W dniach 7-8 czerwca 2021 roku odbyło się XVI Krakowskie Forum Wynagrodzeń.
W tym roku zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie konferencji w formie hybrydowej (stacjonarnie i online).
Uczestnicy konferencji po raz kolejny podkreślili jej wysoki poziom merytoryczny oraz praktyczny wymiar prezentowanych informacji. Zachęcamy do osobistego przekonania się o wartości Forum podczas kolejnej edycji!
Materiały z konferencji dostępne są tylko dla użytkowników premium portalu wynagrodzenia.pl.
Poniżej zamieszczono prezentacje z konferencji.
czytaj więcej
Data publikacji:
29.12.2021
CEO Albert Bourla zarobił w 2020 roku 21,03 mln USD, z czego tylko 1,65 mln USD stanowiła pensja zasadnicza. Wynagrodzenie CEO wzrosło o ponad 17% względem 2019 roku. CFO Frank D’Amelio otrzymał wynagrodzenie w wysokości 11,38 mln USD. Wynagrodzenia pozostałych dyrektorów wynosiły od blisko 9 mln USD do nieco ponad 10 mln USD oraz nieznacznie wzrosły względem poprzedniego roku.
czytaj więcej
Data publikacji:
28.12.2021
Autor: Bartłomiej Mielniczek
Tryb pracy zdalnej zyskuje coraz większe uznanie wśród pracowników, jak i kadr kierowniczych. Przejście na nowy system wiąże się jednak z nowymi wyzwaniami. Głównym z nich jest metoda, jaką powinniśmy wybrać przy wynagradzaniu takich pracowników.
czytaj więcej
Data publikacji:
21.12.2021
Autor: Mikołaj Pecold
Niniejszy artykuł stanowi podsumowanie raportu „Workplace Well-Being Trends” wydanego w kwietniu 2021 roku przez WorldatWork.
czytaj więcej
Data publikacji:
21.12.2021
Autor: Bartłomiej Mielniczek
Ostatnimi czasy coraz bardziej popularna jest idea skrócenia 5-dniowego tygodnia pracy do 4 dni. Koncepcja ta nie jest czymś szczególnie nowatorskim. W okresie międzywojennym wielu pracodawców używała jako standardu 50-godzinowego tygodnia pracy. Henry Ford zdecydował się w 1924 roku na skrócenie tego czasu do 40 godzin i przejściu z 6 dniowego trybu pracy na 5 dniowy.
czytaj więcej
Data publikacji:
13.12.2021
Autor: Mikołaj Pecold
czytaj więcej
Data publikacji:
06.12.2021
Autor: dr Konrad Kulikowski
W poprzednich artykułach zwracaliśmy uwagę, jak ważne jest, by w analityce wynagrodzeń nie polegać jedynie na wskaźnikach tendencji centralnej, takich jak średnia czy mediana, ale by zwracać także uwagę na miary rozproszenia (APA, 2012; Manikandan, 2011). Jako przykład takiej miary omówiliśmy odchylenie standardowe, dzięki któremu możemy dowiedzieć się, jak silnie wynagrodzenia skupiają się dookoła średniej arytmetycznej. Im odchylenie standardowe większe, tym rozproszenie wynagrodzeń dookoła średniej większe, natomiast im odchylenie niższe, tym wynagrodzenia skupione bliżej średniej. Dlatego jeśli porównujemy różne zespoły czy grupy pracowników pod względem średniego wynagrodzenia, to dzięki odchyleniu standardowemu możemy także uwzględnić w analizie strukturę wynagrodzeń.
czytaj więcej
Data publikacji:
06.12.2021
Autor: dr Konrad Kulikowski
Mierz to, co jest mierzalne i uczyń mierzalnym to, co takim nie jest.
Galileusz
Skuteczne wynagradzanie to takie, które prowadzi do osiągania celów stawianych przed systemem wynagradzania. Jakie są jednak cele systemu wynagradzania? Na to pytanie nie tak łatwo udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Tymczasem w kontekście analityki wynagrodzeń ustalenie mierzalnych celów wynagradzania jest krytycznie ważne. Analityka wynagrodzeń nie pomoże nam osiągnąć celów stawianych przed systemem wynagradzania, jeśli nie wiemy jakie to cele.
czytaj więcej
Data publikacji:
29.11.2021
Autor: dr Konrad Kulikowski
Celem artykułu jest porównanie pierwszej wersji koncepcji Total Rewards z 2007 roku, z jej najnowszą wersją z 2020 roku.
czytaj więcej
Data publikacji:
22.11.2021
Autor: Aleksandra Petryka – Fijałkiewicz
Autor: Magdalena Wiśniewska
W poprzednim tekście zwracaliśmy uwagę, że mimo iż nadrzędny cel systemu wynagradzania, jakim jest przyczynianie się do generowania zysków, jest zwykle wspólny dla wszystkich organizacji biznesowych, to już szczegółowe cele wynagradzania mogą być bardzo różne w różnych firmach i branżach. Ustaliliśmy już, że pierwszym krokiem analityki wynagrodzeń musi być odejście od sloganów o „podnoszeniu motywacji” oraz „zwiększaniu efektywności” i konkretne ustalanie tego, jakie są mierzalne cele wynagradzania.
czytaj więcej
Data publikacji:
22.11.2021
Autor: dr Konrad Kulikowski