Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Specjalista BHP 7630 PLN
Energetyk 7740 PLN
Grafik kreatywny 6740 PLN
Nauczyciel etyki 6260 PLN
Sprzedawca 6040 PLN
Sprzedawczyni 6040 PLN
HR biznes partner 10300 PLN
Spedytor krajowy 7600 PLN
Specjalista ds. sem 7520 PLN
DevOps 15070 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Partycypacja - jest to współuczestniczenie pracowników w podejmowaniu istotnych dla organizacji decyzji.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Co jest ważne dla amerykańskich pracowników i z czego są zadowoleni. O budowaniu satysfakcji i zaangażowania

Artykuł powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez Society for Human Resource Management na grupie 600 pracowników w Stanach Zjednoczonych. Badanie dotyczyło zaangażowania i satysfakcji zatrudnionych oraz czynników, które mają na to wpływ. Najważniejsze wnioski płynące z publikacji SHRM zaprezentowano w artykule. W tekście podano jakie czynniki według pracowników wpływają na ich satysfakcję i zaangażowanie w pracy, oraz czy w obecnym miejscu zatrudnienia są z nich zadowoleni lub nie. Dodatkowo zaprezentowano wyniki z uwzględnieniem wieku pracowników, ich stażu pracy o wielkości zatrudnienia firmy, w której pracują. W artykule zamieszczono 6 tabel i 1 wykres. czytaj więcej Data publikacji: 02.09.2013 Autor: Teresa Hantz

Benefity zdrowotne - na czym zależy amerykańskim pracodawcom i jak się komunikują z pracownikami

W artykule podsumowano wyniki badania Benz Communications “Inside Benefits Communication”, wydanego w sierpniu 2012 roku w Stanach Zjednoczonych wśród prawie 300 specjalistów z dziedziny HR i benefitów. W obecnych warunkach (niepewna sytuacja ekonomiczna, reforma zdrowia w USA, społeczeństwo niedbające o zdrowie i o bezpieczeństwo finansowe) jeszcze bardziej zależy im na skutecznej komunikacji w zakresie świadczeń dodatkowych z pracownikami. Jej celem jest zmiana zachowań i nawyków zatrudnionych, a tym samym ograniczenie wydatków przedsiębiorstwa na ten cel. Jakie wyzwania w tym zakresie amerykańscy pracodawcy uznają za najważniejsze, jakich narzędzi używają w komunikacji z pracownikami? Odpowiedzi znajdą Państwo w tekście. W artykule zamieszczono 9 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 26.08.2013 Autor: Teresa Hantz

Wybrane wnioski z badań praktyk wynagradzania pracowników sprzedaży

Badania praktyk wynagradzania działów sprzedaży są źródłem cennej wiedzy na temat stosowanych w firmach rozwiązań. Pozwalają poznać najlepsze i najbardziej rozpowszechnione zasady, umożliwiają ocenę konkurencyjności stosowanego systemu płac i dają argumenty przemawiające za jego efektywnością lub też jej brakiem. W niniejszym artykule zamieszczono przykłady analiz pojawiających się w raportach opracowywanych przez czołowe firmy i organizacje zajmujące się doradztwem w zakresie wynagradzania. Można z nich dowiedzieć się przykładowo tego jakie zmiany w funkcjonowaniu systemów wynagradzania planują inne firmy, jaki poziom rotacji pracowników uznają za dopuszczalny lub jakie zasady rozliczania wyników stosują. Artykuł zawiera 6 wykresów i 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 26.08.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Wynagradzanie pracowników odpowiedzialnych za telefoniczną realizację procesu sprzedaży

W artykule opisano zasady wedle których należy wynagradzać osoby odpowiedzialne za realizację takich zadań jak telemarketing, telesprzedaż, opieka nad klientem i jego obsługa, a także wsparcie techniczne realizowane poprzez telefon. Na wstępie artykułu dokonano podziału procesu sprzedaży na trzy etapy, do których następnie przypisano wymienione powyżej zadania. W dalszej części kolejno omówiono charakterystyczne reguły wynagradzania pracowników odpowiedzialnych za: identyfikację potencjalnych klientów (telemarketing), przekonanie i utrzymanie klientów (telesprzedaż i opieka telefoniczna) oraz obsługę sprzedaży i posprzedażową (telefoniczna obsługa klienta i wsparcie techniczne). Artykuł zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 19.08.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Szerokie przedziały płacowe, czyli kilka słów o broadbandingu

W artykule omówiono jedno z podejść do tworzenia kategorii zaszeregowania stanowisk pracy, jakim jest broadbanding. Przedstawione zostały dane na temat różnic pomiędzy podejściem tradycyjnym, opartym o dane rynkowe oraz braodbandingiem. Czytelnik znajdzie w artykule informacje o popularności powyższych modeli w firmach. Szczegółowo opisano wady i zalety broadbandingu. Artykuł zawiera również informacje na temat różnic w przydzielaniu podwyżek i awansów w firmach stosujących broadbanding i tradycyjne kategorie zaszeregowania. Artykuł zawiera 2 wykresy i 3 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 29.07.2013 Autor: Adam Wrona

Benefity pracowników Burger King w Stanach Zjednoczonych

W artykule scharakteryzowano świadczenie dodatkowe dostępne dla pracowników restauracji Burger King w Stanach Zjednoczonych. Rodzaj benefitów a także ich zakres są uzależnione od szczebla na jakim dana osoba pracuje. Im wyższy – tym korzystniejszy i bardziej rozbudowany pakiet. Na co może liczyć szeregowy pracownik restauracji, koordynator zmiany, assistant manager, a na co general manager? Na czym polega „jury duty” i kto może z niego skorzystać? Co to są „królewskie przywileje” i komu przysługują? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w artykule. W tekście zamieszczono jedną tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 29.07.2013 Autor: Teresa Hantz

Rola wynagrodzeń w zatrzymywaniu kluczowych pracowników

W artykule omówiono przyczyny odchodzenia kluczowych pracowników z firm. Uwzględniono najbardziej powszechne powody rezygnacji z pracy jak i te, które odgrywają mniejsza rolę. Przedstawiono także poziom rotacji tej grupy pracowników w odniesieniu do pozostałych zatrudnionych. Przeanalizowano metody zatrzymywania najważniejszych pracowników w firmie oraz ich efektywność. Szczególny nacisk został położony na rolę wynagrodzeń w procesie utrzymywania kluczowych pracowników w przedsiębiorstwie. Artykuł zawiera jedną tabelę i dwa wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 22.07.2013 Autor: Adam Wrona

Rodziny stanowisk połączone z systemem wynagradzania, czyli stary patent z nowym zastosowaniem - część II

Druga część artykułu szczegółowo prezentuje przebieg procesu budowania struktury zatrudnienia opartej o rodziny stanowisk i powiązania z nią systemu zarządzania płacami. W tekście opisano pięć kolejnych etapów, których ukończenie jest warunkiem koniecznym powodzenia takiego przedsięwzięcia. Pierwszy z nich to zaplanowanie całej struktury, uwzględniające utworzenie ścieżek kariery i określenie warunków różnicujących stopnie poszczególnych rodzin. Następne kroki to przypisanie stawek wynagrodzeń wynikających z analizy rynku do poszczególnych kategorii, usytuowanie wszystkich pracowników w ramach nowej struktury i dostosowanie przedziałów płacowych zgodnie z potrzebami organizacji. Ostatnim etapem całego procesu jest kampania informacyjna, dotycząca wprowadzanych zmian. Artykuł zawiera 3 schematy i 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 22.07.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Rodziny stanowiska połączone z systemem wynagradzania, czyli stary patent z nowym zastosowaniem - część I

„Rodziny stanowisk” to w zarządzaniu personelem termin stosunkowo nowy. De facto opisuje on jednak koncepcję, która z powodzeniem stosowana jest od kilkudziesięciu lat w takich obszarach jak planowanie sukcesji i modelowanie zatrudnienia. Jej aktualną nazwę stworzono mniej więcej wtedy, gdy wśród specjalistów związanych z wynagrodzeniami pojawił się pomysł na wykorzystanie sprawdzonego rozwiązania i ścisłego powiązania go z zarządzaniem płacami. Dzięki temu powstał mechanizm, które według zwolenników jest doskonałą alternatywą, usprawniającą struktury oparte na koncepcji broadbandingu i eliminującą trudności związane z wartościowaniem pracy. Nie jest to jednak oczywiście koncepcja idealna. Dlatego też na wstępie niniejszego artykułu zaprezentowano jej wady i zalety, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii związanych z wynagradzaniem. Następnie zdefiniowano czym są rodziny stanowisk i przedstawiono podstawowe informacje niezbędne do zrozumienia procesu ich wprowadzania i powiązania z wynagrodzeniami, który zostanie przedstawiony w kolejnej części tekstu. Artykuł zawiera 1 wykres i 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 15.07.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Wynagradzanie za kompetencje – przykład z branży telekomunikacyjnej

Artykuł opisuje proces wprowadzenia systemu wynagradzania za kompetencje w dużym amerykańskim przedsiębiorstwie z branży telekomunikacyjnej. Jest to przykład zmian, które zakończyły się sukcesem i osiągnięciem zakładanych celów, a przy tym cieszyły się uznaniem zarówno pracowników jak i kadry menedżerskiej. Już samo to sprawia, iż przypadek ten jest szczególnie ciekawy. Dodatkowo warto nań zwrócić uwagę ze względu na fakt, iż w bardzo logiczny sposób, za pomocą stosunkowo prostego systemu wynagradzania, rozwiązano tutaj kilka różnych problemów, z którymi borykała się opisywana firma. czytaj więcej Data publikacji: 08.07.2013 Autor: Grzegorz Spólnik