Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Realna stawka płacy - nominalna stawka płacy odniesiona do inflacji lub deflacji.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Informacje prasowe

Benefity oczami pracowników

29.07.2014


Aż 75% firm oferowało w ubiegłym roku świadczenia pozapłacowe. Przyznawały je głównie wielkie przedsiębiorstwa – 9 na 10 firm zatrudniających powyżej tysiąca osób prowadziło politykę benefitową. Tymczasem tylko co drugie mikroprzedsiębiorstwo przyznawało pracownikom takie świadczenia. Choć benefity stają się coraz bardziej popularne, tylko 15% pracowników było w pełni zadowolonych z otrzymywanych świadczeń.


Do najpopularniejszych benefitów oferowanych w 2014 roku zalicza się podstawową opiekę medyczną – otrzymywał ją co drugi pracownik objęty programem świadczeń pozapłacowych. Pracownicy często otrzymywali także możliwość wykorzystywania telefonu służbowego do rozmów prywatnych oraz karnety na zajęcia sportowe (43%). Z kolei co trzeci zatrudniony dysponował służbowym laptopem, z którego mógł korzystać także poza pracą.
Wśród osób, które nie otrzymywały w ubiegłym roku od pracodawcy żadnych dodatkowych świadczeń najbardziej pożądanym benefitem były zajęcia sportowe.

Najpopularniejsze świadczenia dodatkowe w 2014 roku

Wykres

Badanie: Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2014 roku, Sedlak & Sedlak



W ankiecie poproszono również o oszacowanie wartości otrzymywanego pakietu świadczeń. Najczęściej pracownicy wyceniali go na kwotę do 200 PLN (28,4%). Jedna czwarta z nich uznała, że ich świadczenia są warte między 201 a 400 PLN. Na benefity o wartości powyżej 800 PLN wskazało niecałe 23% ankietowanych.

Szacowana przez pracowników miesięczna wartość pakietu benefitów
w 2014 roku (n=1846)

Wykres

Badanie: świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2014 roku, Sedlak & Sedlak



Benefity, które oferują pracodawcy są dość dobrze dopasowane do potrzeb pracowników. Ponad połowa (57%) osób była „raczej zadowolona” z otrzymywanych świadczeń pozapłacowych, choć tylko 15% ankietowanych twierdzi, że jest z nich zadowolona w pełni. Niedopasowanie pakietów do oczekiwań pracowników może wynikać stąd, że zaledwie 22% pracodawców przeprowadza badania satysfakcji z benefitów.

Sedlak & Sedlak wyraża zgodę na publikację niniejszych opracowań pod warunkiem powołania się na źródło: wynagrodzenia.pl oraz zamieszczenie pod artykułem aktywnego linku do strony Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń (https://wynagrodzenia.pl/t/ogolnopolskie-badanie-wynagrodzen-np) czcionką nie mniejszą niż czcionka użyta w publikacji.