grupami w tym zakresie. Kolejna część artykułu przedstawia możliwość oszacowania udziału bezpieczeństwa zatrudnienia w łącznych korzyściach z pracy. Omówiono przy tym również czynniki decydujące o atrakcyjności stabilnych warunków zatrudnienia z punktu widzenia pracowników. Wskazano także sytuacje, w których powinny one stanowić istotny element oferowanego przez firmę wynagrodzenia całkowitego. Artykuł zawiera 1 tabelę oraz 2 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 27.08.2012 Autor: Patrycja Grzesińska

Wynagradzanie handlowców – inspiracje

W artykule zebrano osiem krótkich analiz przypadków z obszaru zarządzania wynagrodzeniami handlowców. Opisano między innymi jak dwie różne firmy poradziły sobie z problemem niskiej zyskowności sprzedaży. Zaprezentowano trudności jakie mogą wyniknąć, gdy nie weźmie się pod uwagę ryzyka błędnego ustalenia celów sprzedażowych dla nowych produktów. Na przykładzie rozwoju telewizji pokazano jak zmienia się w czasie rola pracowników sprzedaży i jaki wpływ ma to na strukturę ich wynagrodzenia. Przedstawiono także prosty system motywacyjny, który w krótkim czasie sprawił, iż borykający się z problemami diler przyczep kempingowych zwiększył sprzedaż o 50%. Na koniec opisano zaś przypadek firmy, w której dzięki kreatywności menedżerów (lub może ze względu na jej brak) przedstawiciele handlowi musieli zmagać się z trzydziestoma różnymi celami sprzedażowymi. czytaj więcej Data publikacji: 27.08.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Sposoby obliczania wartości opcji na akcje

W dzisiejszych czasach coraz popularniejsze jest wykorzystywanie do motywacji pracowników programów opartych o opcje na akcje. W związku z tym powstaje problem ich wyceny. W artykule przedstawiono modele, które mogą w tym pomóc. Jednym z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych jest model Blacka-Scholesa-Mertona. Mimo iż powstał on prawie 40 lat temu, wciąż, przy niewielkich modyfikacjach, jest używany. Przedstawiono jak krok po kroku go zastosować. Pokazano także zarys takich metod jak modele dwumianowe i metoda Monte Carlo. Dodatkowo zestawiono wady i zalety omówionych sposobów wyceny opcji. Artykuł zawiera 2 tabele i 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 20.08.2012 Autor: Magdalena Wrzesień