Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Sekretarka 5050 PLN
Dyrektor ds. B+R 18870 PLN
Nauczyciel etyki 5210 PLN
Detektyw 8180 PLN
Konsultant podatkowy 8000 PLN
Inżynier jakości 7740 PLN
Sprzedawca 4750 PLN
Programista .NET 10570 PLN
Broker informacji 6160 PLN
Woźny 4160 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Bonus - zmienny składnik wynagrodzenia, otrzymywany jednorazowo, zależny od wydajności i efektywności pracy.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły


Odprawy członków zarządu

Odprawa to jednorazowe, obligatoryjne świadczenie wypłacane w związku z zakończeniem pracy w danej firmie. Artykuł porusza kwestię odpraw dyrektorów przedsiębiorstw państwowych, opisując sytuacje, w których takie odprawy przysługują, oraz możliwości regulowania ich wysokości. Na podstawie kilku przykładów, w artykule porównano teorię odpraw z praktyką stosowaną w niektórych spółkach skarbu państwa. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Anna Postół

Efektywność wynagrodzeń

Efektywność jest wskaźnikiem charakteryzującym istniejący w firmie system wynagrodzeń. Artykuł przedstawia m.in. czynniki i mierniki efektywności. Omówiony został także sposób obliczania efektywności. W opracowaniu mowa jest również o wpływie poszczególnych składników wynagrodzenia (płaca zasadnicza, premie i nagrody, pozostałe składniki, tzw. wynagrodzenia kafeteryjne) na efektywność pracy. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Błażej Krężołek

Wynagrodzenia pakietowe

Wynagrodzenie pakietowe jest takim instrumentem polityki personalnej, który zdaje się umożliwiać wpływ na kierowanie poziomem efektywności pracowników. Wynika to z tego, iż większą część wynagrodzenia uzależnia się od wyników pracy. Artykuł omawia zalety wynagrodzeń pakietowych, ich składniki oraz cele stosowania takiej formy wynagradzania. Zawarto w nim także klasyfikację pakietów wynagrodzeń. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Anna Postół

Wynagrodzenia pakietowe menedżerów

Wynagrodzenie pakietowe jest to forma wynagrodzenia w większości przypadków stosowana w odniesieniu do kadry kierowniczej. Najbardziej zaś rozbudowane systemy są skierowane do najwyższego szczebla zarządzania. W artykule poruszona zostaje problematyka projektowania pakietów dla menedżerów, ich zróżnicowania, odmienności wynagrodzeń menedżerów oraz składników pakietów wynagrodzeń kadry menedżerskiej. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Anna Postół

Godziwe wynagrodzenie w oczach Polaków (2002)

W kwietniu 2002 roku na stronach wortalu przeprowadziliśmy ankietę na temat wysokości wynagrodzenia godziwego. Jak wynika z ankiety, ponad 60% respondentów uważa, że powinno ono wynosić co najmniej 1600 zł. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami głosowania oraz omówieniem polskich i europejskich zapisów prawnych dotyczących wynagrodzenia godziwego. czytaj więcej Data publikacji: 15.05.2002 Autor: Błażej Krężołek

Teoria dwuczynnikowa Herzberga

Treści przedstawione w artykule w przystępny sposób naświetlają problematykę jednej z teorii motywacji. Teoria dwuczynnikowa Herzberga nacisk kładzie na treść motywacji, czyli to, w jaki sposób skłaniają pracownika do działania jego własne potrzeby. W odniesieniu do hierarchii potrzeb A. Maslowa, artykuł zajmuje się wyjaśnianiem przyczyn, z jakich wynika zadowolenie, bądź niezadowolenie z pracy, definiując czym są motywatory jako czynniki wzrostu i do jakich potrzeb się odwołują. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Małgorzata Maciejewska

Dlaczego warto motywować?

Artykuł omawiający podstawowe zagadnienia zwiększania motywacji pracowników, w tym między innymi motywacyjną funkcję awansu. Odnosi się do najnowszych tendencji w systemach wynagrodzeń, obejmujących między innymi dążenie do zwiększenia partycypacji pracownika w procesach decyzyjnych oraz zyskach. Zasady opisane w artykule, takie jak zasada proporcjonalności przyrostu czy zasada wielkości oczekiwanej, burzą mit pieniądza jako jedynego oraz najłatwiejszego do zastosowania motywatora i opisują, w jaki sposób posługiwać się tym środkiem mądrze, nie narażając firmy na straty. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Małgorzata Maciejewska

Teoria wzmocnień B. F. Skinnera

Artykuł w sposób wyczerpujący opisuje teorię motywacji B. F. Skinnera, jednego z najbardziej uznanych psychologów na świecie. Autor koncepcji uważał, iż zachowaniem można sterować przez modyfikowanie środowiska, w związku z czym jego teoria naświetla sposoby wykorzystania uczenia się w motywowaniu oraz omawia poszczególne techniki modyfikowania zachowania wraz z konsekwencjami ich zastosowania. Artykuł zawiera przejrzyste przykłady zastosowania poszczególnych technik, które mogą pomóc w przełożeniu teorii na praktykę. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Małgorzata Maciejewska

Motywacyjna funkcja wynagrodzeń

Artykuł zwraca uwagę na czynniki, które należy mieć na uwadze podczas tworzenia systemu wynagrodzeń w firmie oraz odpowiada na pytanie, jak sprawić, by system wynagrodzeń pełnił funkcję "pobudzającą". Opisuje różne formy wynagradzania wraz z oceną ich skuteczności w kontekście wzrostu motywacji do pracy. Wynagrodzenie jest jednym z najprostszych, a zarazem najbardziej efektywnych środków komunikacji między pracodawcą a pracownikiem, w związku z czym autor zaleca przestrzeganie, ośmiu opisanych w artykule, przykazań skutecznego motywowania przez wynagrodzenie. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Robert Kowalczyk

Teoria Vrooma oraz Portera i Lawlera

Treść artykułu w sposób wyczerpujący opisuje koncepcję motywacji opartą na oczekiwaniach. Autorzy tej koncepcji, Vroom oraz Lawler uważają, że nasza chęć do działania zależy z jednej strony od poziomu naszych oczekiwań a z drugiej ważności możliwego do uzyskania wyniku. Inaczej mówiąc motywacja pracownika zależy od tego, do czego dąży i jak ważne jest dla niego to, do czego dąży. To, co nas interesuje najbardziej, to wielkość wysiłku podejmowanego przez pracownika dla osiągnięcia wyznaczonego celu. czytaj więcej Data publikacji: 15.03.2002 Autor: Małgorzata Maciejewska