Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Specjalista ds. BHP 7630 PLN
Programista CNC 7880 PLN
Elektromonter 6740 PLN
Software tester 9490 PLN
Magazynier 6050 PLN
Nauczyciel domowy 6260 PLN
Nauczyciel logopeda 6260 PLN
Doradca podatkowy 8590 PLN
.NET Developer 12120 PLN
C/c++ developer 13500 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Mediana - wartość dzieląca wszystkie dane na pół. Poniżej i powyżej mediany znajduje się dokładnie po 50% danych.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Monitor

Ile polscy sportowcy mogą zarobić na udziale w reklamach?

02.11.2009
Serwis metro.pl opublikował, przygotowany przez firmę Pentagon Research, ranking 10 polskich sportowców, którzy za udział w reklamach mogą liczyć na najwyższe zarobki. Przy tworzeniu zestawienia pod uwagę brano popularność zawodnika, jego cechy charakteru, to jak często pojawia się w mediach oraz popularność dyscypliny, w której występuje.
Na szczycie listy znajduje się Robert Kubica, kierowca Formuły 1, który za udział w reklamie mógłby zażądać nawet 1 000 000 PLN. Tuż za nim, z potencjalnym wynagrodzeniem rzędu 800 tys. PLN, plasuje się Marcin Gortat, koszykarz Orlando Magic. Ostatnie miejsce na podium przypada ex aequo Adamowi Małyszowi, biegaczce narciarskiej Justynie Kowalczyk oraz trenującej kolarstwo górskie Mai Włoszczowskiej. Za kontrakt sponsorski mogą oni otrzymać ok. 400 tys. PLN.
Na dalszych pozycjach znajdują się kolejno: siatkarz Piotr Gruszka oraz kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc (350 tys. PLN), siatkarka Anna Barańska (300 tys. PLN), a także tenisistka Agnieszka Radwańska (250 tys. PLN). Na około 200 tys. PLN dochodu może liczyć trójka polskich sportowców: Tomasz Gollob (żużlowiec), Anita Włodarczyk (rzut młotem) oraz Tomasz Majewski (pchnięcie kulą).
W klasyfikacji brak jest – słabo spisujących się ostatnio – piłkarzy. Natomiast obecność takich zawodników, jak Krzysztof Hołowczyc, pokazuje, iż w biznesie sportowym ponad bieżące wyniki często przekładana jest osobowość i medialność.

Potencjalne dochody polskich sportowców za udział w reklamie (PLN)

Wykres

Opracowanie na podstawie Metro.pl



Krakowskie Forum Wynagrodzeń