Wynagrodzenia całkowite
specjalistów ds. obsługi klienta w 2018 roku (brutto w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku
Najwyższe zarobki otrzymywali specjaliści ds. obsługi klienta w Warszawie. Mediana ich wynagrodzeń wyniosła 4 200 PLN. Powyżej mediany ogólnopolskiej zarabiały również osoby pracujące w Krakowie (3 944 PLN).
Wynagrodzenia całkowite specjalistów ds. obsługi klienta
w wybranych miastach 2018 roku (brutto w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku
Wykres 1. przedstawia wysokość wynagrodzeń specjalistów ds. obsługi klienta na różnych szczeblach organizacji w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe zarobki otrzymywali pracownicy w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Z danych wynika, że młodszy specjalista w zagranicznej firmie zarabiał o 4% więcej niż starszy specjalista w polskiej firmie.
Mediany wynagrodzeń całkowitych
specjalistów ds. obsługi klienta na różnych szczeblach organizacji
w firmach o różnym typie kapitału w 2018 roku (brutto w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku
Wykres 2. prezentuje zarobki specjalistów ds. obsługi klienta z różnym stażem pracy zatrudnionych w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe wynagrodzenia otrzymywały osoby pracujące w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Największa różnica w zarobkach jest zauważalna wśród specjalistów ze stażem pracy 4-5 lat. Ich zarobki w polskich firmach są o 1 210 PLN niższe niż w firmach zagranicznych.
Mediany wynagrodzeń całkowitych
specjalistów ds. obsługi klienta z różnym stażem pracy
w firmach o różnym typie kapitału w 2018 roku (brutto w PLN)
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku
Informacje o badaniu: W 2018 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń uczestniczyło 101 860 osób. 60% uczestników badania to osoby powyżej 30 roku życia, 70% ma wykształcenie wyższe. 47% respondentów pracuje w przedsiębiorstwach w których zatrudnionych jest powyżej 250 osób, z kolei 66% pracuje w firmach z przewagą kapitału polskiego (powyżej 50%).
Jeżeli są Państwo zainteresowani szczegółowym raportem na temat wynagrodzeńna konkretnym stanowisku, w konkretnym regionie, wybranej branży czy grupie zawodowej zapraszamy do
kontaktu z redakcją.
Zapraszamy do uczestnictwa w tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. Ankietę do badania można znaleźć
tutaj.
Wyjaśnienie terminów użytych w artykule:
wynagrodzenie całkowite – miesięczne wynagrodzenie brutto przysługujące pracownikowi z uwzględnieniem wszystkich ruchomych dodatków pieniężnych, takich jak: premie, nagrody i inne;
mediana – wartość dzieląca wszystkie dane na pół. Poniżej i powyżej mediany znajduje się dokładnie po 50% danych. Innymi słowy, jeżeli mediana wynosi 3 000 PLN, to znaczy, że wynagrodzenie na danym stanowisku jest w połowie zakładów niższe, a w połowie wyższe od 3 000 PLN. Mediana jest miarą statystyczną, która lepiej niż średnia, oddaje tendencję centralną wyników, ponieważ średnia może być zaburzona przez wyniki skrajne;
górny kwartyl – wartość, powyżej której mieści się 25% danych. Innymi słowy, jeżeli górny kwartyl wynosi 5 500 PLN, to 75% osób zatrudnionych na danym stanowisku zarabia poniżej, a 25% powyżej 5 500 PLN;
dolny kwartyl – wartość, poniżej której mieści się 25% danych. Innymi słowy, jeżeli dolny kwartyl wynosi 2 000 PLN, to 25% osób zatrudnionych na danym stanowisku zarabia poniżej, a 75% powyżej 2 000 PLN.