Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Koordynator projektu 9220 PLN
Software tester 9490 PLN
Graphic designer 6740 PLN
Agent celny 7530 PLN
Magister farmacji 7870 PLN
Administrator IT 9690 PLN
HR biznes partner 10300 PLN
Technik serwisu 7620 PLN
Android developer 12520 PLN
Opiekun klienta 6740 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Profit sharing - jest to partycypacyjny system wynagradzania, oparty na udziałach w zyskach.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

RPSS26W - Rekrutacja - Artykuły
Artykuły

Podsumowanie Raportu płacowego
– wiosna/lato 2025 dla firm usługowych

29.07.2025 Anna Prusak
Sektor usług dominuje w polskiej gospodarce i z roku na rok zwiększa swój udział w PKB. Temu sektorowi dedykowany jest Raport płacowy Sedlak & Sedlak dla firm usługowych - wiosna/lato 2025, a w poniższym artykule prezentujemy jego wyniki. W badaniu wzięło udział 327 zakładów o profilu usługowym. Większość stanowiły zakłady z województwa mazowieckiego (27%), dolnośląskiego (15%) i małopolskiego (14%). Zakłady z branży IT stanowiły 40% próby tego raportu.
W badaniu przeanalizowano wynagrodzenia ponad 73 tysięcy pracowników z firm usługowych, zatrudnionych na 296 stanowiskach (638 z uwzględnieniem poziomu doświadczenia), przypisanych do pięciu szczebli organizacji (kadra zarządzająca, kadra kierownicza, specjaliści, pracownicy techniczni i pracownicy fizyczni). Zebrane dane dotyczyły zarówno wynagrodzeń zasadniczych, podstawowych, całkowitych, jak i zmiennych. Raport zawiera również analizy dotyczące podwyżek oraz benefitów, z jakich mogą korzystać pracownicy. W artykule prezentujemy głównie wynagrodzenia całkowite, które uwzględniają, poza wynagrodzeniem zasadniczym również stałe dodatki oraz część zmienną wynagrodzenia (premie, prowizje i nagrody).

Wynagrodzenia na różnych poziomach


W raporcie prezentujemy dane dla 26 poziomów stanowisk, pogrupowanych na szczeble, od początkujących pracowników fizycznych do prezesów zarządu.
Na wykresie nr 1 prezentujemy mediany wynagrodzeń całkowitych dla wybranych poziomów. Lider pracowników fizycznych zarabia o około 1 900 PLN więcej niż pracownik początkujący. W przypadku specjalistów, ta różnica jest już większa. Specjalista ekspert zarabia 14 324 PLN, czyli ponad 8 300 PLN więcej od początkującego specjalisty-asystenta, który zarabia 5 977 PLN. Bardzo duże różnice w medianie wynagrodzeń widać pomiędzy płacami kadry kierowniczej a kadry zarządzającej. Dyrektorzy pionów zarabiają niemal 2 razy tyle co kierownicy.

Mediana wynagrodzeń całkowitych na wybranych poziomach w firmach usługowych (brutto w PLN)

Wykres

Raport płacowy Sedlak & Sedlak dla firm usługowych – wiosna/lato 2025


Wynagrodzenia specjalistów ds. obsługi klienta


Jednym z najczęściej występujących stanowisk w firmach o profilu usługowym jest specjalista ds. obsługi klienta. Ich wynagrodzenia całkowite wzrastają wraz z poziomem doświadczenia. Specjalista ds. obsługi klienta na poziomie eksperckim otrzymuje niemal 4 000 PLN więcej od młodszego specjalisty.

Mediany wynagrodzeń całkowitych specjalistów ds. obsługi klienta w firmach usługowych (brutto w PLN)

Wykres

Raport płacowy Sedlak & Sedlak dla firm usługowych – wiosna/lato 2025


Na wynagrodzenia całkowite specjalistów ds. obsługi klienta ma wpływ płaca zmienna: premie i prowizje. Wynagrodzenie zmienne liczone jako procent wynagrodzenia zasadniczego wzrasta wraz z poziomem doświadczenia, ale nie tak znacząco, jak np. w przypadku wynagrodzenia zmiennego przedstawicieli handlowych. Eksperci ds. obsługi klienta otrzymywali płacę zmienną wynoszącą niecałe 14% wynagrodzenia zasadniczego. Dla porównania przedstawiciele handlowi na poziomie eksperckim otrzymywali płacę zmienną wynoszącą ponad 60% wynagrodzenia zasadniczego.

Mediany wynagrodzeń zmiennych jako procent wynagrodzenia zasadniczego na wybranych stanowiskach (brutto w PLN)

Wykres

Raport płacowy Sedlak & Sedlak dla firm usługowych – wiosna/lato 2025


Wynagrodzenia starszych specjalistów ds. obsługi klienta w różnych województwach


W Raporcie płacowym dla firm usługowych prezentujemy dane dla różnych województw. Na poniższym wykresie porównaliśmy wynagrodzenia całkowite starszych specjalistów ds. obsługi klienta w wybranych województwach. Najwyższą medianę wynagrodzeń zanotowaliśmy w województwie dolnośląskim. Tam starsi specjaliści ds. obsługi klienta zarobili 8 475 PLN.

Mediana wynagrodzeń całkowitych starszych specjalistów ds. obsługi klienta w wybranych województwach (brutto w PLN)

Wykres

Raport płacowy Sedlak & Sedlak dla firm usługowych – wiosna/lato 2025


Wynagrodzenia starszych specjalistów ds. obsługi klienta w firmach o różnej wielkości


Kolejnym z kryteriów różnicowania danych, uwzględnianym w raporcie, jest wielkość firmy (roczne przychody). Jak widać na poniższym wykresie, mediany wynagrodzeń na stanowiskach starszych specjalistów ds. obsługi klienta, w firmach o rocznych przychodach do 1 000 mln PLN nie przekraczają 8 000 PLN. Firmy generujące wyższe przychody płacą specjalistom więcej, a mediana wynagrodzeń całkowitych wynosi 8 566 PLN.

Mediana wynagrodzeń całkowitych starszych specjalistów ds. obsługi klienta w firmach o różnej wartości przychodów (brutto w PLN)

Wykres

Raport płacowy Sedlak & Sedlak dla firm usługowych – wiosna/lato 2025


Benefity oferowane starszym specjalistom ds. obsługi klienta w firmach usługowych


Oprócz danych wynagrodzeniowych, w raporcie przedstawiamy również informacje dotyczące oferowanych benefitów na stanowiskach oraz na poziomach. Na poniższym wykresie prezentujemy benefity, które firmy usługowe najczęściej oferują starszym specjalistom ds. obsługi klienta. Jako standard w oferowanych świadczeniach możemy uznać: dodatkową opiekę medyczną, szkolenia zawodowe, polisę na życie oraz zajęcia sportowo-rekreacyjne. Te świadczenia oferowane są około 90% starszych specjalistów. Ponad połowa starszych specjalistów może korzystać ze świadczeń zwiększających elastyczność zatrudnienia: elastycznego czasu pracy i pracy zdalnej.

10 najpopularniejszych benefitów oferowanych starszym specjalistom ds. obsługi klienta w firmach usługowych (w procentach)

Wykres

Raport płacowy Sedlak & Sedlak dla firm usługowych – wiosna/lato 2025


O raporcie


Raport płacowy dla firm usługowych - wiosna/lato 2025 zawiera dane sporządzone na podstawie badania przeprowadzonego w okresie od listopada 2024 roku do marca 2025 roku. Oprócz danych zaprezentowanych w powyższym artykule, prezentowane są również dane o przewidywanych podwyżkach i wiele więcej. Raport dostępny jest w formie pliku Excel oraz na dedykowanej platformie internetowej raportyplacowe.pl.

Przypominamy, że zgodnie z pkt 2.6 - 2.7 regulaminu kopiowanie, przetwarzanie i wykorzystywanie tekstów oraz danych portalu w innych celach niż do użytku osobistego wymaga pisemnej zgody redakcji.
VOD - test B - artykuły
Wynagrodzenie brutto - ile to jest netto?

Wszystkie podane w artykule stawki wynagrodzeń są kwotami brutto. Zawierają potrącane od pensji składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Kalkulator brutto - netto pozwala na szybkie przeliczenie podanych stawek na pensję, którą pracownik otrzyma "na rękę".

Webinar: Strategie podwyzkowe na 2026 rok