Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Project Manager 9220 PLN
Automatyk 9300 PLN
Specjalista ds. IT 7930 PLN
Komisjoner 6050 PLN
Administrator IT 9690 PLN
Inżynier sieci IT 11130 PLN
Programista PHP 10450 PLN
Specjalista sem 7520 PLN
Szlifierz CNC 6810 PLN
Associate 10470 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Przedziały płacowe, widełki płacowe - wyznaczają maksymalną i minimalną wartość wynagrodzenia dla danego stanowiska lub dla grupy stanowisk.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Tworzenie struktury wynagrodzeń - w małej firmie to łatwe

Sensowna struktura płac, oparta o stawki rynkowe oraz wartość, jaką dla organizacji stanowi praca zatrudnionych, to niezbędny element zarządzania wynagrodzeniami nie tylko w dużych firmach. Także pracodawcy zatrudniający choćby kilkunastu pracowników, powinni zdecydować się na jej stworzenie. Przedsięwzięcie to również w ich przypadku ma uzasadnienie biznesowe, a przy tym jest zdecydowanie mniej skomplikowane niż w organizacjach większych. Udowadnia to opisany w niniejszym artykule przykład amerykańskiego przedsiębiorstwa. Z niewielką pomocą firm zewnętrznych udało mu się szybko i przy akceptowalnym poziomie kosztów stworzyć strukturę płac w nowym oddziale zatrudniającym 18 osób. W tekście zaprezentowano przebieg prac począwszy od przygotowania opisów stanowisk aż do ostatecznego ustalenia przedziałów płacowych dla poszczególnych kategorii zaszeregowania. Artykuł zawiera 4 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 14.10.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Konkursy sprzedażowe w systemach wynagradzania handlowców

Tekst porusza problem stosowania konkursów sprzedażowych w systemach wynagradzania handlowców. Na wstępie zdefiniowano najważniejsze cechy tego typu przedsięwzięć oraz wyszczególniono ich zalety, a także problemy mogące wynikać z ich stosowania. W dalszej części artykułu scharakteryzowano pokrótce cztery najważniejsze czynniki, mające wpływ na podstawowe parametry konkursów: cele, podejście do motywowania pracowników, możliwość pomiaru wyników i ograniczenia budżetowe. Na zakończenie opisano zaś zasady odnoszące się do ustalania specyficznych cech konkursów, takich jak: liczba zwycięzców, rodzaj nagród, czas trwania i częstotliwość. Artykuł zawiera 1 tabelę i 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 07.10.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Kwestie wynagradzania w kontekście fuzji organizacji na przykładzie pracowników działów sprzedaży - część I

Niniejszy artykuł jest pierwszą częścią opracowania poświęconego systemom wynagradzania w kontekście fuzji organizacji. W dużej mierze skupia się ono na programach skierowanych do jednej grupy pracowników, jaką tworzą osoby zatrudnione w działach sprzedaży. Na wstępie opisano wpływ tego typu procesów na funkcjonowanie firmy oraz wykorzystywaną przez nią strategię płac. Następnie omówiono dwa podstawowe rozwiązania, z których mogą skorzystać łączące się przedsiębiorstwa. W kolejnej części artykułu ukazano role specjalistów ds. HR w fuzji organizacji. Aby przybliżyć kluczowe obowiązki, którym powinni oni sprostać (głównie w zakresie oceny oraz budowy programu wynagradzania) cały proces podzielono na dwie fazy: transakcji oraz integracji. Na zakończenie ukazano cztery najważniejsze powody przeprowadzania fuzji przedsiębiorstw i ich wpływ na tworzenie nowej strategii płac skierowanej do pracowników działów sprzedaży. Artykuł zawiera 1 wykres. czytaj więcej Data publikacji: 30.09.2013 Autor: Patrycja Grzesińska

Rozwój systemów wynagradzania w małych i średnich firmach z branży IT – dlaczego jest to takie trudne? – część II

W pierwszej części niniejszego artykułu szczegółowo opisane zostały trzy próby wprowadzenia zmian do systemu wynagradzania, które miały miejsce w firmach z grupy małych i średnich przedsiębiorstw działających w branży teleinformatycznej. Żadna w nich nie zakończyła się pełnym sukcesem. W drugiej części tekstu skoncentrowano się na zdefiniowaniu podstawowych trudności, jakie przeszkodziły w całkowitej realizacji planowanych przekształceń. Na wstępie podsumowano trzy przedstawione wcześniej sytuacje i scharakteryzowano je pod kątem najistotniejszych kwestii, mogących mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia projektów. Następnie zidentyfikowano sześć problemów, których powszechne występowanie sprawia, iż rozwój systemów wynagradzania w małych i średnich firmach z branży IT jest zadaniem niełatwym. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 09.09.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Rozwój systemów wynagradzania w małych i średnich firmach z branży IT – dlaczego jest to takie trudne? – część I

Zarządzanie wynagrodzeniami w małych i średnich firmach tylko z pozoru jest proste. Mniejsza ilość pracowników zazwyczaj czyni ten proces mniej skomplikowanym, ale pojawia się za to wiele innych problemów, którymi nie muszą się martwić specjaliści do spraw personalnych i wynagrodzeń z większych przedsiębiorstw. Branża IT to z kolei bardzo specyficzny obszar, w którym prowadzenie polityki personalnej jest szczególnie trudne w porównaniu do większości innych sektorów. Połączenie tych dwóch czynników sprawia, że rozwój praktyk wynagradzania w mniejszych firmach z tej branży stanowi nie lada wyzwanie. Żeby się o tym przekonać w niniejszym artykule opisano trzy próby wprowadzenia zmian systemu wynagradzania w tego typu przedsiębiorstwach. Zapoznanie się z ich przebiegiem oraz efektami pozwoli odpowiedzieć nam w drugiej części tekstu na pytanie postawione w tytule – dlaczego jest to aż tak trudne. czytaj więcej Data publikacji: 02.09.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Co jest ważne dla amerykańskich pracowników i z czego są zadowoleni. O budowaniu satysfakcji i zaangażowania

Artykuł powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez Society for Human Resource Management na grupie 600 pracowników w Stanach Zjednoczonych. Badanie dotyczyło zaangażowania i satysfakcji zatrudnionych oraz czynników, które mają na to wpływ. Najważniejsze wnioski płynące z publikacji SHRM zaprezentowano w artykule. W tekście podano jakie czynniki według pracowników wpływają na ich satysfakcję i zaangażowanie w pracy, oraz czy w obecnym miejscu zatrudnienia są z nich zadowoleni lub nie. Dodatkowo zaprezentowano wyniki z uwzględnieniem wieku pracowników, ich stażu pracy o wielkości zatrudnienia firmy, w której pracują. W artykule zamieszczono 6 tabel i 1 wykres. czytaj więcej Data publikacji: 02.09.2013 Autor: Teresa Hantz

Benefity zdrowotne - na czym zależy amerykańskim pracodawcom i jak się komunikują z pracownikami

W artykule podsumowano wyniki badania Benz Communications “Inside Benefits Communication”, wydanego w sierpniu 2012 roku w Stanach Zjednoczonych wśród prawie 300 specjalistów z dziedziny HR i benefitów. W obecnych warunkach (niepewna sytuacja ekonomiczna, reforma zdrowia w USA, społeczeństwo niedbające o zdrowie i o bezpieczeństwo finansowe) jeszcze bardziej zależy im na skutecznej komunikacji w zakresie świadczeń dodatkowych z pracownikami. Jej celem jest zmiana zachowań i nawyków zatrudnionych, a tym samym ograniczenie wydatków przedsiębiorstwa na ten cel. Jakie wyzwania w tym zakresie amerykańscy pracodawcy uznają za najważniejsze, jakich narzędzi używają w komunikacji z pracownikami? Odpowiedzi znajdą Państwo w tekście. W artykule zamieszczono 9 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 26.08.2013 Autor: Teresa Hantz

Wybrane wnioski z badań praktyk wynagradzania pracowników sprzedaży

Badania praktyk wynagradzania działów sprzedaży są źródłem cennej wiedzy na temat stosowanych w firmach rozwiązań. Pozwalają poznać najlepsze i najbardziej rozpowszechnione zasady, umożliwiają ocenę konkurencyjności stosowanego systemu płac i dają argumenty przemawiające za jego efektywnością lub też jej brakiem. W niniejszym artykule zamieszczono przykłady analiz pojawiających się w raportach opracowywanych przez czołowe firmy i organizacje zajmujące się doradztwem w zakresie wynagradzania. Można z nich dowiedzieć się przykładowo tego jakie zmiany w funkcjonowaniu systemów wynagradzania planują inne firmy, jaki poziom rotacji pracowników uznają za dopuszczalny lub jakie zasady rozliczania wyników stosują. Artykuł zawiera 6 wykresów i 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 26.08.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Wynagradzanie pracowników odpowiedzialnych za telefoniczną realizację procesu sprzedaży

W artykule opisano zasady wedle których należy wynagradzać osoby odpowiedzialne za realizację takich zadań jak telemarketing, telesprzedaż, opieka nad klientem i jego obsługa, a także wsparcie techniczne realizowane poprzez telefon. Na wstępie artykułu dokonano podziału procesu sprzedaży na trzy etapy, do których następnie przypisano wymienione powyżej zadania. W dalszej części kolejno omówiono charakterystyczne reguły wynagradzania pracowników odpowiedzialnych za: identyfikację potencjalnych klientów (telemarketing), przekonanie i utrzymanie klientów (telesprzedaż i opieka telefoniczna) oraz obsługę sprzedaży i posprzedażową (telefoniczna obsługa klienta i wsparcie techniczne). Artykuł zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 19.08.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Szerokie przedziały płacowe, czyli kilka słów o broadbandingu

W artykule omówiono jedno z podejść do tworzenia kategorii zaszeregowania stanowisk pracy, jakim jest broadbanding. Przedstawione zostały dane na temat różnic pomiędzy podejściem tradycyjnym, opartym o dane rynkowe oraz braodbandingiem. Czytelnik znajdzie w artykule informacje o popularności powyższych modeli w firmach. Szczegółowo opisano wady i zalety broadbandingu. Artykuł zawiera również informacje na temat różnic w przydzielaniu podwyżek i awansów w firmach stosujących broadbanding i tradycyjne kategorie zaszeregowania. Artykuł zawiera 2 wykresy i 3 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 29.07.2013 Autor: Adam Wrona
Raport płacowy - jesien/zima 2025