Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Sekretarka 5740 PLN
Inżynier produkcji 9240 PLN
Inżynier procesu 9240 PLN
Konstruktor maszyn 8590 PLN
Elektronik 10000 PLN
Mechanik ciągników 6870 PLN
HR generalist 7650 PLN
Konsultant podatkowy 8590 PLN
Social media manager 6960 PLN
Prawnik 8500 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Bonus - zmienny składnik wynagrodzenia, otrzymywany jednorazowo, zależny od wydajności i efektywności pracy.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

RPSS24 - Paw - artykuły
Artykuły

Wynagrodzenia specjalistów
ds. obsługi klienta w 2018 roku

20.08.2019 Agnieszka Sutor
W 2018 roku w badaniu wzięło udział 623 specjalistów ds. obsługi klienta, z czego aż 70% stanowiły kobiety. Mediana wynagrodzeń całkowitych na tym stanowisku wynosiła 3 800 PLN brutto miesięcznie. Co czwarty specjalista ds. obsługi klienta zarabiał mniej niż 3 100 PLN brutto. Z kolei 25% otrzymywało powyżej 4 800 PLN brutto miesięcznie.

Wynagrodzenia całkowite
specjalistów ds. obsługi klienta w 2018 roku (brutto w PLN)

Schemat

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku


Najwyższe zarobki otrzymywali specjaliści ds. obsługi klienta w Warszawie. Mediana ich wynagrodzeń wyniosła 4 200 PLN. Powyżej mediany ogólnopolskiej zarabiały również osoby pracujące w Krakowie (3 944 PLN).

Wynagrodzenia całkowite specjalistów ds. obsługi klienta
w wybranych miastach 2018 roku (brutto w PLN)

Schemat

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku


Wykres 1. przedstawia wysokość wynagrodzeń specjalistów ds. obsługi klienta na różnych szczeblach organizacji w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe zarobki otrzymywali pracownicy w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Z danych wynika, że młodszy specjalista w zagranicznej firmie zarabiał o 4% więcej niż starszy specjalista w polskiej firmie.

Mediany wynagrodzeń całkowitych
specjalistów ds. obsługi klienta na różnych szczeblach organizacji
w firmach o różnym typie kapitału w 2018 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku


Wykres 2. prezentuje zarobki specjalistów ds. obsługi klienta z różnym stażem pracy zatrudnionych w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe wynagrodzenia otrzymywały osoby pracujące w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Największa różnica w zarobkach jest zauważalna wśród specjalistów ze stażem pracy 4-5 lat. Ich zarobki w polskich firmach są o 1 210 PLN niższe niż w firmach zagranicznych.

Mediany wynagrodzeń całkowitych
specjalistów ds. obsługi klienta z różnym stażem pracy
w firmach o różnym typie kapitału w 2018 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku


Informacje o badaniu: W 2018 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń uczestniczyło 101 860 osób. 60% uczestników badania to osoby powyżej 30 roku życia, 70% ma wykształcenie wyższe. 47% respondentów pracuje w przedsiębiorstwach w których zatrudnionych jest powyżej 250 osób, z kolei 66% pracuje w firmach z przewagą kapitału polskiego (powyżej 50%).

Jeżeli są Państwo zainteresowani szczegółowym raportem na temat wynagrodzeńna konkretnym stanowisku, w konkretnym regionie, wybranej branży czy grupie zawodowej zapraszamy do kontaktu z redakcją.


Zapraszamy do uczestnictwa w tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. Ankietę do badania można znaleźć tutaj.


Wyjaśnienie terminów użytych w artykule:

wynagrodzenie całkowite – miesięczne wynagrodzenie brutto przysługujące pracownikowi z uwzględnieniem wszystkich ruchomych dodatków pieniężnych, takich jak: premie, nagrody i inne;

mediana – wartość dzieląca wszystkie dane na pół. Poniżej i powyżej mediany znajduje się dokładnie po 50% danych. Innymi słowy, jeżeli mediana wynosi 3 000 PLN, to znaczy, że wynagrodzenie na danym stanowisku jest w połowie zakładów niższe, a w połowie wyższe od 3 000 PLN. Mediana jest miarą statystyczną, która lepiej niż średnia, oddaje tendencję centralną wyników, ponieważ średnia może być zaburzona przez wyniki skrajne;

górny kwartyl – wartość, powyżej której mieści się 25% danych. Innymi słowy, jeżeli górny kwartyl wynosi 5 500 PLN, to 75% osób zatrudnionych na danym stanowisku zarabia poniżej, a 25% powyżej 5 500 PLN;

dolny kwartyl – wartość, poniżej której mieści się 25% danych. Innymi słowy, jeżeli dolny kwartyl wynosi 2 000 PLN, to 25% osób zatrudnionych na danym stanowisku zarabia poniżej, a 75% powyżej 2 000 PLN.

Agnieszka Sutor
Przypominamy, że zgodnie z pkt 2.6 - 2.7 regulaminu kopiowanie, przetwarzanie i wykorzystywanie tekstów oraz danych portalu w innych celach niż do użytku osobistego wymaga pisemnej zgody redakcji.
Raport giełdowy - członkowie zarządów - artykuły
Wynagrodzenie brutto - ile to jest netto?

Wszystkie podane w artykule stawki wynagrodzeń są kwotami brutto. Zawierają potrącane od pensji składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Kalkulator brutto - netto pozwala na szybkie przeliczenie podanych stawek na pensję, którą pracownik otrzyma "na rękę".

Krakowskie Forum Wynagrodzeń