Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Elektronik 6920 PLN
Elektryk 5590 PLN
Nauczyciel plastyki 5210 PLN
Cieśla 5710 PLN
Programista Java 11480 PLN
Programista C/C++ 11480 PLN
Projektant mody 7190 PLN
Underwriter 9000 PLN
UI/UX Designer 6290 PLN
Technik logistyk 4800 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Broadbanding - struktura wynagrodzeń z szerokimi przedziałami płac.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły


Odprawy członków zarządu

Odprawa to jednorazowe, obligatoryjne świadczenie wypłacane w związku z zakończeniem pracy w danej firmie. Artykuł porusza kwestię odpraw dyrektorów przedsiębiorstw państwowych, opisując sytuacje, w których takie odprawy przysługują, oraz możliwości regulowania ich wysokości. Na podstawie kilku przykładów, w artykule porównano teorię odpraw z praktyką stosowaną w niektórych spółkach skarbu państwa. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Anna Postół

Efektywność wynagrodzeń

Efektywność jest wskaźnikiem charakteryzującym istniejący w firmie system wynagrodzeń. Artykuł przedstawia m.in. czynniki i mierniki efektywności. Omówiony został także sposób obliczania efektywności. W opracowaniu mowa jest również o wpływie poszczególnych składników wynagrodzenia (płaca zasadnicza, premie i nagrody, pozostałe składniki, tzw. wynagrodzenia kafeteryjne) na efektywność pracy. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Błażej Krężołek

Wynagrodzenia pakietowe

Wynagrodzenie pakietowe jest takim instrumentem polityki personalnej, który zdaje się umożliwiać wpływ na kierowanie poziomem efektywności pracowników. Wynika to z tego, iż większą część wynagrodzenia uzależnia się od wyników pracy. Artykuł omawia zalety wynagrodzeń pakietowych, ich składniki oraz cele stosowania takiej formy wynagradzania. Zawarto w nim także klasyfikację pakietów wynagrodzeń. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Anna Postół

Wynagrodzenia pakietowe menedżerów

Wynagrodzenie pakietowe jest to forma wynagrodzenia w większości przypadków stosowana w odniesieniu do kadry kierowniczej. Najbardziej zaś rozbudowane systemy są skierowane do najwyższego szczebla zarządzania. W artykule poruszona zostaje problematyka projektowania pakietów dla menedżerów, ich zróżnicowania, odmienności wynagrodzeń menedżerów oraz składników pakietów wynagrodzeń kadry menedżerskiej. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Anna Postół

Godziwe wynagrodzenie w oczach Polaków (2002)

W kwietniu 2002 roku na stronach wortalu przeprowadziliśmy ankietę na temat wysokości wynagrodzenia godziwego. Jak wynika z ankiety, ponad 60% respondentów uważa, że powinno ono wynosić co najmniej 1600 zł. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami głosowania oraz omówieniem polskich i europejskich zapisów prawnych dotyczących wynagrodzenia godziwego. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Błażej Krężołek

Teoria dwuczynnikowa Herzberga

Treści przedstawione w artykule w przystępny sposób naświetlają problematykę jednej z teorii motywacji. Teoria dwuczynnikowa Herzberga nacisk kładzie na treść motywacji, czyli to, w jaki sposób skłaniają pracownika do działania jego własne potrzeby. W odniesieniu do hierarchii potrzeb A. Maslowa, artykuł zajmuje się wyjaśnianiem przyczyn, z jakich wynika zadowolenie, bądź niezadowolenie z pracy, definiując czym są motywatory jako czynniki wzrostu i do jakich potrzeb się odwołują. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Małgorzata Maciejewska

Dlaczego warto motywować?

Artykuł omawiający podstawowe zagadnienia zwiększania motywacji pracowników, w tym między innymi motywacyjną funkcję awansu. Odnosi się do najnowszych tendencji w systemach wynagrodzeń, obejmujących między innymi dążenie do zwiększenia partycypacji pracownika w procesach decyzyjnych oraz zyskach. Zasady opisane w artykule, takie jak zasada proporcjonalności przyrostu czy zasada wielkości oczekiwanej, burzą mit pieniądza jako jedynego oraz najłatwiejszego do zastosowania motywatora i opisują, w jaki sposób posługiwać się tym środkiem mądrze, nie narażając firmy na straty. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Małgorzata Maciejewska

Teoria wzmocnień B. F. Skinnera

Artykuł w sposób wyczerpujący opisuje teorię motywacji B. F. Skinnera, jednego z najbardziej uznanych psychologów na świecie. Autor koncepcji uważał, iż zachowaniem można sterować przez modyfikowanie środowiska, w związku z czym jego teoria naświetla sposoby wykorzystania uczenia się w motywowaniu oraz omawia poszczególne techniki modyfikowania zachowania wraz z konsekwencjami ich zastosowania. Artykuł zawiera przejrzyste przykłady zastosowania poszczególnych technik, które mogą pomóc w przełożeniu teorii na praktykę. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Małgorzata Maciejewska

Motywacyjna funkcja wynagrodzeń

Artykuł zwraca uwagę na czynniki, które należy mieć na uwadze podczas tworzenia systemu wynagrodzeń w firmie oraz odpowiada na pytanie, jak sprawić, by system wynagrodzeń pełnił funkcję "pobudzającą". Opisuje różne formy wynagradzania wraz z oceną ich skuteczności w kontekście wzrostu motywacji do pracy. Wynagrodzenie jest jednym z najprostszych, a zarazem najbardziej efektywnych środków komunikacji między pracodawcą a pracownikiem, w związku z czym autor zaleca przestrzeganie, ośmiu opisanych w artykule, przykazań skutecznego motywowania przez wynagrodzenie. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Robert Kowalczyk

Teoria Vrooma oraz Portera i Lawlera

Treść artykułu w sposób wyczerpujący opisuje koncepcję motywacji opartą na oczekiwaniach. Autorzy tej koncepcji, Vroom oraz Lawler uważają, że nasza chęć do działania zależy z jednej strony od poziomu naszych oczekiwań a z drugiej ważności możliwego do uzyskania wyniku. Inaczej mówiąc motywacja pracownika zależy od tego, do czego dąży i jak ważne jest dla niego to, do czego dąży. To, co nas interesuje najbardziej, to wielkość wysiłku podejmowanego przez pracownika dla osiągnięcia wyznaczonego celu. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Małgorzata Maciejewska