Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Asystent zarządu 6820 PLN
Asystent prezesa 6820 PLN
Elektroenergetyk 7360 PLN
Specjalista helpdesk 7100 PLN
Nauczyciel psycholog 6260 PLN
Business Analyst 10950 PLN
Programista .NET 12120 PLN
Spedytor 7600 PLN
Spedytor krajowy 7600 PLN
Prawnik 8500 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Przedziały płacowe, widełki płacowe - wyznaczają maksymalną i minimalną wartość wynagrodzenia dla danego stanowiska lub dla grupy stanowisk.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Wynagradzanie pozafinansowe. Część II

Artykuł jest drugą częścią cyklu poświęconego wynagradzaniu pozafinansowemu. W pierwszej części przedstawiona została koncepcja wynagrodzenia jako sieci zwrotów z pracy oraz techniki bezgotówkowego wynagradzania pracowników wiedzy. Niniejszy tekst zawiera propozycje zwrotów, które można wykorzystać konstruując system wynagrodzeń pracowników wykonawczych. Omawiane są narzędzia takie jak: budowa silnej kultury (postępowanie wg wartości jest nagrodą samą w sobie), status/prestiż jako zwrot, dobre zarządzanie, „benefity pozafinansowe” czy przekazywanie odpowiedzialności. Przedstawiana jest teza, że pracownik dokonuje bilansu ponoszonych nakładów i otrzymywanych zwrotów. Jego celem jest uzyskanie najkorzystniejszej relacji tych elementów, a nie najwyższego wynagrodzenia. Dlatego szczególna uwaga poświęcona jest narzędziu jakim jest zmniejszanie subiektywnego wkładu pracownika. Tekst kończy podsumowanie, zawierające najważniejsze wnioski płynące z obu części artykułu. czytaj więcej Data publikacji: 05.05.2008 Autor: Michał Mudel

Inflacja a wynagrodzenia - prognoza płac nominalnych i realnych w 2008 roku

W artykule omówiono powiązanie inflacji z wynagrodzeniami. Na początku wyjaśnione zostały terminy płacy nominalnej i realnej. W dalszej części artykułu ogólnie przedstawione zostały zmiany płac w Polsce w roku 2007 i ich przyczyny. Artykuł podejmuje, pokrótce, temat wydajności pracy w powiązaniu ze wzrostem płac. Czytelnik może również zapoznać się z kosztową teorią inflacji w odniesieniu do wynagrodzeń. Ostatnia część artykułu jest zestawieniem prognoz na 2008 rok dotyczących płac w różnych regionach globu. Wskazana została w nich płaca nominalna, rzeczywista oraz wartość stopy inflacji. Zestawienie dotyczy krajów: Europy Zachodniej, Europy Wschodniej, Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Północnej. Artykuł zawiera tabele płac nominalnych oraz płac po uwzględnieniu stopy inflacji w wybranych państwach z powyższych 4 regionów świata. czytaj więcej Data publikacji: 24.04.2008 Autor: Łukasz Stępień

Dopasowanie systemu wynagradzania w przedsiębiorstwach międzynarodowych – czy jest to możliwe?

W artykule rozważana jest potrzeba uwzględniania kulturowej specyfiki przedsiębiorstw oraz pracowników w obliczu postępującej globalizacji rynku. Rozważono kwestię wpływu różnorodności kulturowej na możliwości konstruowania spójnych systemów wynagrodzeń. Przedstawiono popularne propozycje klasyfikacji krajów pod kątem ich obyczajów i tradycji, mogących mieć wpływ na skuteczność poszczególnych modeli wynagradzania pracowników. Zaproponowano adekwatne strategie wynagrodzeń wynikające z przedstawionych charakterystyk poszczególnych grup krajów. Dokonano analizy badań dotyczących kryteriów wynagradzania preferowanych przez przedstawicieli krajów różniących się pod kątem wyżej wspomnianych obyczajów i tradycji. Przedstawiono podstawowe wnioski i implikacje płynące z kulturowej analizy przedsiębiorstwa. czytaj więcej Data publikacji: 21.04.2008 Autor: Ewa Bochyńska-Śmigielska

Wpływ nowych form oceny wyników pracy na jakość wynagradzania za efekty

Artykuł opisuje związek pomiędzy przyjętą przez przedsiębiorstwo metodą oceny pracy a efektywnością wynagradzania za wyniki. Okazuje się, że związek ten jest bardzo ścisły, a sprawność oceny pracowniczej silnie odbija się na skuteczności systemu wynagradzania. Przedstawiono kilka najpopularniejszych metod ewaluacji wyników pracy oraz oceniono ich wpływ na wynagradzanie. Mimo, że niektóre z tradycyjnych sposobów oceny pozytywnie oddziaływają na systemy płac oparte na wynikach, to jednak nie są one równie skuteczne jak najnowocześniejsze rozwiązania. Chodzi tu przede wszystkim o techniki oparte na elektronicznych aplikacjach komputerowych, których szczegóły opisane są w artykule. Ponadto, przedstawione są przykłady firm, które się na te rozwiązania zdecydowały. Na podstawie ich opinii można stwierdzić, że najnowsze metody oceny pracy wykazują bardzo wiele zalet, a przede wszystkim wyjątkowo pozytywny wpływ na system wynagradzania oparty na wynikach pracy. czytaj więcej Data publikacji: 21.04.2008 Autor: Ewa Jankowska

System premiowania działu sprzedaży w filii zagranicznego producenta napojów

Artykuł poświęcony jest systemowi premiowania na poszczególnych stanowiskach w dziale sprzedaży dużego zagranicznego koncernu. Stanowiska te są zróżnicowane pod względem zakresu obowiązków oraz stawianych wymagań. Wiążą się z tym odmienne reguły premiowania. Z tekstu dowiedzą się Państwo wedle jakich zasad naliczana jest premia Area Sales Managera oraz jakim kryteriom oceny on podlega. Podobnie w przypadku Key Account Managera i przedstawiciela handlowego. Artykuł może być ciekawą inspiracją do poszukiwania własnych rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Ważne, aby zrozumieć, że system premiowania może być bardzo skuteczny w podnoszeniu wydajności pracowników i kierowaniu ich wysiłków w pożądaną stronę. Wskazówki, co do tego jak to osiągnąć, znajdują się właśnie w niniejszym artykule. czytaj więcej Data publikacji: 07.04.2008 Autor: Ewa Jankowska

Wynagrodzenia na różnych szczeblach zarządzania - Polska na tle innych krajów UE Podsumowanie raportu Sedlak & Sedlak

Artykuł stanowi podsumowanie raportu „Wynagrodzenia na różnych szczeblach zarządzania – Polska na tle innych krajów UE”. W raporcie szczegółowo opisane są relacje między płacami na poszczególnych szczeblach zarówno pod względem stawek nominalnych, jak i ich realnych wartości. Artykuł podaje część informacji zawartych w raporcie. Dotyczą one nominalnych stawek płac w wybranych krajach Unii Europejskiej oraz średniej dla całej UE. Analizowane są cztery podstawowe szczeble zarządzania: pracownika szeregowego, młodszego specjalisty, starszego specjalisty oraz menedżera. Z artykułu można dowiedzieć się, jak różnią się polskie zarobki w porównaniu do europejskich oraz jak wygląda struktura wynagrodzeń – czy jest podobna do tej w innych państwach? Wysnuto również wnioski, co do prawdopodobnego rozwoju sytuacji w Polsce w ciągu kilku najbliższych lat. Artykuł zawiera 6 tabel i 8 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 26.03.2008 Autor: Ewa Jankowska

Wykorzystanie banku premii na przykładzie branży ubezpieczeniowej

Artykuł poświęcony jest wykorzystaniu banku premii – na przykładzie branży ubezpieczeniowej. Specyfika tej branży polega na częstych i znacznych wahaniach wyników, spowodowanych długimi okresami pomiędzy podpisaniem umowy a ewentualną wypłatą odszkodowania. Bank premii pozwala na zbalansowanie różnic pomiędzy poszczególnymi latami oraz na rozliczenie wyników w perspektywie długoterminowej. Co istotne, bank premii stanowi połączenie dwóch sposobów wynagradzania – krótkookresowego i odroczonego – w jednym spójnym systemie. Pierwsza część artykułu stanowi ogólną charakterystykę banku premii – genezy jego powstania i możliwości wykorzystania. Druga część poświęcona jest możliwości wykorzystania banku premii w branży ubezpieczeniowej. Dokładnie opisuje propozycję systemu wynagrodzeń, który integruje trzy teorie: banku premii Stewarta, analizę roku wypadkowego (accident year analysis) oraz Insurance Performance Measure. czytaj więcej Data publikacji: 25.03.2008 Autor: Marzena Jakubiec

Wynagradzanie pozafinansowe. Część I

Artykuł prezentuje koncepcję wynagrodzenia jako sieci zwrotów z wykonywanej pracy. Zwroty te mogą mieć charakter gotówkowy, mogą nimi być benefity, ale też inne - nie finansowe korzyści związane z zatrudnieniem. Opisywana jest relacja (wymienialność) pomiędzy wynagrodzeniem gotówkowym a zwrotami pozafinansowymi oraz zasady budowania zintegrowanego systemu wykorzystującego oba rozwiązania. Rozważana jest siła motywacyjna obu składników. Następnie omawiane są konkretne techniki wynagradzania pozafinansowego począwszy od tych, które można zastosować odnośnie pracowników wiedzy. Omawiane są: umożliwienie pracownikom uzyskania stanu „przepływu”; stosowane w Google i w 3M poświęcanie 20% czasu na własne projekty; zapewnienie możliwości rozwoju jako zwrot z pracy; zaproponowanie pracownikom dzisiejszej wartości przyszłego strumienia wynagrodzenia. Artykuł zawiera 5 schematów i 1 wykres. czytaj więcej Data publikacji: 25.03.2008 Autor: Michał Mudel

Pozafinansowe motywowanie handlowców

Autorzy artykułu – szefowie sprzedaży – dzielą się swoim doświadczeniem w zakresie motywowania sprzedawców. Jak sami mówią – łatwo byłoby motywować pracownika, mając do dyspozycji nieograniczone środki finansowe. Ponieważ jednak mało który szef takimi dysponuje – na znaczeniu zyskuje motywowanie pozafinansowe. Artykuł pokazuje, jakie zachowania, gesty, słowa są w pewnych sytuacjach najlepsze, żeby nasz podwładny poczuł się doceniony, szanowany i chciał z nami pracować nie tylko dla pieniędzy. Co ważne – udowadnia też, że motywowanie pozafinasowe nie jest trudne, problemem jest tylko to, że często o nim zapominamy. czytaj więcej Data publikacji: 25.03.2008

Porównanie praktyk wynagradzania za efekty pracy w Polsce i za granicą

Artykuł ma na celu porównanie sposobów wynagradzania za wyniki pracy w Polsce oraz zagranicą, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Opisane jest zarówno podejście teoretyków i zawodowych konsultantów jak i rzeczywiste praktyki stosowane przez pracodawców. Wyciągnięto wnioski co do tego, jakie korzyści firma może osiągnąć wprowadzając taki system wynagradzania oraz jakie stawia on wyzwania przed organizacjami. Pod tym względem wszyscy specjaliści są jednomyślni. Niejednomyślni natomiast są pracodawcy w Polsce oraz krajach zachodnich. Dowiedzą się więc Państwo na czym polegają te różnice oraz dlaczego polscy pracodawcy rzadziej niż ci na zachodzie stosują takie rozwiązania. Wreszcie artykuł wyjaśni Państwu, dlaczego zachodnie firmy pozytywnie odbierają wynagradzanie za wyniki i jakie czerpią z tego największe profity. czytaj więcej Data publikacji: 10.03.2008 Autor: Ewa Jankowska