Średnie wynagrodzenie za godzinę pracy handlowca wynosi w USA 14,50 dolara. Zdecydowanie najwyższe zarobki w sektorze handlowym mają menedżerowie, którzy mogą otrzymywać nawet powyżej 100000 USD rocznie. Przedstawiciele handlowi zarabiają około trzy razy mniej, zwłaszcza w branży finansowej i w sprzedaży detalicznej. Wysokość wynagrodzenia waha się nie tylko w zależności od stanowiska, ale także od branży, w której dana firma działa. Zmienia się także ze względu na położenie geograficzne. Spośród porównywanych stanów: Alaski, Hawajów, Alabamy, Teksasu, Kalifornii i Nowego Jorku, najwyższe zarobki są w Nowym Jorku. W rankingu najlepiej płatnych zawodów w USA na 34 miejscu znalazł się Przedstawiciel handlowy/inżynier, zarabiający średnio 33,59 dolarów za godzinę pracy.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.01.2004
Autor: Anna Postół
Nie zwiększymy znacząco motywacji pracowników oferując im jedynie wyższe wynagrodzenie. Możemy to natomiast osiągnąć oferując im partycypację w specjalnych niefinansowych programach motywacyjnych. Podstawową takich programów jest akcja nakierowana na zmotywowanie jednostki do realizacji z góry założonych celów. W zamian za udział w realizacji tych celów oferuje się atrakcyjne nagrody. Zachęty (bodźce) w biznesie używane do zwiększenia wysiłku pracowników. Jeśli zaoferujemy im odpowiednio cenną zachętę, oni zrobią wszystko co w ich mocy aby sprostać naszym oczekiwaniom.
Przedsiębiorstwa używają nagród materialnych aby odróżnić akcję motywacyjną od wynagrodzenia pieniężnego. Wszystko po to by cała akcja nie stała się w pewnym sensie częścią wynagrodzenia, którą pracownicy zaczną traktować jako bezwzględnie należną. Nagrody rzeczowe funkcjonują w biznesie na takiej samej zasadzie jak prezenty w życiu prywatnym – dajemy je aby okazać uznanie dla czyichś zasług lub jako formę podziękowania.
W artykule szczegółowo omówiono 16 zasad wprowadzania niefinansowych programów motywacyjnych oraz przykład funkcjonowania takiego programu w firmie Lincoln Constructors.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.01.2004
Autor: Marcin Potoczny
Sonda przeprowadzona przez nasz portal potwierdziła, że wynagrodzenie pieniężne jest nadal najskuteczniejszym motywatorem do pracy. Aż 92,4% naszych respondentów stwierdziło, że pieniądze są dla nich najważniejsze. Dlaczego rola pieniądza jest tak duża? Dlaczego wynagrodzenie pieniężne jest nadal najważniejsze pomimo nieustannie rosnącej popularności pozafinansowych składników wynagrodzenia? Odpowiedź nie jest ani prosta, ani krótka. Składa się na nią wiele czynników: sytuacja gospodarcza kraju, przeciętna wysokość wynagrodzeń, potrzeby ludzi, wiek pracowników czy w końcu cele i strategie, jakimi kieruje się firma.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.01.2004
Autor: Jadwiga Pęczek
Pod wpływem globalizacji we wszystkich krajach europejskich zachodzą zmiany dotyczące polityki wynagrodzeń. Zmiany te mają wspólny kierunek, różnią się natomiast tempem realizacji. Wynagrodzenia coraz częściej są traktowane jako jedno z narzędzi zarządzania strategicznego. W związku z tym przedsiębiorstwa nie chcą już płacić za przychodzenie do pracy lecz za efekty. Płace pracowników wiąże się z wynikami indywidualnymi oraz wynikami zespołu. Poszczególne kraje różnią się od siebie zarówno udziałem płacy ruchomej w zasadniczej, jak i wielkością poszczególnych składników zmiennej części wynagrodzeń. Niniejszy artykuł porusza kwestię występowania płac zmiennych oraz polityki ich kształtowania w 15 krajach Zjednoczonej Europy oraz w Norwegii.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.01.2004
Autor: Hanna Sieminowicz
Jeśli handlowcy w firmie traktowani są odmiennie od pozostałych pracowników i równocześnie system ich wynagradzania różni się od systemu opracowanego dla innych pracowników może to oznaczać, że cele działu sprzedaży nie w pełni harmonizują z celami i strategią całej firmy. Niestety taka sytuacja występuje w wielu firmach. Działy sprzedaży izolowane są od reszty organizacji a sprzedawcom płaci się w oparciu o krótkookresowe wyniki sprzedaży. W wielu przypadkach prowadzi to do sytuacji, w których sprzedawcy, realizując plany sprzedaży, obiecują takie ilości towarów, których firma nie jest w stanie dostarczyć.
Firmy osiągające największe sukcesy stosują zupełnie inną strategię. Kładą nacisk nie tylko na wyniki sprzedaży, ale starają się również mierzyć zdolność do budowania więzi z klientami czy stopień nasycenia rynku przez produkty strategiczne lub najbardziej zyskowne. W tych przedsiębiorstwach systemy wynagradzania stanowią połączenie strategii biznesowej z działaniami handlowymi. Przodujące przedsiębiorstwa dbają o to by dział sprzedaży stanowił integralną część całej firmy. Dlatego też, obecnie tak bardzo podkreśla się znaczenie tworzenia takich pakietów wynagradzania handlowców, w których zmienna część wypłacana jest w oparciu o stopień realizacji celów całej organizacji.
Główna część artykułu to opis dwóch autentycznych przykładów przebudowy systemów wynagrodzeń w działach sprzedaży. Dzięki zmianie swoich systemów opisywane firmy znacznie poprawiły swoje wyniki finansowe. W artykule przytoczono również wskazówki Davida Bergera - eksperta w dziedzinie systemów wynagrodzeń handlowców, który przez ponad 25 lat zarządzał działami handlowymi w takich firmach jak Xerox, Pitney Bowes czy Equifax.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.01.2004
Autor: Marcin Potoczny
W Stanach Zjednoczonych od kilkudziesięciu lat funkcjonują tzw. plany emerytalne sponsorowane przez pracodawców w ramach, których pracownicy odkładają na emeryturę dodatkowe środki, które nie tylko są gromadzone na kontach emerytalnych ale także inwestowane. Jak się jednak okazuje nawet tak rozwinięty system jak amerykański wymaga naprawy. Amerykanie przewidują, że za jakieś 40 lat obecnie funkcjonujący system może stać się niewypłacalny i zastanawiają się nad przeprowadzeniem reform. Zobaczmy więc jak funkcjonuje system emerytalny w Stanach Zjednoczonych.
Niniejszy artykuł podzielony został na cztery części. Pierwsza część to ogólna charakterystyka amerykańskiego systemu emerytalnego. W drugiej, najobszerniejszej, przedstawiona została sytuacja na rynku planów emerytalnych sponsorowanych przez pracodawców. Obejmuje ona m.in. analizę poziomu wkładów kapitałowych zgromadzonych na kontach różnego typu planów, analizę podstawowych cech członków tych planów oraz analizę poziomu objęcia planami emerytalnymi. Przedstawiono w niej również dane o liczbie zarejestrowanych planów oraz liczbie pracowników uczestniczących w tych planach. Trzecia część niniejszego artykułu poświęcona została dochodom amerykańskich emerytów. Opisano w niej m.in. jak osoby w wieku przedemerytalnym przygotowane są do emerytury pod względem finansowym, jakie dochody uzyskują obecni emeryci oraz z jakich źródeł pochodzą te dochody (struktura dochodów emerytalnych). W ostatniej część pokazano jak pod względem inwestycyjnym zachowują się uczestnicy planów emerytalnych sponsorowanych przez pracodawców. Większość analiz dotyczy planów emerytalnych tworzonych przez firmy prywatne.
czytaj więcej
Data publikacji:
15.12.2003
Autor: Marcin Potoczny