Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Opiekun finansowy 5640 PLN
Kasjer lotniczy 6380 PLN
Architekt 6120 PLN
Konstruktor 5860 PLN
Dyrektor marketingu 17920 PLN
Account Director 15950 PLN
Spedytor krajowy 6700 PLN
Aktuariusz 9580 PLN
Projektant wnętrz 5510 PLN
Asystent prawny 5170 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Perki - dodatki do podstawowego uposażenia (pensji).

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły


Wynagrodzenia w działach sprzedaży w 2009 roku

Artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników szóstego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. Tekst rozpoczyna zestawienie wynagrodzeń na dwunastu stanowiskach, pojawiających się w działach sprzedaży (dyrektor, kierownik, specjalista i asystent ds. sprzedaży, przedstawiciele: handlowy, medyczny i techniczny, kierownicy: sklepu, regionu sprzedaży i ds. obsługi kluczowych klientów oraz sprzedawca-kasjer). Na przykład typowy KAM (Key Account Manager) zarabiał 6 800 PLN, z czego przeciętnie 23% stanowiły prowizje. Więcej uwagi poświęcono dwóm stanowiskom. Najpierw zaprezentowano wynagrodzenia dyrektorów sprzedaży w firmach o różnej wartości przychodów (różnica pomiędzy najmniejszymi i największymi firmami sięgała 17 000 PLN). Następnie przyjrzano się bliżej prowizjom przedstawicieli handlowych oraz temu, jaki wpływ na ich płace miały takie czynniki jak pochodzenie kapitału w firmie, jej wielkość i lokalizacja. W ostatniej części artykułu pokazano wynagrodzenia w działach sprzedaży w szerszym kontekście. W 2009 roku, z powodu kryzysu, prowizje sprzedawców były przeciętnie najniższe w historii OBW. Mimo to, działy sprzedaży znalazły się na szóstym miejscu pod względem wysokości wynagrodzeń. Artykuł zawiera 1 tabelę i 7 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 08.03.2010 Autor: Michał Mudel

Wynagrodzenia pracowników o różnym stażu pracy w 2009 roku

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników szóstego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, które przeprowadziliśmy z czołowymi polskimi portalami. W pierwszej części artykułu, czytelnik znajdzie informacje na temat wynagrodzeń pracowników z różnym stażem pracy. Na przykład, płaca całkowita osób z rocznym doświadczeniem wyniosła w 2009 roku 2 200 PLN, co stanowiło, w przybliżeniu, połowę dochodów pracowników z łącznym stażem pracy 11-15 lat (4 300 PLN). Zaprezentowano również wynagrodzenia osób z różnym stażem na pięciu szczeblach zarządzania (pracownik szeregowy, specjalista, starszy specjalista oraz kierownik i dyrektor). Następnie pokazano pensje pracowników z jednorocznym stażem pracy, w zależności od ukończonego kierunku studiów. W ostatniej części artykułu przedstawiono płace osób z 2-3-letnim stażem w wybranych branżach i regionach oraz na wybranych stanowiskach, m. in. sprzedawcy, przedstawiciela handlowego i programisty. Artykuł zawiera 1 tabelę oraz 6 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 08.03.2010 Autor: Łukasz Stępień

Wynagrodzenia w pionie sprzedaży. Podsumowanie XVIII Ogólnobranżowego Raportu Płacowego

W artykule przedstawiono wynagrodzenia pracowników działów sprzedaży zarówno na stanowiskach dyrektorskich, kierowniczych, specjalistów jak i przedstawicieli handlowych w okresie październik 2008 – wrzesień 2009. Najwyższe zarobki otrzymali dyrektorzy nadzorujący sprzedaż międzynarodową – mediana 22 040 PLN. Przedstawiciele handlowi zarabiali od 4 000 PLN do ponad 6 000 PLN w przypadku inżyniera sprzedaży. Przedstawicielom handlowych wypłacono premie w wysokości od 11% do ponad 51%, dla porównania analityk sprzedaży otrzymał premie w wysokości 7% wynagrodzenia podstawowego. czytaj więcej Data publikacji: 03.03.2010 Autor: Wojciech Litwa

Wynagrodzenia w Poznaniu w 2009 roku

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2009, dotyczących wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w Poznaniu. W pierwszej części tekstu pokazano ogólne dane na temat płac na szczeblach zarządzania (typowy specjalista zarabiał 3 580 PLN, kierownik – 5 700 PLN). Następnie pokazano różnice w wynagrodzeniach pomiędzy poszczególnymi branżami oraz wpływ na płace takich czynników jak: wielkość firmy i pochodzenie kapitału, wiek i staż pracy, ukończenie studiów podyplomowych. (Co czwarty czterdziestolatek w Poznaniu zarabiał powyżej 8 550 PLN.) Artykuł zawiera 2 tabele i 6 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 01.03.2010 Autor: Katarzyna Jaśko

Wynagrodzenia w przemyśle lekkim w 2009 roku

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2009, które przeprowadziliśmy z czołowymi polskimi portalami. W artykule omówiono najciekawsze dane na temat wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w przemyśle lekkim. Mediana zarobków w tej branży wyniosła 3 565 PLN. Najlepiej opłacanymi pracownikami w przemyśle lekkim byli zatrudnieni w przemyśle farmaceutycznym. Mediana zarobków starszych specjalistów w tej branży wyniosła 6 900 PLN. W całym przemyśle lekkim połowa osób na stanowisku specjalisty ds. marketingu zarabiała w przedziale pomiędzy 2 500 PLN a 5 350 PLN. Wśród osób z wykształceniem licencjackim, kierownicy zarabiali 4 200 PLN, a specjaliści 3 300 PLN. Najwięcej zarabiali pracownicy w województwie mazowieckim (mediana 5 000 PLN). Płace w Katowicach kształtowały się na poziomie 3 550 PLN. Artykuł zawiera 1 tabelę i 7 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 01.03.2010 Autor: Katarzyna Jaśko

Wynagrodzenia w przemyśle ciężkim w 2009 roku

Artykuł jest podsumowaniem wyników Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2009. Koncentruje się on na wynagrodzeniach w przemyśle ciężkim. Mediana zarobków w omawianej branży wyniosła 3 789 PLN. Najwyższe płace odnotowano w przypadku przemysłu petrochemicznego oraz górnictwa. Część artykułu poświęcona została m.in. różnicom w zarobkach, jakie pojawiły się w firmach o różnej wielkości i kapitale dominującym. Przykładowo, mediana wynagrodzeń kierowników w firmach zagranicznych wyniosła 7 000 PLN i była o 43% wyższa niż zarobki tej grupy pracowniczej w firmach z dominującym kapitałem polskim. Ostatnia część opracowania uwzględnia takie aspekty jak wiek, wykształcenie i staż pracy osób na poszczególnych szczeblach zarządzania. W przypadku kierowników, najwyższy poziom zarobków zaobserwowano u osób z 11-15 letnim stażem pracy (6 500 PLN). Artykuł zawiera 2 tabele oraz 8 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 01.03.2010 Autor: Patrycja Grzesińska

Wynagrodzenia w budownictwie w 2009 roku

Artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników szóstego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. W pierwszej części przedstawiono dane ogólne: wynagrodzenia w budownictwie na tle innych branż, stawki na poszczególnych szczeblach zarządzania, porównanie poszczególnych działów. Następnie zaprezentowano zestawienie wynagrodzeń na 13-stu stanowiskach budowlanych (kierownik budowy – 5 500 PLN, pracownik budowlany – 2 200 PLN, projektant – 5 000 PLN). W ostatniej części artykułu skupiono się na stanowisku „asystent projektanta” (3 000 PLN). Pokazano stawki asystentów w firmach polskich i zagranicznych, małych i dużych, w miastach różnej wielkości oraz zarobki osób o różnym stażu pracy. Tekst kończy spis stanowisk budowlanych, dostępnych w opracowaniach Sedlak & Sedlak. Artykuł zawiera 1 tabelę i 8 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 01.03.2010 Autor: Michał Mudel

Wynagrodzenia w turystyce, hotelarstwie, sporcie, rekreacji i gastronomii w 2009 roku

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników szóstego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, które przeprowadziliśmy z czołowymi polskimi portalami. Poddano w nim analizie wynagrodzenia w usługach: turystyce, hotelarstwie, sporcie, rekreacji i gastronomii. W pierwszej części przedstawiono wynagrodzenia całkowite w omawianej branży na tle zarobków w innych gałęziach gospodarki oraz wysokość płac w różnych województwach i miastach różnej wielkości. Część druga opracowania zawiera bardziej szczegółowe analizy dotyczące wynagrodzeń na poszczególnych szczeblach zarządzania. Oprócz ogólnych danych o płacach na różnych poziomach, przedstawiono również wysokość wynagrodzeń w przedsiębiorstwach różnej wielkości, w firmach z różnym pochodzeniem kapitału oraz zarobki w działach obsługi klienta. Na końcu opracowania przedstawiono zarobki na wybranych stanowiskach. Artykuł zawiera 8 wykresów. czytaj więcej Data publikacji: 01.03.2010 Autor: Dawid Sobolak

Praca – wartość i znaczenie na przestrzeni lat

Praca to jedna z najważniejszych wartości w życiu człowieka. Może być rozumiana jako środek do celu – osiągnięcie odpowiedniego statusu materialnego i społecznego. Ta forma działalności człowieka traktowana jest także jako cel sam w sobie - sposób na samorealizację, działalność przynosząca satysfakcję i szacunek otoczenia. W artykule przedstawiono, jak zmieniły się postawy Polaków wobec pracy na przestrzeni ostatnich 20 lat. Ewolucję wartości w sferze zawodowej ukazano w kontekście przemian gospodarczych, społecznych i demograficznych. Zaprezentowano wyniki badań społecznych dotyczących znaczenia pracy w pierwszych latach transformacji ustrojowej oraz w okresie wzrostu gospodarczego w Polsce. Opisano różnice międzypokoleniowe w sposobie podejścia i rozumienia aktywności zawodowej. czytaj więcej Data publikacji: 24.02.2010 Autor: Krzysztof Belczyk

Witryny rekrutacyjne w Polsce

Niniejsza publikacja podejmuje temat witryn, zamieszczających ogłoszenia o pracę. W jej pierwszej części, dzięki takim charakterystykom jak: liczba użytkowników, liczba odsłon oraz zasięg, dowiedzą się Państwo, które portale cieszą się w Polsce największą popularnością. W kolejnej skoncentrowano się na ich doświadczeniu i długości funkcjonowania na rynku. Kalendarium powstawania portali przedstawiono zarówno w formie opisowej (rok powstania oraz charakterystyka witryny), jak i graficznej. Ostatnia część publikacji to próba oceny barier i trudności, jakie muszą pokonywać podmioty chcące konkurować na coraz bardziej zróżnicowanym rynku. czytaj więcej Data publikacji: 24.02.2010 Autor: Gabriela Jabłońska