Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Planista produkcji 7640 PLN
Planista produkcyjny 7640 PLN
Operator maszyn 6280 PLN
HR Specialist 7650 PLN
Specjalista helpdesk 7100 PLN
Pielęgniarka 7930 PLN
Media Manager 6960 PLN
Inżynier systemowy 11650 PLN
Chemik 6880 PLN
Opiekun klienta 6740 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Siatka płac - lista wynagrodzeń, pokazująca różne poziomy płac na różnych stanowiskach w obrębie jednej firmy.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły premium


Konkursy sprzedażowe w systemach wynagradzania handlowców

Tekst porusza problem stosowania konkursów sprzedażowych w systemach wynagradzania handlowców. Na wstępie zdefiniowano najważniejsze cechy tego typu przedsięwzięć oraz wyszczególniono ich zalety, a także problemy mogące wynikać z ich stosowania. W dalszej części artykułu scharakteryzowano pokrótce cztery najważniejsze czynniki, mające wpływ na podstawowe parametry konkursów: cele, podejście do motywowania pracowników, możliwość pomiaru wyników i ograniczenia budżetowe. Na zakończenie opisano zaś zasady odnoszące się do ustalania specyficznych cech konkursów, takich jak: liczba zwycięzców, rodzaj nagród, czas trwania i częstotliwość. Artykuł zawiera 1 tabelę i 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 07.10.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Kwestie wynagradzania w kontekście fuzji organizacji na przykładzie pracowników działów sprzedaży - część I

Niniejszy artykuł jest pierwszą częścią opracowania poświęconego systemom wynagradzania w kontekście fuzji organizacji. W dużej mierze skupia się ono na programach skierowanych do jednej grupy pracowników, jaką tworzą osoby zatrudnione w działach sprzedaży. Na wstępie opisano wpływ tego typu procesów na funkcjonowanie firmy oraz wykorzystywaną przez nią strategię płac. Następnie omówiono dwa podstawowe rozwiązania, z których mogą skorzystać łączące się przedsiębiorstwa. W kolejnej części artykułu ukazano role specjalistów ds. HR w fuzji organizacji. Aby przybliżyć kluczowe obowiązki, którym powinni oni sprostać (głównie w zakresie oceny oraz budowy programu wynagradzania) cały proces podzielono na dwie fazy: transakcji oraz integracji. Na zakończenie ukazano cztery najważniejsze powody przeprowadzania fuzji przedsiębiorstw i ich wpływ na tworzenie nowej strategii płac skierowanej do pracowników działów sprzedaży. Artykuł zawiera 1 wykres. czytaj więcej Data publikacji: 30.09.2013 Autor: Patrycja Grzesińska

Rozwój systemów wynagradzania w małych i średnich firmach z branży IT – dlaczego jest to takie trudne? – część II

W pierwszej części niniejszego artykułu szczegółowo opisane zostały trzy próby wprowadzenia zmian do systemu wynagradzania, które miały miejsce w firmach z grupy małych i średnich przedsiębiorstw działających w branży teleinformatycznej. Żadna w nich nie zakończyła się pełnym sukcesem. W drugiej części tekstu skoncentrowano się na zdefiniowaniu podstawowych trudności, jakie przeszkodziły w całkowitej realizacji planowanych przekształceń. Na wstępie podsumowano trzy przedstawione wcześniej sytuacje i scharakteryzowano je pod kątem najistotniejszych kwestii, mogących mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia projektów. Następnie zidentyfikowano sześć problemów, których powszechne występowanie sprawia, iż rozwój systemów wynagradzania w małych i średnich firmach z branży IT jest zadaniem niełatwym. Artykuł zawiera 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 09.09.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Rozwój systemów wynagradzania w małych i średnich firmach z branży IT – dlaczego jest to takie trudne? – część I

Zarządzanie wynagrodzeniami w małych i średnich firmach tylko z pozoru jest proste. Mniejsza ilość pracowników zazwyczaj czyni ten proces mniej skomplikowanym, ale pojawia się za to wiele innych problemów, którymi nie muszą się martwić specjaliści do spraw personalnych i wynagrodzeń z większych przedsiębiorstw. Branża IT to z kolei bardzo specyficzny obszar, w którym prowadzenie polityki personalnej jest szczególnie trudne w porównaniu do większości innych sektorów. Połączenie tych dwóch czynników sprawia, że rozwój praktyk wynagradzania w mniejszych firmach z tej branży stanowi nie lada wyzwanie. Żeby się o tym przekonać w niniejszym artykule opisano trzy próby wprowadzenia zmian systemu wynagradzania w tego typu przedsiębiorstwach. Zapoznanie się z ich przebiegiem oraz efektami pozwoli odpowiedzieć nam w drugiej części tekstu na pytanie postawione w tytule – dlaczego jest to aż tak trudne. czytaj więcej Data publikacji: 02.09.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Co jest ważne dla amerykańskich pracowników i z czego są zadowoleni. O budowaniu satysfakcji i zaangażowania

Artykuł powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez Society for Human Resource Management na grupie 600 pracowników w Stanach Zjednoczonych. Badanie dotyczyło zaangażowania i satysfakcji zatrudnionych oraz czynników, które mają na to wpływ. Najważniejsze wnioski płynące z publikacji SHRM zaprezentowano w artykule. W tekście podano jakie czynniki według pracowników wpływają na ich satysfakcję i zaangażowanie w pracy, oraz czy w obecnym miejscu zatrudnienia są z nich zadowoleni lub nie. Dodatkowo zaprezentowano wyniki z uwzględnieniem wieku pracowników, ich stażu pracy o wielkości zatrudnienia firmy, w której pracują. W artykule zamieszczono 6 tabel i 1 wykres. czytaj więcej Data publikacji: 02.09.2013 Autor: Teresa Hantz

Benefity zdrowotne - na czym zależy amerykańskim pracodawcom i jak się komunikują z pracownikami

W artykule podsumowano wyniki badania Benz Communications “Inside Benefits Communication”, wydanego w sierpniu 2012 roku w Stanach Zjednoczonych wśród prawie 300 specjalistów z dziedziny HR i benefitów. W obecnych warunkach (niepewna sytuacja ekonomiczna, reforma zdrowia w USA, społeczeństwo niedbające o zdrowie i o bezpieczeństwo finansowe) jeszcze bardziej zależy im na skutecznej komunikacji w zakresie świadczeń dodatkowych z pracownikami. Jej celem jest zmiana zachowań i nawyków zatrudnionych, a tym samym ograniczenie wydatków przedsiębiorstwa na ten cel. Jakie wyzwania w tym zakresie amerykańscy pracodawcy uznają za najważniejsze, jakich narzędzi używają w komunikacji z pracownikami? Odpowiedzi znajdą Państwo w tekście. W artykule zamieszczono 9 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 26.08.2013 Autor: Teresa Hantz

Wybrane wnioski z badań praktyk wynagradzania pracowników sprzedaży

Badania praktyk wynagradzania działów sprzedaży są źródłem cennej wiedzy na temat stosowanych w firmach rozwiązań. Pozwalają poznać najlepsze i najbardziej rozpowszechnione zasady, umożliwiają ocenę konkurencyjności stosowanego systemu płac i dają argumenty przemawiające za jego efektywnością lub też jej brakiem. W niniejszym artykule zamieszczono przykłady analiz pojawiających się w raportach opracowywanych przez czołowe firmy i organizacje zajmujące się doradztwem w zakresie wynagradzania. Można z nich dowiedzieć się przykładowo tego jakie zmiany w funkcjonowaniu systemów wynagradzania planują inne firmy, jaki poziom rotacji pracowników uznają za dopuszczalny lub jakie zasady rozliczania wyników stosują. Artykuł zawiera 6 wykresów i 1 tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 26.08.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Wynagradzanie pracowników odpowiedzialnych za telefoniczną realizację procesu sprzedaży

W artykule opisano zasady wedle których należy wynagradzać osoby odpowiedzialne za realizację takich zadań jak telemarketing, telesprzedaż, opieka nad klientem i jego obsługa, a także wsparcie techniczne realizowane poprzez telefon. Na wstępie artykułu dokonano podziału procesu sprzedaży na trzy etapy, do których następnie przypisano wymienione powyżej zadania. W dalszej części kolejno omówiono charakterystyczne reguły wynagradzania pracowników odpowiedzialnych za: identyfikację potencjalnych klientów (telemarketing), przekonanie i utrzymanie klientów (telesprzedaż i opieka telefoniczna) oraz obsługę sprzedaży i posprzedażową (telefoniczna obsługa klienta i wsparcie techniczne). Artykuł zawiera 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 19.08.2013 Autor: Grzegorz Spólnik

Szerokie przedziały płacowe, czyli kilka słów o broadbandingu

W artykule omówiono jedno z podejść do tworzenia kategorii zaszeregowania stanowisk pracy, jakim jest broadbanding. Przedstawione zostały dane na temat różnic pomiędzy podejściem tradycyjnym, opartym o dane rynkowe oraz braodbandingiem. Czytelnik znajdzie w artykule informacje o popularności powyższych modeli w firmach. Szczegółowo opisano wady i zalety broadbandingu. Artykuł zawiera również informacje na temat różnic w przydzielaniu podwyżek i awansów w firmach stosujących broadbanding i tradycyjne kategorie zaszeregowania. Artykuł zawiera 2 wykresy i 3 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 29.07.2013 Autor: Adam Wrona

Benefity pracowników Burger King w Stanach Zjednoczonych

W artykule scharakteryzowano świadczenie dodatkowe dostępne dla pracowników restauracji Burger King w Stanach Zjednoczonych. Rodzaj benefitów a także ich zakres są uzależnione od szczebla na jakim dana osoba pracuje. Im wyższy – tym korzystniejszy i bardziej rozbudowany pakiet. Na co może liczyć szeregowy pracownik restauracji, koordynator zmiany, assistant manager, a na co general manager? Na czym polega „jury duty” i kto może z niego skorzystać? Co to są „królewskie przywileje” i komu przysługują? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w artykule. W tekście zamieszczono jedną tabelę. czytaj więcej Data publikacji: 29.07.2013 Autor: Teresa Hantz
Pułapki wynagradzania