Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Annuitet - wypłaty świadczeń pieniężnych o stałej lub zmiennej wartości, dokonywana okresowo w równych odstępach czasu.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Świadczenia pracownicze w ArcelorMittal Poland

ArcelorMittal to wiodący na świecie producent stali. Powstały w 2006 roku koncern zatrudnia 280 000 pracowników w 60 krajach. W Polsce w ArcelorMittal zatrudnionych jest 12 000 ludzi. To z kolei ogromne wyzwanie dla działów personalnych. W artykule omówione zostały benefity oferowane polskim pracownikom koncernu. Uwzględniono świadczenia związane z bezpieczeństwem, zdrowiem, edukacją, rozwojem i szkoleniami. Omówiono także benefity dla pracowników objętych zwolnieniem grupowym. To między innymi właśnie dzięki bogatej ofercie świadczeń pozapłacowych, ArcelorMittal Poland 15 marca 2012 roku znalazł się wśród laureatów konkursu Top Employers Polska 2012. czytaj więcej Data publikacji: 19.11.2012 Autor: Teresa Hantz

Jak określić prawidłową relację stałych i zmiennych składników wynagrodzenia na stanowiskach handlowych

Jedną z trudniejszych, a zarazem bardziej istotnych decyzji w projektowaniu systemu wynagradzania pracowników sprzedaży jest ta dotycząca zależności między płacą stała a zmienną, czyli tak zwanego pay mix. Podejmując ją należy uwzględnić wiele kwestii, które wpływają na lub wynikają z optymalnej relacji obu rodzajów wynagrodzenia. W niniejszym artykule zaproponowany został schemat analizy, która powinna pomóc w oszacowaniu jaki odsetek docelowych dochodów handlowców powinna stanowić pensja zasadnicza, a jaki wynagrodzenie zmienne. Artykuł zawiera 1 schemat i 3 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 19.11.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Wpływ dyrektywy CRD III na zarobki bankowców

W artykule scharakteryzowano najważniejsze zmiany, jakie wywołało wdrożenie w Polsce dyrektywy CRD III, w kontekście wynagrodzeń. Wskazano na grupy pracowników, które zgodnie z rozporządzeniami Komisji Nadzoru Finansowego powinny zostać objęte nowymi zasadami. Opisano również, na czym mają one polegać. Na koniec omówiono, jak może zmienić się pakiet wynagrodzeń menedżerów w ciągu najbliższych 4 lat. Artykuł zawiera 3 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 05.11.2012 Autor: Krzysztof Domagała

Wynagradzanie za kompetencje – przykład programu, który odniósł sukces

Systemy, w których poziom wynagrodzenia pracownika zależy od posiadanych przez niego kompetencji są bardzo ciekawym rozwiązaniem zwiększającym elastyczność w delegowaniu zadań i mającym istotne zalety zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Chętnie wykorzystywane są one w firmach produkcyjnych, w których liczy się ciągłość pracy, a przestoje powodują szczególnie wysokie koszty. Dlatego też w niniejszym artykule opisano przykład zakończonego sukcesem wdrożenia systemu wynagradzania za kompetencje właśnie w tego typu przedsiębiorstwie. W tekście skoncentrowano się przede wszystkim na etapach projektowania nowego rozwiązania, jego pilotażowego wdrożenia i dokonania drobnych korekt, wymuszonych przez nieprzewidziane wcześniej sytuacje. czytaj więcej Data publikacji: 05.11.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Wpływ wynagrodzenia na satysfakcję pracowników

Artykuł omawia związek zachodzący między satysfakcją z pracy a satysfakcją z wynagrodzenia. Wskazano w nim szczególnie ważne aspekty wynagrodzenia mające wpływ na ogólną motywację pracowników i percepcję ich płac. Ponadto opisano wynagrodzenie jako czynnik, który decyduje o podjęciu decyzji przez pracownika o pozostaniu w firmie lub jej opuszczeniu. Pokazano przy tym różnice w postrzeganiu wynagrodzenia przez osoby o różnych cechach demograficznych. Zwrócono szczególną uwagę na płeć, ale został również omówiony wpływ wieku, stażu zawodowego oraz zajmowanego stanowiska. Artykuł zawiera trzy wykresy oraz dwie tabele. czytaj więcej Data publikacji: 29.10.2012 Autor: Krzysztof Plens

Jak nie wynagradzać – najczęstsze błędy i najgorsze praktyki – część II

W drugiej części artykułu poświęconego najpoważniejszym błędom i uchybieniom związanym z wynagrodzeniami skoncentrowano się na czterech kwestiach. Pierwsza to nieprawidłowa komunikacja, która może zniweczyć nawet najlepsze strategie płac. Drugą z nich stanowi nagradzanie bezpodstawne. Jego przejawem jest między innymi nadmierna uznaniowość. W tekście poruszono również temat wynagradzania „bezrefleksyjnego”, czyli takiego, którego efektywność nie podlega żadnej ocenie. Jako ostatnią omówiono kwestię naśladownictwa najlepszych praktyk. W artykule przedstawiono przyczyny i konsekwencje opisanych zjawisk oraz sposoby służące ich zapobieganiu. czytaj więcej Data publikacji: 22.10.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Jak wynagradzać top menedżerów? - rekomendacje z Wielkiej Brytanii

W artykule poruszono problematykę wynagradzania kadry zarządzającej w Wielkiej Brytanii. Skupiono się na rosnących dysproporcjach między płacami top menedżerów a pozostałymi pracownikami brytyjskich spółek giełdowych. Opisano genezę wzrostu zarobków zarządzających największymi spółkami. Zestawiono dane pokazujące wysokość płac prezesów oraz relację do przeciętnych wynagrodzeń w największych firmach notowanych na londyńskiej giełdzie. Pokazano, jak na przestrzeni lat 2000-2010 rosły poszczególne składowe pakietów wynagrodzeń dyrektorów zarządzających 350 największych spółek. Porównano wielkość płac top menedżerów z wynikami finansowymi osiągniętymi przez te spółki. W publikacji przybliżono idee dobrych praktyk w zakresie ładu korporacyjnego. Zaprezentowano także rekomendacje Komisji ds. Wysokich Płac w zakresie przejrzystości i sprawiedliwości wynagrodzeń. Uwzględniono także postulaty dotyczące zwiększenia odpowiedzialności i kontroli akcjonariatu za płace, jakie otrzymują dyrektorzy spółek giełdowych. czytaj więcej Data publikacji: 22.10.2012 Autor: Krzysztof Belczyk

Jak nie wynagradzać - najczęstsze błędy i najgorsze praktyki - część I

W tekście opisano pięć poważnych uchybień oraz błędów związanych z zarządzaniem wynagrodzeniami. Pierwszy z nich - wynagradzanie niesprawiedliwe - może narazić pracodawcę na konsekwencje prawne oraz wewnętrzne konflikty między zatrudnionymi. Niedotrzymywanie zobowiązań upośledza z kolei na długi czas skuteczność prowadzonej polityki personalnej. Brak elastyczności i zróżnicowania wynagrodzeń ma poważne konsekwencje dla finansów organizacji oraz motywacyjnej funkcji płac. W artykule opisano również problem niepowiązania zarobków z nadrzędną strategią organizacji. Oprócz przyczyn oraz konsekwencji powyższych zjawisk w tekście przedstawiono także rady w jaki sposób im zapobiegać oraz jak walczyć z ich negatywnymi skutkami. czytaj więcej Data publikacji: 15.10.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Pozamaterialne wynagradzanie w crowdsourcingu

W artykule omówiono sposób wynagradzania w modelu biznesowym jakim jest crowdsourcing. Crowdsourcing to model, w którym zadania realizowane są przez nieprecyzyjnie zdefiniowaną grupę ludzi tzw. tłum, a nie jak to dotychczas miało to miejsce poprzez pracowników zatrudnionych w strukturach firmy lub outsourcując zadania na zewnątrz. Model wynagradzania został przeanalizowany w oparciu o portale internetowe takie jak Istockphoto, Amazon Mechanical Turk oraz Threadless. Główny nacisk w artykule położono na przedstawienie wyników badań poświeconych zjawisku crowdsourcingu. Badania te pokazują jakie rodzaje wynagrodzeń mają największy wpływ na rezultaty prac wykonanych na powyższych portalach. Zestawienie badań wraz z przykładami pozwalają lepiej zrozumieć idee wynagradzania w tym modelu biznesowym. czytaj więcej Data publikacji: 15.10.2012

W jaki sposób nakłonić sprzedawców do osiągnięcia odpowiedniego poziomu zysków

Wiadomym jest, iż nadrzędnym celem każdej organizacji jest maksymalizowanie osiąganego przez nią zysku. Dlatego tez wiele podmiotów, ustalając cele swoim handlowcom, wykorzystuje miary odnoszące się do wyników całej firmy. Niestety powiązanie wynagrodzenia pracowników z tym kryterium nie jest łatwe. Podstawowy problem to brak widocznego i łatwego do zrozumienia związku pomiędzy wydajnością poszczególnych zatrudnionych a zyskownością przedsiębiorstwa. Dlatego też w niniejszym artykule ukazano w jaki sposób za pomocą różnych rozwiązań, wykorzystujących pozostałe miary wyników, można nakierowywać wysiłki pracowników na wypracowanie odpowiedniego zysku. Opisane metody odnoszą się do czterech zasadniczych aspektów: ceny, po której dokonywana jest transakcja, sprzedaży odpowiedniej kombinacji produktów, wydatków związanych z procesem sprzedaży oraz kosztów produkcji. Całość opracowania kończy krótkie studium przypadku firmy z branży biurowej. czytaj więcej Data publikacji: 08.10.2012 Autor: Patrycja Grzesińska