Trudno oszacować, ile dokładnie różnych raportów płacowych powstaje w ciągu roku na świecie. Według danych Economic Research Institute (jednej z największych firm zajmujących się badaniem wynagrodzeń i kosztów życia w USA i Kanadzie) w USA ich liczba przekracza 10000, co jest chyba wystarczającym dowodem na to, jak dużą wagę firmy przywiązują do raportów płacowych oraz jak ogromny jest rynek badań wynagrodzeń. W Stanach Zjednoczonych pracodawcy wydają około 100 mln dolarów rocznie na raporty płacowe publikowane przez firmy z sektora prywatnego.
Niniejszy artykuł w wyczerpujący sposób przybliża problematykę rynkowych badań wynagrodzeń. Opisano w nim następujące zagadnienia: korzyści wynikające z raportu, jak wybrać raport płacowy, w jaki sposób zbierane są dane do raportów płacowych, statystyka w wynagrodzeniach.
czytaj więcej
Data publikacji:
20.01.2004
Autor: Marcin Potoczny
Badania przeprowadzone przez międzynarodowe organizacje zajmujące się wystawami, EXPO i IAEM dostarczyły ciekawych informacji dotyczących handlowców. Okazało się, że prawie połowa z nich nie dostaje dodatków ani prowizji, tak charakterystycznych dla działów sprzedaży w innych branżach. 46,3% handlowców otrzymuje jedynie wynagrodzenie podstawowe. Mediana wynagrodzenia podstawowego wzrosła z 40 tys. dolarów w 1999 do 45 tys. dolarów w 2002. Z kolei ilość handlowców wynagradzanych za pomocą wynagrodzenia podstawowego i prowizji spadła w porównaniu z rokiem 1999, kiedy wynosiła 38,7%. W 2002 było to już tylko 32,9%, przy medianie wynagrodzenia równej 40 tys. dolarów i prowizji o środkowej wartości 6%.
Wśród handlowców otrzymujących tylko wynagrodzenie podstawowe najczęściej znajdują się menadżerowie zajmujący się osobiście sprzedażą powierzchni wystawienniczej. Natomiast wynagrodzenie podstawowe i prowizję najczęściej otrzymują przedstawiciele handlowi ukierunkowani wyłącznie na sprzedaż. Dodatki otrzymuje 43,3% handlowców z wynagrodzeniem podstawowym, oraz 36,4% handlowców z wynagrodzeniem podstawowym i prowizją. Wartość dodatków to 3000 dolarów rocznie. Wśród stosowanych dodatków największą popularnością cieszą się ubezpieczenia zdrowotne i ubezpieczenia dentystyczne. Najrzadziej natomiast stosowane są samochody służbowe i płatne nadgodziny.
czytaj więcej
Data publikacji:
20.01.2004
Autor: Anna Postół
Jakie ustawy regulują zasady wynagradzania w Hiszpanii? Jak długo trwa płatny urlop? Dlaczego średnie wynagrodzenie jest podawane dla całego roku? Na jakie benefity mogą liczyć menedżerowie? O ile wzrosły ich prace i od czego to zależy? Kiedy dostaje się podwyżki? Ile zarabia w Hiszpanii dyrektor fabryki, a ile kasjerka? Co to są extras? Na te i wiele innych pytań znajdą państwo odpowiedź w tym artykule.
czytaj więcej
Data publikacji:
20.01.2004
Autor: Tomasz Bojda
Średnie wynagrodzenie za godzinę pracy handlowca wynosi w USA 14,50 dolara. Zdecydowanie najwyższe zarobki w sektorze handlowym mają menedżerowie, którzy mogą otrzymywać nawet powyżej 100000 USD rocznie. Przedstawiciele handlowi zarabiają około trzy razy mniej, zwłaszcza w branży finansowej i w sprzedaży detalicznej. Wysokość wynagrodzenia waha się nie tylko w zależności od stanowiska, ale także od branży, w której dana firma działa. Zmienia się także ze względu na położenie geograficzne. Spośród porównywanych stanów: Alaski, Hawajów, Alabamy, Teksasu, Kalifornii i Nowego Jorku, najwyższe zarobki są w Nowym Jorku. W rankingu najlepiej płatnych zawodów w USA na 34 miejscu znalazł się Przedstawiciel handlowy/inżynier, zarabiający średnio 33,59 dolarów za godzinę pracy.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.01.2004
Autor: Anna Postół
Nie zwiększymy znacząco motywacji pracowników oferując im jedynie wyższe wynagrodzenie. Możemy to natomiast osiągnąć oferując im partycypację w specjalnych niefinansowych programach motywacyjnych. Podstawową takich programów jest akcja nakierowana na zmotywowanie jednostki do realizacji z góry założonych celów. W zamian za udział w realizacji tych celów oferuje się atrakcyjne nagrody. Zachęty (bodźce) w biznesie używane do zwiększenia wysiłku pracowników. Jeśli zaoferujemy im odpowiednio cenną zachętę, oni zrobią wszystko co w ich mocy aby sprostać naszym oczekiwaniom.
Przedsiębiorstwa używają nagród materialnych aby odróżnić akcję motywacyjną od wynagrodzenia pieniężnego. Wszystko po to by cała akcja nie stała się w pewnym sensie częścią wynagrodzenia, którą pracownicy zaczną traktować jako bezwzględnie należną. Nagrody rzeczowe funkcjonują w biznesie na takiej samej zasadzie jak prezenty w życiu prywatnym – dajemy je aby okazać uznanie dla czyichś zasług lub jako formę podziękowania.
W artykule szczegółowo omówiono 16 zasad wprowadzania niefinansowych programów motywacyjnych oraz przykład funkcjonowania takiego programu w firmie Lincoln Constructors.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.01.2004
Autor: Marcin Potoczny
Sonda przeprowadzona przez nasz portal potwierdziła, że wynagrodzenie pieniężne jest nadal najskuteczniejszym motywatorem do pracy. Aż 92,4% naszych respondentów stwierdziło, że pieniądze są dla nich najważniejsze. Dlaczego rola pieniądza jest tak duża? Dlaczego wynagrodzenie pieniężne jest nadal najważniejsze pomimo nieustannie rosnącej popularności pozafinansowych składników wynagrodzenia? Odpowiedź nie jest ani prosta, ani krótka. Składa się na nią wiele czynników: sytuacja gospodarcza kraju, przeciętna wysokość wynagrodzeń, potrzeby ludzi, wiek pracowników czy w końcu cele i strategie, jakimi kieruje się firma.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.01.2004
Autor: Jadwiga Pęczek