Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Specjalista BHP 7630 PLN
Nauczyciel chemii 6260 PLN
Agent celny 7530 PLN
Serwisant IT 6460 PLN
Sprzedawczyni 6040 PLN
Java developer 13300 PLN
Konsultant SAP 14110 PLN
Doradca klienta 6200 PLN
Ustawiacz maszyn CNC 6810 PLN
IT Quality Assurance 10100 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Stawka Początkowa - stawka płacy, od której pracownik rozpoczyna pracę w danym przedsiębiorstwie.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Planowanie redukcji kosztów wynagrodzeń uwzględniającej utrzymanie maksymalnego potencjału pracowniczego

Zwolnienia to tylko jedna z możliwości ograniczenia wydatków związanych z zatrudnieniem. Dodatkowo, jeśli chce się zredukować koszty pracy i zachować przy tym maksimum potencjału wiedzy i kompetencji pracowników powinno to być rozwiązanie ostateczne. Wcześniej warto zastosować inne możliwe metody, ale jeszcze zanim zostaną one wprowadzone w życie trzeba przygotować plan działań. I właśnie to jak powinien on wyglądać opisano w niniejszym artykule. Przedstawiono w nim istotne kwestie, które należy rozważyć przed każdym z trzech etapów ograniczenia kosztów wynagrodzeń w organizacjach, gdzie potencjał zatrudnionych decyduje o przewadze konkurencyjnej. Artykuł zawiera 3 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 10.12.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Przykładowe analizy efektywności systemu wynagrodzeń sprzedawców

Jak wiadomo systemy wynagradzania handlowców są dla wielu firm mocno kosztowne. Dlatego też należy regularnie sprawdzać, czy wydatki ponoszone z tego tytułu są sensownie rozdysponowywane. Większość organizacji przeprowadza diagnozę efektywności systemu płac w oparciu jedynie o łatwo dostępne dane finansowe. Tymczasem skuteczność tejże strategii można kontrolować również dzięki przeprowadzaniu innych analiz. Przykładowe pięć z nich zostało zaprezentowanych w niniejszym artykule. Sprawdzają one efektywność programu wynagradzania z punktu widzenia następujących kwestii: przyciągania i zatrzymywania najlepszych pracowników, konkurencyjności na tle innych firm, relacji pomiędzy stałą a zmienną częścią płacy, nagradzania sprzedawców za ich rzeczywisty wkład oraz prawidłowego rozdysponowywania czasu pracy zatrudnionych. Artykuł zawiera 3 tabele oraz 4 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 26.11.2012 Autor: Patrycja Grzesińska

Świadczenia pracownicze w ArcelorMittal Poland

ArcelorMittal to wiodący na świecie producent stali. Powstały w 2006 roku koncern zatrudnia 280 000 pracowników w 60 krajach. W Polsce w ArcelorMittal zatrudnionych jest 12 000 ludzi. To z kolei ogromne wyzwanie dla działów personalnych. W artykule omówione zostały benefity oferowane polskim pracownikom koncernu. Uwzględniono świadczenia związane z bezpieczeństwem, zdrowiem, edukacją, rozwojem i szkoleniami. Omówiono także benefity dla pracowników objętych zwolnieniem grupowym. To między innymi właśnie dzięki bogatej ofercie świadczeń pozapłacowych, ArcelorMittal Poland 15 marca 2012 roku znalazł się wśród laureatów konkursu Top Employers Polska 2012. czytaj więcej Data publikacji: 19.11.2012 Autor: Teresa Hantz

Jak określić prawidłową relację stałych i zmiennych składników wynagrodzenia na stanowiskach handlowych

Jedną z trudniejszych, a zarazem bardziej istotnych decyzji w projektowaniu systemu wynagradzania pracowników sprzedaży jest ta dotycząca zależności między płacą stała a zmienną, czyli tak zwanego pay mix. Podejmując ją należy uwzględnić wiele kwestii, które wpływają na lub wynikają z optymalnej relacji obu rodzajów wynagrodzenia. W niniejszym artykule zaproponowany został schemat analizy, która powinna pomóc w oszacowaniu jaki odsetek docelowych dochodów handlowców powinna stanowić pensja zasadnicza, a jaki wynagrodzenie zmienne. Artykuł zawiera 1 schemat i 3 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 19.11.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Wpływ dyrektywy CRD III na zarobki bankowców

W artykule scharakteryzowano najważniejsze zmiany, jakie wywołało wdrożenie w Polsce dyrektywy CRD III, w kontekście wynagrodzeń. Wskazano na grupy pracowników, które zgodnie z rozporządzeniami Komisji Nadzoru Finansowego powinny zostać objęte nowymi zasadami. Opisano również, na czym mają one polegać. Na koniec omówiono, jak może zmienić się pakiet wynagrodzeń menedżerów w ciągu najbliższych 4 lat. Artykuł zawiera 3 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 05.11.2012 Autor: Krzysztof Domagała

Wynagradzanie za kompetencje – przykład programu, który odniósł sukces

Systemy, w których poziom wynagrodzenia pracownika zależy od posiadanych przez niego kompetencji są bardzo ciekawym rozwiązaniem zwiększającym elastyczność w delegowaniu zadań i mającym istotne zalety zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Chętnie wykorzystywane są one w firmach produkcyjnych, w których liczy się ciągłość pracy, a przestoje powodują szczególnie wysokie koszty. Dlatego też w niniejszym artykule opisano przykład zakończonego sukcesem wdrożenia systemu wynagradzania za kompetencje właśnie w tego typu przedsiębiorstwie. W tekście skoncentrowano się przede wszystkim na etapach projektowania nowego rozwiązania, jego pilotażowego wdrożenia i dokonania drobnych korekt, wymuszonych przez nieprzewidziane wcześniej sytuacje. czytaj więcej Data publikacji: 05.11.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Wpływ wynagrodzenia na satysfakcję pracowników

Artykuł omawia związek zachodzący między satysfakcją z pracy a satysfakcją z wynagrodzenia. Wskazano w nim szczególnie ważne aspekty wynagrodzenia mające wpływ na ogólną motywację pracowników i percepcję ich płac. Ponadto opisano wynagrodzenie jako czynnik, który decyduje o podjęciu decyzji przez pracownika o pozostaniu w firmie lub jej opuszczeniu. Pokazano przy tym różnice w postrzeganiu wynagrodzenia przez osoby o różnych cechach demograficznych. Zwrócono szczególną uwagę na płeć, ale został również omówiony wpływ wieku, stażu zawodowego oraz zajmowanego stanowiska. Artykuł zawiera trzy wykresy oraz dwie tabele. czytaj więcej Data publikacji: 29.10.2012 Autor: Krzysztof Plens

Jak nie wynagradzać – najczęstsze błędy i najgorsze praktyki – część II

W drugiej części artykułu poświęconego najpoważniejszym błędom i uchybieniom związanym z wynagrodzeniami skoncentrowano się na czterech kwestiach. Pierwsza to nieprawidłowa komunikacja, która może zniweczyć nawet najlepsze strategie płac. Drugą z nich stanowi nagradzanie bezpodstawne. Jego przejawem jest między innymi nadmierna uznaniowość. W tekście poruszono również temat wynagradzania „bezrefleksyjnego”, czyli takiego, którego efektywność nie podlega żadnej ocenie. Jako ostatnią omówiono kwestię naśladownictwa najlepszych praktyk. W artykule przedstawiono przyczyny i konsekwencje opisanych zjawisk oraz sposoby służące ich zapobieganiu. czytaj więcej Data publikacji: 22.10.2012 Autor: Grzegorz Spólnik

Jak wynagradzać top menedżerów? - rekomendacje z Wielkiej Brytanii

W artykule poruszono problematykę wynagradzania kadry zarządzającej w Wielkiej Brytanii. Skupiono się na rosnących dysproporcjach między płacami top menedżerów a pozostałymi pracownikami brytyjskich spółek giełdowych. Opisano genezę wzrostu zarobków zarządzających największymi spółkami. Zestawiono dane pokazujące wysokość płac prezesów oraz relację do przeciętnych wynagrodzeń w największych firmach notowanych na londyńskiej giełdzie. Pokazano, jak na przestrzeni lat 2000-2010 rosły poszczególne składowe pakietów wynagrodzeń dyrektorów zarządzających 350 największych spółek. Porównano wielkość płac top menedżerów z wynikami finansowymi osiągniętymi przez te spółki. W publikacji przybliżono idee dobrych praktyk w zakresie ładu korporacyjnego. Zaprezentowano także rekomendacje Komisji ds. Wysokich Płac w zakresie przejrzystości i sprawiedliwości wynagrodzeń. Uwzględniono także postulaty dotyczące zwiększenia odpowiedzialności i kontroli akcjonariatu za płace, jakie otrzymują dyrektorzy spółek giełdowych. czytaj więcej Data publikacji: 22.10.2012 Autor: Krzysztof Belczyk

Jak nie wynagradzać - najczęstsze błędy i najgorsze praktyki - część I

W tekście opisano pięć poważnych uchybień oraz błędów związanych z zarządzaniem wynagrodzeniami. Pierwszy z nich - wynagradzanie niesprawiedliwe - może narazić pracodawcę na konsekwencje prawne oraz wewnętrzne konflikty między zatrudnionymi. Niedotrzymywanie zobowiązań upośledza z kolei na długi czas skuteczność prowadzonej polityki personalnej. Brak elastyczności i zróżnicowania wynagrodzeń ma poważne konsekwencje dla finansów organizacji oraz motywacyjnej funkcji płac. W artykule opisano również problem niepowiązania zarobków z nadrzędną strategią organizacji. Oprócz przyczyn oraz konsekwencji powyższych zjawisk w tekście przedstawiono także rady w jaki sposób im zapobiegać oraz jak walczyć z ich negatywnymi skutkami. czytaj więcej Data publikacji: 15.10.2012 Autor: Grzegorz Spólnik