W 2021 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń wzięło udział 7 021 osób z województwa zachodniopomorskiego. 55% stanowili mężczyźni, 85% osób miało mniej niż 35 lat, a 82% pracowało w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. czytaj więcej
Data publikacji:
21.03.2022
Autor: Mikołaj Pecold
W 2021 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń (OBW) uczestniczyły 8 420 osoby zatrudnione w województwie wielkopolskim. Spośród nich 65% ma nie więcej niż 35 lat, 72% ma wykształcenie wyższe, 43% pracuje w dużych i wielkich przedsiębiorstwach, zaś 87% jest zatrudnionych w firmach prywatnych.
czytaj więcej
Data publikacji:
21.03.2022
Autor: Monika Czepiel
Mediana wynagrodzeń w województwie małopolskim w 2021 roku wyniosła 6 000 PLN brutto i była wyższa o 300 PLN od mediany ogólnopolskiej. 25% najniżej wynagradzanych pracowników zarabiało nie więcej niż 4 400 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych zarabiało nie mniej niż 8 800 PLN. Mediana płac mężczyzn wynosiła 6 700 PLN, a kobiet 5 200 PLN.
czytaj więcej
Data publikacji:
21.03.2022
Autor: Maria Hajec
Artykuł bazując na jesiennej edycji Raportu Płacowego Sedlak
& Sedlak przedstawia, jak kształtowały się wynagrodzenia oraz wybrane benefity pozapłacowe pracowników fizycznych.
czytaj więcej
Data publikacji:
14.03.2022
Autor: Paulina Kasperek
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń w 2021 roku wzięło udział 11 966 osób z branży handlowej. 51% grupy stanowiły kobiety, 74% miało mniej niż 35 lat i 74% osób pracowało w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. czytaj więcej
Data publikacji:
07.03.2022
Autor: Mikołaj Pecold
W 2021 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń (OBW) wzięło udział 1 879 osób zatrudnionych w branży e-commerce. Mediana wynagrodzeń w tej branży wyniosła 5 500 PLN brutto. Kobiety zarabiały o ponad 700 PLN mniej niż mężczyźni.
czytaj więcej
Data publikacji:
07.03.2022
Autor: Monika Czepiel
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2021 udział wzięło 7 238 pracowników z działów obsługi klienta. Z czego 63% stanowiły kobiety, 65% osoby w wieku do 35 lat, 50% miało wykształcenie wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe (licencjackie/inżynierskie), 28% pracowało w firmach zatrudniających 1000 i więcej pracowników.
czytaj więcej
Data publikacji:
07.03.2022
Autor: Karolina Jurczak
Dotychczas powszechnie uznawanymi celami wynagradzania z perspektywy pracodawcy były przyciąganie, zatrzymanie i motywowanie pracownika. Obecnie ta tendencja zmienia się w stronę podkreślania, że system wynagrodzeń ma służyć realizacji celów organizacji. Pracownikowi natomiast pensja powinna zapewniać życie na godziwym poziomie oraz poczucie bezpieczeństwa, a także wpływać na jego zachowania i wyniki pracy. Czy zatem wiąże się to ze stałymi podwyżkami wynagrodzeń? A może istnieje inny sposób wpływu na postrzeganie wynagrodzenia?
czytaj więcej
Data publikacji:
02.03.2022
Autor: Karolina Wargala
Błędy poznawcze to nieracjonalne i niezgodne z logiką wzorce spostrzegania rzeczywistości, które wpływają na ludzkie rozumowanie, postawy, emocje i zachowania. Jako że bez głębokiego zastanowienia nie są dla nas dostrzegalne, wpływają na praktycznie każdy aspekt funkcjonowania. Zatem analizując mechanizmy ich oddziaływania, możemy wyciągnąć cenne wnioski również dla postrzegania wynagrodzeń i kształtowania się oczekiwań pracowników.
czytaj więcej
Data publikacji:
02.03.2022
Autor: Karolina Wargala
Od kilku miesięcy wskaźnik inflacji utrzymuje się na rekordowo wysokim poziomie. Według wstępnych danych GUS, w styczniu 2022 roku ceny dóbr i usług wzrosły o 9,2%. To spowodowało, że wielu pracowników zaczęło oczekiwać podwyżek. Czy pracodawcy rzeczywiście powinni ulec tej presji i zdecydować się na zwiększenie płac tylko z tego powodu? Czy może powinni uwzględnić inne kryteria? Przeanalizujmy zatem jakie czynniki można wziąć pod uwagę przy przyznawaniu podwyżek i które będą najwłaściwsze.
czytaj więcej
Data publikacji:
28.02.2022
Autor: Maria Hajec