Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Analityk bankowy 5940 PLN
Konstruktor maszyn 9200 PLN
Programista Java 11400 PLN
Biegły rewident 7410 PLN
Technolog spawalnik 6860 PLN
DevOps 13150 PLN
DevOps 8000 PLN
Prezes 16800 PLN
Diagnosta kolejowy 5090 PLN
Inżynier energetyki 7340 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Broadbanding - struktura wynagrodzeń z szerokimi przedziałami płac.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły


Czy aby nie zarabiasz za mało?

czytaj więcej Data publikacji: 14.12.2011

Czy płace w mojej firmie są sprawiedliwe?

czytaj więcej Data publikacji: 14.12.2011

Wynagrodzenia w szarej strefie w 2010 roku

W artykule przedstawiono dane na temat wynagrodzeń w szarej strefie. Statystyki pochodzą z badania przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny w IV kwartale 2010 roku. W publikacji przedstawiono przeciętne miesięczne dochody z pracy nierejestrowanej. Uwzględniono stawki wynagrodzeń w zależności od tego, czy praca „na czarno” była głównym czy dodatkowym zajęciem. Zaprezentowano jak zróżnicowane są zarobki poza oficjalną gospodarką w zależności od płci, wieku, wykształcenia oraz miejsca zamieszkania badanych osób. Zwrócono uwagę na koszty pracy najczęściej wykonywanych usług poza oficjalną gospodarką. Przedstawiono również zależności między wielkością szarej strefy, a poziomem wynagrodzeń w wybranych krajach europejskich. Uwzględniono nie tylko wady, ale także zalety funkcjonowania szarej strefy dla gospodarki. czytaj więcej Data publikacji: 12.12.2011 Autor: Krzysztof Belczyk

Jak i kiedy uzależniać wysokość wynagrodzeń sprzedawców od satysfakcji klientów

Niniejszy artykuł ukazuje kiedy i w jaki sposób firmy powinny uzależniać wysokość wynagrodzenia pracowników działów sprzedaży od satysfakcji klientów. Na wstępie ukazano jakie zmiany zachodzące w gospodarce oraz świadomości konsumentów sprawiły, iż opisywane rozwiązanie staje się coraz bardziej popularne. Następnie zwrócono uwagę na konieczność zastanowienia się nad tym jakie jest znaczenie zadowolenia odbiorców w sukcesie całej organizacji. W kolejnej części artykułu przedstawiono trzy zasadnicze metody pomiaru satysfakcji na potrzeby ustalania wysokości wynagrodzenia zatrudnionych. Uwzględniono tutaj zatem ankiety przeprowadzane bezpośrednio z klientem, analizę historii sprzedaży oraz dokonywanie oceny wkładu poszczególnych pracowników w ostateczne zadowolenie odbiorców. Na zakończenie ukazano w jaki sposób uwzględniać satysfakcję klientów w planach dodatków motywacyjnych. czytaj więcej Data publikacji: 12.12.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Czy Mikołaj zarobi w tym roku na prezenty?

Artykuł porusza kwestię wynagrodzenia mikołajów. Choć praca należy raczej do sezonowych, z pewnością nie można jej zaliczyć do tych źle opłacanych. Stawki są różnorodne, jednak to ile zarobi Mikołaj zależy przede wszystkim od jego przedsiębiorczości i tego, czy posiadane przez niego umiejętności odpowiadają zapotrzebowaniom rynku. W cenie jest znajomość języków obcych czy umiejętność gry na instrumencie. Stawki liczone są nie za godzinę, ale za wizytę (która zresztą trwa zazwyczaj 20-30 minut). W jej trakcie przybysz z Laponii może zarobić od 60 do 150 PLN (jeśli pracuje na własną rękę). Mikołaj z agencji ceni się znacznie wyżej, ale i przychód z wizyty nie jest przeznaczony w całości dla niego. I choć na tle innych państw polski Mikołaj wypada raczej słabo, to i tak we własnym kraju może nieźle zarobić. Artykuł zawiera 1 wykres i 2 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 05.12.2011 Autor: Teresa Hantz

Mikołaj z Nowego Jorku

Artykuł omawia sposoby zarobkowania i płace mikołajów oraz innych świątecznych postaci w Nowym Jorku. Jak się okazuje, od momentu powstania popkulturowej wersji, postać Świętego Mikołaja za oceanem znacznie ewoluowała. By dobrze zarabiać nie wystarczy kostium, sztuczna broda i worek. Oferta jest jednak na tyle szeroka, że każdy znajdzie coś dla siebie. Szczęściarze posiadający pożądane w tym okresie cechy wyglądu w postaci siwej brody i brzucha, przebrani w czerwone kubraczki mogą liczyć nawet na dwa razy większe stawki. Osoby cechujące się niskim wzrostem mogą znaleźć angaż jako elfy, ludzie nieśmiali - ukryć się w kostiumie bałwanka. Na młodych, atrakcyjnych i pewnych siebie mikołajów (lub mikołajki) czeka praca w… agencjach towarzyskich. Jak się okazuje, to trzecie co do popularności miejsce pracy dla świątecznych dorobkiewiczów. Jakie jest drugie i pierwsze? Kto zarabia najwięcej? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w artykule. Tekst zawiera 3 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 05.12.2011 Autor: Teresa Hantz

Ustalanie pensji nowo zatrudnionym pracownikom – największe wyzwania oraz najczęstsze problemy

Niniejszy artykuł został poświęcony prawidłowemu ustalaniu wysokości wynagrodzenia nowo zatrudnionym pracownikom firmy. Na wstępie pokazano dlaczego wiele organizacji nie daje sobie rady z tym procesem oraz zaprezentowano najważniejsze powody, dla których jest on niezwykle ważny z punktu widzenia efektywności systemu płac w przedsiębiorstwie. Następnie skupiono się na najważniejszych czynnikach, jakie firma powinna brać pod uwagę przy ustalaniu pensji nowym pracownikom, rozpoczynającym dopiero swoją karierę zawodową. Kolejna część artykułu została poświęcona przed wszystkim zarobkom osób posiadających już doświadczenie zawodowe. Zaprezentowano najważniejsze determinanty, które powinny mieć wpływ na wysokość ich pierwszego wynagrodzenia oraz ukazano najważniejsze etapy jego szacowania. Na zakończenie przytoczono przykładowy schemat ustalania pensji nowo zatrudnionym pracownikom firmy. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 28.11.2011 Autor: Patrycja Grzesińska

Wynagradzanie za pomocą akcji w BRE Banku SA

W artykule został omówiony system motywacyjny funkcjonujący w BRE Banku SA, który wykorzystuje obligacje z prawem pierwszeństwa do nabycia akcji. Na wstępie przedstawiono ogólne dane o wynagrodzeniach osób zarządzających w 2010 roku. Uwzględniono podział na wynagrodzenia zasadnicze, pozostałe korzyści, bonus za 2009 rok oraz rozliczenie poprzedniego programu motywacyjnego opartego na akcjach Commerzbanku. W dalszej części skoncentrowano się na omówieniu zasad funkcjonowania aktualnego programu. Przedstawiono najważniejsze założenia oraz ogólne informacje o kryteriach, które muszą zostać spełnione, aby uczestnicy programu mogli nabyć prawo nabycia akcji. W końcowej części przeanalizowano jego rozliczenie za rok 2010. Artykuł zawiera 2 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 28.11.2011 Autor: Krzysztof Domagała

Płaca minimalna w Polsce i w krajach Unii Europejskiej

W artykule przedstawiono wysokość płacy minimalnej w Polsce na tle państw członkowskich Unii Europejskiej. W pierwszej kolejności omówiono zasady stosowania wynagrodzenie minimalnej w świetle prawa międzynarodowego oraz polskiego. Następnie zaprezentowano sytuację gospodarczą krajów z ustawową płacą minimalną a także pozostałych państw. W dalszej części zobrazowano skalę problemu niskich zarobków w całej Unii Europejskiej. W związku z propozycjami zmiany ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę z dnia 10 października 2002 r., analizie poddano wzrost płacy minimalnego w państwach członkowskich w latach 2004-2011. Na koniec poruszono kwestię wysokości udziału płacy minimalnej w wynagrodzeniu przeciętnym. Tekst zawiera 5 tabel oraz 7 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 28.11.2011 Autor: Iwona Karkocha

O zaangażowaniu i motywatorach pozapłacowych

Pomimo kryzysu, wielu pracowników jest w stanie podjąć ryzyko zmiany pracy. Mimowolnie rodzi się pytanie – co ich skłania do takiej decyzji i jak zapobiec odpływowi doświadczonej kadry z przedsiębiorstwa? Artykuł podejmuje kwestię budowania motywacji i zaangażowania pracowników za pomocą bodźców pozapłacowych oraz omawia zagadnienie „pakiet korzyści pracownika” (EVP – Employee Value Proposition). W zależności od kultury i miejsca zamieszkania, ich oczekiwania kształtują się w sposób bardzo różnorodny. Artykuł odpowiada m.in. na pytania: Jakie narodowości cenią wartość płacy zasadniczej, a jakie możliwości rozwoju? Czy rodzaj wykonywanej pracy jest ważniejszy od planu emerytalnego? Jakie wartości najbardziej wpływają na zaangażowanie pracowników? Artykuł zawiera 3 tabele, 2 wykresy i 1 rysunek. czytaj więcej Data publikacji: 21.11.2011 Autor: Teresa Hantz