Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Energetyk 7740 PLN
Product manager 10090 PLN
Manager produktu 10090 PLN
Nauczyciel techniki 6260 PLN
Technik obiektu 6640 PLN
Programista Python 12380 PLN
.NET Developer 12120 PLN
Javascript developer 12320 PLN
Specjalista SEO 7520 PLN
UI/UX Designer 10240 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Realna stawka płacy - nominalna stawka płacy odniesiona do inflacji lub deflacji.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły


Wynagrodzenia w działach badań i rozwoju w 2009 roku

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników szóstego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, które przeprowadziliśmy z czołowymi polskimi portalami. Omówiono w nim praktyki płacowe stosowane w działach badań i rozwoju. Tekst rozpoczyna porównanie wynagrodzeń z innymi działami. Następnie prezentowane są stawki na poszczególnych szczeblach zarządzania – ogółem oraz w miastach różnej wielkości i w firmach z kapitałem polskim/zagranicznym. W drugiej części artykułu pokazano wynagrodzenia na konkretnych stanowiskach (najmniej zarabiał laborant chemiczny – mediana 2 300 PLN). Oprócz ogólnych danych, dla części stanowisk pokazano różnice w płacach pomiędzy firmami z kapitałem polskim/zagranicznym oraz pomiędzy firmami o różnej wielkości. Dla konstruktorów (najczęściej występujące stanowisko) pokazano również wpływ stażu pracy oraz znajomości j. angielskiego na wysokość płac. Artykuł zawiera 1 tabelę i 9 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 11.01.2010 Autor: Michał Mudel

Wynagrodzenia w działach marketingu w 2009 roku

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników szóstego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, które przeprowadziliśmy z czołowymi polskimi portalami. Artykuł przedstawia wynagrodzenia pracowników działów marketingu w 2009 roku. Połowa pracowników tych działów otrzymywała zarobki w przedziale pomiędzy 2 500 PLN a 5 800 PLN. Zarobki product managerów zatrudnionych w małych firmach wyniosły 80% płac pracujących na tym stanowisku w dużych przedsiębiorstwach. Na wysokość wynagrodzenia w działach marketingu w 2009 roku wpływ miał także staż pracy. Starsi specjaliści o stażu pracy od 11 do 15 lat zarabiali 6 400 PLN, co stanowiło 78% płac kierowników o takim stażu pracy. Przedstawiono także wynagrodzenia zatrudnionych w Warszawie na tle zarobków w działach marketingu w całej Polsce. Przykładowo, mediana zarobków kierowników zatrudnionych w stolicy kształtowała się na poziomie 10 000 PLN, podczas gdy ogółem w kraju wyniosła 6 500 PLN. Artykuł zawiera 2 tabele i 6 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 11.01.2010 Autor: Katarzyna Jaśko

Wynagrodzenia w firmach polskich i zagranicznych w 2009 roku

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników szóstego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, które przeprowadziliśmy z czołowymi polskimi portalami. Zebrane dane pokazują, że w firmach, w których dominuje kapitał zagraniczny wynagrodzenia są zdecydowanie wyższe. Lepiej zarabiało się w nich niezależnie od zajmowanego szczebla - np. specjaliści mieli w tego typu firmach zarobki wyższe o 43% a starsi specjaliści o 58% w porównaniu do osób zatrudnionych na tym samym szczeblu zarządzania w przedsiębiorstwach polskich. Dysproporcje płacowe na korzyść podmiotów zagranicznych widać również było w poszczególnych branżach, a zwłaszcza w budownictwie. Widoczne różnice zanotowano również w poszczególnych zawodach np. wśród programistów, młodszych księgowych czy specjalistów ds. personalnych. Zebrane dane pokazały również, że firmy z dominującym kapitałem zagranicznym zdecydowanie lepiej niż polskie wynagradzają osoby z wykształceniem wyższym, znające język angielski na poziomie bardzo dobrym oraz zatrudnione w Warszawie. Artykuł zwiera 4 tabele i 5 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 11.01.2010 Autor: Arkadiusz Koperek

Świadczenia pozapłacowe a teorie motywowania

Różnego rodzaju świadczenia pozapłacowe są obecnie integralną częścią wynagrodzenia w wielu firmach. Warto zastanowić się więc nad ich wartością motywacyjną. W praktyce bardzo ciężko wskazać jak i czy w ogóle dany element składowy wynagrodzenia motywuje. Całkowita motywacja pracownika jest wypadkową bardzo wielu czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych. Co więcej, jej pomiar możliwy jest praktycznie tylko pośrednio (np. poprzez badanie postaw pracowników, monitorowanie wyników pracy). W poniższym artykule odwołując się do teorii motywacji analizować będziemy w jaki sposób świadczenia poza płacowe wpływają na poziom motywacji. Należy podkreślić, iż omawiane będą one jako pojedynczy element wyłączony z całości wynagrodzenia. czytaj więcej Data publikacji: 07.01.2010

Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń 2009. Podsumowanie

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników szóstego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, które przeprowadziliśmy z czołowymi polskimi portalami. W badaniu uwzględniono dane 89 934 osób. Mediana ich miesięcznego wynagrodzenia całkowitego wyniosła 3 425 PLN. Tradycyjnie już najwyższe dochody osiągano w branży IT i telekomunikacji. Najniższe wynagrodzenia odnotowaliśmy w nauce i szkolnictwie oraz w kulturze i sztuce. Osoby z rocznym stażem pracy zarabiały 2 200 PLN, a ze stażem od 11 do 15 lat – 4 300 PLN. Płace w mazowieckim (4 720 PLN) były o 85% wyższe niż w podkarpackim (2 550 PLN), a w Warszawie o 86% wyższe w porównaniu z Lublinem. Artykuł zawiera 8 tabel i 6 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 06.01.2010 Autor: Kazimierz Sedlak

Wynagrodzenia na świecie w 2008/2009 - część III – Płace minimalne i negocjacje zbiorowe

III część Światowego Raportu Płac zawiera analizę poziomu wynagrodzenia minimalnego na świecie oraz omawia zakres układów zbiorowych w poszczególnych krajach. Prezentowane dane wskazują w jaki sposób te dwa czynniki wpływają na ogólny poziom zarobków oraz jakie są tendencje obecnie występujące w tym zakresie. Z prezentowanych danych wyraźnie widać ożywienie idei płacy minimalnej na świecie i wzrost jej popularności. W kwestii negocjacji zbiorowych sytuacja jest już bardziej złożona. Dane pokazują, że np. w Polsce mniej niż 50% pracowników jest objętych zakresem ich ustaleń. W raporcie poddano ponadto analizie poziom minimalnych wynagrodzeń w kontekście produktywności pracy oraz wpływ negocjacji zbiorowych na zarobki w małych i dużych firmach oraz ze względu na płeć. Artykuł zawiera 2 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 04.01.2010

Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - część I

Pracodawcy w coraz większym stopniu decydują się na finansowanie benefitów dla pracowników poprzez zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Jego utworzenie wiąże się bowiem z korzystnymi rozwiązaniami podatkowymi zarówno dla firmy, jak i samego zatrudnionego. Czym dokładnie jest zakładowy fundusz świadczeń socjalnych? Na jakiej zasadzie działa? Kto może go utworzyć dobrowolnie, a na kim spoczywa taka konieczność? Jakie są wymierne zalety stosowania tej formy finansowania świadczeń dla pracowników? Niniejsza publikacja odpowiada na wszystkie te pytania i w szczegółach przedstawia podstawowe zasady związane z działaniem zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. czytaj więcej Data publikacji: 03.01.2010

Wynagrodzenia kobiet po urlopach macierzyńskich

W artykule przedstawiono zmiany w wynagrodzeniach kobiet powracających z urlopów macierzyńskich. Pokazano jak osoby takie postrzegają pracodawcy i jak one same oceniają swoją sytuację w pracy. Dodatkowo omówiono jaki wpływ na szanse awansu bądź podwyżki ma fakt posiadania przez kobietę dziecka. Publikacja pokazuje, jakie są główne motywy powrotu do pracy kobiet, które dopiero co urodziły oraz jakie są ich oczekiwania i najbardziej pożądane ułatwienia ze strony pracodawcy w związku z nową sytuacją w jakiej się znalazły. Warte zauważenia są również różnice w postrzeganiu korzyści wynikających z konkretnych benefitów z punktu widzenia zatrudniającego oraz młodej matki. Artykuł zawiera 11 wykresów i 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 30.12.2009

Abonamenty medyczne dla firm

Dynamicznie rozwijający się rynek prywatnych usług medycznych w Polsce od kilkunastu lat daje nam możliwość korzystania z opieki w ramach opłacanego abonamentu. Obecnie coraz bardziej popularne staje się wykupywanie pakietów świadczeń przez pracodawców dla swoich pracowników. Przez podwładnych jest to jeden z najlepiej postrzeganych benefitów, dlatego warto zastanowić się nad wprowadzeniem go we własnej firmie. Artykuł porusza zagadnienia związane usługami medycznymi oraz opisuje kwestie, które mogą okazać się pomocne przy podejmowaniu decyzji o ich wyborze. Ponadto, wskazuje jakie korzyści mogą one przynieść przedsiębiorcy. czytaj więcej Data publikacji: 30.12.2009

Ubezpieczenia pracownicze

czytaj więcej Data publikacji: 30.12.2009