Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Płaca całkowita - jest to płaca zasadnicza (stała) plus składniki zmienne (premie, dodatki stażowe, dodatki funkcyjne).

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

RPSS24 jesień - baner 835x215 - artykuły
Artykuły

Wynagrodzenia specjalistów
ds. obsługi klienta w 2018 roku

20.08.2019 Agnieszka Sutor
W 2018 roku w badaniu wzięło udział 623 specjalistów ds. obsługi klienta, z czego aż 70% stanowiły kobiety. Mediana wynagrodzeń całkowitych na tym stanowisku wynosiła 3 800 PLN brutto miesięcznie. Co czwarty specjalista ds. obsługi klienta zarabiał mniej niż 3 100 PLN brutto. Z kolei 25% otrzymywało powyżej 4 800 PLN brutto miesięcznie.

Wynagrodzenia całkowite
specjalistów ds. obsługi klienta w 2018 roku (brutto w PLN)

Schemat

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku


Najwyższe zarobki otrzymywali specjaliści ds. obsługi klienta w Warszawie. Mediana ich wynagrodzeń wyniosła 4 200 PLN. Powyżej mediany ogólnopolskiej zarabiały również osoby pracujące w Krakowie (3 944 PLN).

Wynagrodzenia całkowite specjalistów ds. obsługi klienta
w wybranych miastach 2018 roku (brutto w PLN)

Schemat

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku


Wykres 1. przedstawia wysokość wynagrodzeń specjalistów ds. obsługi klienta na różnych szczeblach organizacji w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe zarobki otrzymywali pracownicy w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Z danych wynika, że młodszy specjalista w zagranicznej firmie zarabiał o 4% więcej niż starszy specjalista w polskiej firmie.

Mediany wynagrodzeń całkowitych
specjalistów ds. obsługi klienta na różnych szczeblach organizacji
w firmach o różnym typie kapitału w 2018 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku


Wykres 2. prezentuje zarobki specjalistów ds. obsługi klienta z różnym stażem pracy zatrudnionych w firmach o różnym pochodzeniu kapitału. Wyższe wynagrodzenia otrzymywały osoby pracujące w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Największa różnica w zarobkach jest zauważalna wśród specjalistów ze stażem pracy 4-5 lat. Ich zarobki w polskich firmach są o 1 210 PLN niższe niż w firmach zagranicznych.

Mediany wynagrodzeń całkowitych
specjalistów ds. obsługi klienta z różnym stażem pracy
w firmach o różnym typie kapitału w 2018 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2018 roku


Informacje o badaniu: W 2018 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń uczestniczyło 101 860 osób. 60% uczestników badania to osoby powyżej 30 roku życia, 70% ma wykształcenie wyższe. 47% respondentów pracuje w przedsiębiorstwach w których zatrudnionych jest powyżej 250 osób, z kolei 66% pracuje w firmach z przewagą kapitału polskiego (powyżej 50%).

Jeżeli są Państwo zainteresowani szczegółowym raportem na temat wynagrodzeńna konkretnym stanowisku, w konkretnym regionie, wybranej branży czy grupie zawodowej zapraszamy do kontaktu z redakcją.


Zapraszamy do uczestnictwa w tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. Ankietę do badania można znaleźć tutaj.


Wyjaśnienie terminów użytych w artykule:

wynagrodzenie całkowite – miesięczne wynagrodzenie brutto przysługujące pracownikowi z uwzględnieniem wszystkich ruchomych dodatków pieniężnych, takich jak: premie, nagrody i inne;

mediana – wartość dzieląca wszystkie dane na pół. Poniżej i powyżej mediany znajduje się dokładnie po 50% danych. Innymi słowy, jeżeli mediana wynosi 3 000 PLN, to znaczy, że wynagrodzenie na danym stanowisku jest w połowie zakładów niższe, a w połowie wyższe od 3 000 PLN. Mediana jest miarą statystyczną, która lepiej niż średnia, oddaje tendencję centralną wyników, ponieważ średnia może być zaburzona przez wyniki skrajne;

górny kwartyl – wartość, powyżej której mieści się 25% danych. Innymi słowy, jeżeli górny kwartyl wynosi 5 500 PLN, to 75% osób zatrudnionych na danym stanowisku zarabia poniżej, a 25% powyżej 5 500 PLN;

dolny kwartyl – wartość, poniżej której mieści się 25% danych. Innymi słowy, jeżeli dolny kwartyl wynosi 2 000 PLN, to 25% osób zatrudnionych na danym stanowisku zarabia poniżej, a 75% powyżej 2 000 PLN.

Agnieszka Sutor
Przypominamy, że zgodnie z pkt 2.6 - 2.7 regulaminu kopiowanie, przetwarzanie i wykorzystywanie tekstów oraz danych portalu w innych celach niż do użytku osobistego wymaga pisemnej zgody redakcji.
Raport giełdowy - członkowie zarządów - artykuły
Wynagrodzenie brutto - ile to jest netto?

Wszystkie podane w artykule stawki wynagrodzeń są kwotami brutto. Zawierają potrącane od pensji składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Kalkulator brutto - netto pozwala na szybkie przeliczenie podanych stawek na pensję, którą pracownik otrzyma "na rękę".

Raport giełdowy - członkowie zarządów - artykuły