Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Specjalista BHP 6730 PLN
Analityk bankowy 9210 PLN
Mechanik motocyklowy 5030 PLN
Quality manager 10500 PLN
Kierowca trolejbusu 5500 PLN
Asystent naukowy 4940 PLN
Psycholog sportowy 5110 PLN
Spedytor krajowy 6700 PLN
Operator suwnic 5210 PLN
Dziekan 12800 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Bonus - zmienny składnik wynagrodzenia, otrzymywany jednorazowo, zależny od wydajności i efektywności pracy.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły


Wynagrodzenia na świecie w 2008/2009 - część II – Nierówności płacowe

W tej części Światowego Raportu płac przedstawiamy przede wszystkim dane związane z rozkładem wynagrodzeń na świecie. Publikacja zawiera informacje na temat dysproporcji płac pomiędzy grupami najlepiej i najgorzej zarabiających w wybranych państwach na świecie. Ukazane są ponadto tendencje związane z rozwarstwieniem płac oraz ich powiązania z rozwojem gospodarczym. W dalszej części raport przedstawia dane na temat różnic w zarobkach mężczyzn i kobiet i analizuje tzw. „lukę płacową”. Na podstawie danych podjęto również próbę odpowiedzi z czego wynikają te dysproporcje oraz jak w najbliższych latach będą kształtowały się trendy w tym obszarze. Publikacja zawiera 5 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 28.12.2009

Rynek bonów towarowych i usługowych - Emitenci

Artykuł opisuje głównych emitentów bonów towarowych i usługowych. Przedstawia zestawienie oferowanych przez nich produktów, opisy ważniejszych pakietów, które można u nich nabyć oraz korzyści wynikające z ich użytkowania. Tekst zawiera również wykaz cenowy i prowizje za ważniejsze usługi. Artykuł zawiera 7 tabel i 1 schemat. czytaj więcej Data publikacji: 28.12.2009

Wynagrodzenia w zawodach po zamawianych kierunkach studiów – część IV

Część IV opracowania, dotyczącego wynagrodzeń po zamawianych kierunkach studiów, jest w pewnym sensie wyjątkowa, gdyż dotyczy tylko i wyłącznie informatyki. Wynagrodzenia na stanowiskach związanych z tym kierunkiem przeanalizowano w ujęciu regionalnym, porównano zarobki w firmach polskich i zagranicznych, a także płace osób, które ukończyły studia podyplomowe z dochodami tych, które posiadają wyłącznie dyplom magistra/inżyniera. Zestawiono także najwyższe i najniższe zarobki na poszczególnych stanowiskach. Artykuł zawiera 4 tabele i 2 wykresy. czytaj więcej Data publikacji: 28.12.2009

Wynagrodzenia na świecie w 2008/2009 – część I

Pierwszy Światowy Raport Płac jest kompleksowym opracowaniem na temat stawek płac na świecie, panujących w tym obszarze trendów oraz prognoz na nadchodzące lata. W pierwszej części raportu podjęto próbę scharakteryzowania sytuacji gospodarczej na świecie i jej wpływ na poziom płac w poszczególnych regionach globu. Analizie poddano dynamikę płac w ostatnich latach oraz podjęto próbę znalezienia zależności pomiędzy poziomem płacy a wzrostem gospodarczym oraz zjawiskami związanymi z globalizacją. Szczególną uwagę zwrócono również na kwestię związku pomiędzy wysokością przeciętnej płacy a produktywnością pracy oraz wpływu inflacji na realne stawki wynagrodzeń na świecie. Publikacja zawiera 14 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 21.12.2009

Rynek bonów towarowych i żywieniowych

Artykuł zawiera charakterystykę bonów towarowych i żywieniowych. Opisuje głównych adresatów tej formy pozafinansowego dodatku oraz jego średnie wartości w poszczególnych grupach pracowniczych. Dodatkowo przedstawione zostały korzyści, jakie mogą odnieść zarówno potencjalni użytkownicy, jak i pracodawcy, którzy decydują się na użycie tego rodzaj benefitu. Publikacja obejmuje również zestawienie największych emitentów oraz ogólny zakres ich działalności. Artykuł zawiera 4 wykresy, 2 schematy i 2 tabele. czytaj więcej Data publikacji: 21.12.2009 Autor: Dominika Kurtek

Przewidywana wysokość premii i prezentów bożonarodzeniowych w 2009 roku

czytaj więcej Data publikacji: 21.12.2009 Autor: Aleksandra Czajka

Wynagradzanie za wkład nowym sposobem na strategię płacową - część II

Artykuł stanowi kontynuację cyklu poświęconego wynagradzaniu za wkład. Przedstawia jakie zmiany musi wprowadzić organizacja, aby wynagradzać rzeczywisty wkład pracowników. Pokazano jak powiązać płace i ich poszczególne składniki z wynikami analiz wkładu pracy. Zaprezentowano macierz, za pomocą której firmy mogą dostosować strukturę wynagrodzeń do potrzeb pracowników, zapewniając jednocześnie realizację strategicznych celów biznesowych. W artykule opisano również znaczenie i zastosowanie strategii wynagradzania za wkład w środowisku międzynarodowym. Dowodzi to, iż nowy system może być stosowany zarówno w małych, rozwijających się organizacjach, jak i potężnych, prężnie działających globalnych korporacjach. Artykuł zawiera 2 tabele i 2 rysunki. czytaj więcej Data publikacji: 14.12.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

Ira T. Kay o wynagrodzeniach

Ira T. Kay jest dyrektorem w firmie Watson Wyatt Worldwide, gdzie zajmuje się doradzaniem w zakresie wynagrodzeń. Prowadzi także w tej dziedzinie badania, jest autorem i współautorem licznych artykułów i książek. Artykuł przedstawia jego spostrzeżenia i wyniki badań dotyczące wynagrodzeń menedżerów. Ira T. Kay opisuje nieprawdziwy sposób prezentacji wysokich wynagrodzeń CEO w mediach. Powołując się na wyniki badań pokazuje, że menedżerowie muszą zapracować na wysokie pensje. Opisuje także różne podejście członków rady dyrektorów i akcjonariuszy do płac CEO. Stara się znaleźć przyczynę odmiennego postrzegania wynagrodzeń przez inwestorów i dyrektorów. Formułuje także zalecenia dla członków komitetów do spraw wynagrodzeń, co należy robić, żeby akcjonariusze nie uważali wynagrodzeń CEO za zbyt wysokie. czytaj więcej Data publikacji: 14.12.2009 Autor: Radosław Kotowicz

Wynagradzanie za wkład nowym sposobem na strategię płacową - część I

Artykuł zawiera szereg informacji na temat systemu, jakim jest wynagradzanie za wkład. Pokazuje, że w sytuacji kiedy płace pracowników zależne są wyłącznie od osiąganych wyników, maleje ich motywacja i wysiłki prowadzące do realizacji celów biznesowych. Koncepcja wynagradzania za wkład jest strategią bardziej spójną i całościową, aniżeli system nagradzania za osiągane wyniki. W artykule opisano główne zmiany, jakie wprowadzono w firmach, które zdecydowały się przebudować swoje strategie płacowe. Przedstawiono również w jaki sposób można mierzyć wkład pracownika. Główną uwagę skupiono na badaniu poziomu satysfakcji klientów oraz ocenie rozwoju kompetencji i ich wykorzystania podczas wypełniania codziennych obowiązków. Pokazano również jak mierzyć wkład pracownika za pomocą zrównoważonej karty wyników, a także jak zaimplementować wynikające z niej wnioski do strategii wynagradzania. czytaj więcej Data publikacji: 07.12.2009 Autor: Renata Kucharska-Kawalec

M. Juchnowicz, Ł. Sienkiewicz, Jak oceniać pracę? Wartość stanowisk i kompetencji, Warszawa, Difin, 2006

W tekście została streszczona książka prof. dr hab. Marty Juchnowicz i dr Łukasza Sienkiewicza na temat wartościowania pracy. W części pierwszej prezentowana jest istota i znaczenie wartościowania. Krok po kroku omawiany jest cały proces; autorka zwraca tutaj uwagę na kontekst organizacji przedsięwzięcia w firmie. Dokonywany jest przegląd najważniejszych metod ze zwróceniem szczególnej uwagi na metody analityczno-punktowe. Druga część książki (i streszczenia) poświęcona jest w całości zagadnieniom wartościowania kompetencji. Omawiane jest pojęcie kompetencji oraz geneza wynagradzania za kompetencje. Autor pokazuje kolejne kroki budowy firmowego modelu kompetencji: zasady i metody identyfikacji, tworzenie kategorii oraz profili dla konkretnych stanowisk/ról. Następnie omawiane są zagadnienia wartościowania profili i oceny okresowej oraz wykorzystania wyników obu procesów w obszarze płac. Dużo miejsca poświęcono wykorzystaniu modelu kompetencyjnego i wyników wartościowania we wszystkich obszarach ZZL. czytaj więcej Data publikacji: 07.12.2009 Autor: Michał Mudel