Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Asystent zarządu 5830 PLN
Elektryk 5590 PLN
Logistics Specialist 6450 PLN
Położna 5820 PLN
Farmaceuta 7860 PLN
Tapicer 5210 PLN
Sprzedawczyni 4750 PLN
.NET Developer 10640 PLN
Doradca biznesowy 7630 PLN
Aktuariusz 12000 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Partycypacja - jest to współuczestniczenie pracowników w podejmowaniu istotnych dla organizacji decyzji.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły


Zmiany wynagrodzeń w Polsce w latach 2004-2010

W artykule opisano, jak zmieniały się wynagrodzenia Polaków od 2004 do 2010 roku. Przedstawiono przeciętne zarobki osób z różnych grup zawodowych w tym okresie, opublikowane przez Główny Urząd Statystyczny. Opisano również, dynamikę zmian wynagrodzeń w latach 2004-2010. Pensje w różnych zawodach oraz wzrost wynagrodzeń kierowników, specjalistów, sprzedawców, pracowników biurowych, robotników i techników przedstawiono na wykresach i w tabelach. czytaj więcej Data publikacji: 02.09.2013 Autor: Adam Wrona

Rozwój systemów wynagradzania w małych i średnich firmach z branży IT – dlaczego jest to takie trudne? – część I

Zarządzanie wynagrodzeniami w małych i średnich firmach tylko z pozoru jest proste. Mniejsza ilość pracowników zazwyczaj czyni ten proces mniej skomplikowanym, ale pojawia się za to wiele innych problemów, którymi nie muszą się martwić specjaliści do spraw personalnych i wynagrodzeń z większych przedsiębiorstw. Branża IT to z kolei bardzo specyficzny obszar, w którym prowadzenie polityki personalnej jest szczególnie trudne w porównaniu do większości innych sektorów. Połączenie tych dwóch czynników sprawia, że rozwój praktyk wynagradzania w mniejszych firmach z tej branży stanowi nie lada wyzwanie. Żeby się o tym przekonać w niniejszym artykule opisano trzy próby wprowadzenia zmian systemu wynagradzania w tego typu przedsiębiorstwach. Zapoznanie się z ich przebiegiem oraz efektami pozwoli odpowiedzieć nam w drugiej części tekstu na pytanie postawione w tytule – dlaczego jest to aż tak trudne. czytaj więcej Data publikacji: 02.09.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Co jest ważne dla amerykańskich pracowników i z czego są zadowoleni. O budowaniu satysfakcji i zaangażowania

Artykuł powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez Society for Human Resource Management na grupie 600 pracowników w Stanach Zjednoczonych. Badanie dotyczyło zaangażowania i satysfakcji zatrudnionych oraz czynników, które mają na to wpływ. Najważniejsze wnioski płynące z publikacji SHRM zaprezentowano w artykule. W tekście podano jakie czynniki według pracowników wpływają na ich satysfakcję i zaangażowanie w pracy, oraz czy w obecnym miejscu zatrudnienia są z nich zadowoleni lub nie. Dodatkowo zaprezentowano wyniki z uwzględnieniem wieku pracowników, ich stażu pracy o wielkości zatrudnienia firmy, w której pracują. W artykule zamieszczono 6 tabel i 1 wykres. czytaj więcej Data publikacji: 02.09.2013 Autor: Teresa Hantz

Wynagrodzenia menedżerów w spółkach zaliczanych do WIG20, mWIG40 i sWIG80

W artykule przedstawiono wynagrodzenia menedżerów zasiadających przez cały 2012 rok w zarządach spółek z WIG20, mWIG40 i sWIG80 (bez prokurentów). Dokonano analiz płac w oparciu o indeks giełdowy, pełnione funkcje, poziom aktywów czy wielkość osiągniętego przez spółkę zysku netto. W artykule dokonano również zestawienia wielkości funduszy wynagrodzeń oraz przedstawiono ranking 10 najlepiej wynagradzanych menedżerów w 2012 roku. Artykuł zawiera 6 tabel i 5 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 28.08.2013 Autor: Iwona Wabik-Szuba

Benefity zdrowotne - na czym zależy amerykańskim pracodawcom i jak się komunikują z pracownikami

W artykule podsumowano wyniki badania Benz Communications “Inside Benefits Communication”, wydanego w sierpniu 2012 roku w Stanach Zjednoczonych wśród prawie 300 specjalistów z dziedziny HR i benefitów. W obecnych warunkach (niepewna sytuacja ekonomiczna, reforma zdrowia w USA, społeczeństwo niedbające o zdrowie i o bezpieczeństwo finansowe) jeszcze bardziej zależy im na skutecznej komunikacji w zakresie świadczeń dodatkowych z pracownikami. Jej celem jest zmiana zachowań i nawyków zatrudnionych, a tym samym ograniczenie wydatków przedsiębiorstwa na ten cel. Jakie wyzwania w tym zakresie amerykańscy pracodawcy uznają za najważniejsze, jakich narzędzi używają w komunikacji z pracownikami? Odpowiedzi znajdą Państwo w tekście. W artykule zamieszczono 9 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 26.08.2013 Autor: Teresa Hantz

Wynagrodzenia menedżerów z dyplomem MBA w 2012 roku

Artykuł jest podsumowaniem wyników Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2012, które zostało przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak. W tekście zaprezentowano dane na temat wynagrodzeń menedżerów z dyplomem MBA. Zaprezentowano zróżnicowanie płac w poszczególnych województwach i branżach. Ponadto zaprezentowano wynagrodzenia osób z dyplomem MBA w firmach o różnej wielkości, o różnym pochodzeniu kapitału oraz w sektorze publicznym i prywatnym. Artykuł zawiera 4 tabele i 4 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 26.08.2013 Autor: Katarzyna Gębala

Wybrane wnioski z badań praktyk wynagradzania pracowników sprzedaży

Badania praktyk wynagradzania działów sprzedaży są źródłem cennej wiedzy na temat stosowanych w firmach rozwiązań. Pozwalają poznać najlepsze i najbardziej rozpowszechnione zasady, umożliwiają ocenę konkurencyjności stosowanego systemu płac i dają argumenty przemawiające za jego efektywnością lub też jej brakiem. W niniejszym artykule zamieszczono przykłady analiz pojawiających się w raportach opracowywanych przez czołowe firmy i organizacje zajmujące się doradztwem w zakresie wynagradzania. Można z nich dowiedzieć się przykładowo tego jakie zmiany w funkcjonowaniu systemów wynagradzania planują inne firmy, jaki poziom rotacji pracowników uznają za dopuszczalny lub jakie zasady rozliczania wyników stosują. Artykuł zawiera 6 wykresów i 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 26.08.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Dysproporcje płacowe między kierownikami a specjalistami. Polska na tle UE

W artykule zaprezentowano dane na temat wynagrodzeń kierowników i specjalistów w Polsce i krajach Unii Europejskiej. Przedstawiono dysproporcje w płacach między menedżerami a osobami na niższym szczeblu zatrudnienia w różnych krajach. Pokazano ile razy więcej zarabiali kierownicy od swoich podwładnych w latach poprzednich. Wyjaśniono zmiany w dysproporcjach na podstawie statystyk dotyczących wzrostu wynagrodzeń na przestrzeni lat 2002-2006 oraz 2006-2010. W analizach uwzględniono ponadto zróżnicowanie płac między tymi szczeblami zatrudnienia wśród osób w różnym wieku oraz pracujących w poszczególnych branżach. Artykuł zawiera 3 tabele i 3 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 19.08.2013 Autor: Krzysztof Belczyk

Wynagradzanie pracowników odpowiedzialnych za telefoniczną realizację procesu sprzedaży

W artykule opisano zasady wedle których należy wynagradzać osoby odpowiedzialne za realizację takich zadań jak telemarketing, telesprzedaż, opieka nad klientem i jego obsługa, a także wsparcie techniczne realizowane poprzez telefon. Na wstępie artykułu dokonano podziału procesu sprzedaży na trzy etapy, do których następnie przypisano wymienione powyżej zadania. W dalszej części kolejno omówiono charakterystyczne reguły wynagradzania pracowników odpowiedzialnych za: identyfikację potencjalnych klientów (telemarketing), przekonanie i utrzymanie klientów (telesprzedaż i opieka telefoniczna) oraz obsługę sprzedaży i posprzedażową (telefoniczna obsługa klienta i wsparcie techniczne). Artykuł zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 19.08.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Wynagrodzenia w Warszawie: najlepiej i najgorzej opłacane branże

Artykuł powstał w oparciu o dane pochodzące z raportu „Wynagrodzenia w Warszawie w 2012 roku” przygotowanego przez Sedlak & Sedlak. W tekście zaprezentowano szczegółowe informacje o wynagrodzeniach najlepiej i najgorzej opłacanych branżach Warszawy. Zestawiono je z wynagrodzeniami w Polsce oraz w pozostałej części województwa mazowieckiego. Ponadto, zaprezentowano wynagrodzenia na poszczególnych szczeblach zatrudnienia (pracownik szeregowy, specjalista, kierownik, dyrektor/zarząd). Artykuł zawiera 2 wykresy i 5 tabel. czytaj więcej Data publikacji: 19.08.2013