Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Księgarnia

Jak wynagradzać pracowników w start‑upach
i małych firmach

29.09.2017
Jak wynagradzać pracowników w start‑upach
 i małych firmach

Autor: Piotr Sedlak

ISBN: 978-83-283-3930-9

Wydawca: OnePress, 2017

Wynagradzaj pracowników mądrze — to z nimi budujesz sukces swojej firmy.

Mniej więcej 40% PKB tworzonego przez firmy w Polsce zawdzięczamy mikro i małym przedsiębiorstwom. To sporo, dlatego ekonomiści podkreślają, jak ważne są niewielkie biznesy. Dużo rzadziej wspominają o liczbie obowiązków spoczywających na barkach ich właścicieli... W takiej firmie jedna osoba musi zadbać o wszystko. Odpowiada za zaopatrzenie, wytworzenie produktu lub wykonanie usługi, marketing, sprzedaż, finanse czy wreszcie – za swój zespół.

Jeżeli zarządzasz małą firmą i zatrudniasz pierwszych pracowników, to niniejsza książka powstała właśnie dla Ciebie. Znajdziesz w niej odpowiedzi na wiele pytań związanych z tematem wynagradzania Twoich ludzi. Poznasz wiele narzędzi, które będziesz wykorzystywać w swojej codziennej pracy i które pomogą Ci nie tylko lepiej wynagradzać pracowników, lecz także lepiej zarządzać całą firmą. Dlaczego? Bo dobry system wynagrodzeń przekłada się na zadowolenie zespołu. Zadowolony pracownik lepiej wykonuje swoją pracę, a Ty możesz mu bardziej zaufać. W efekcie także klient jest zadowolony, wraca i poleca firmę innym.
A przecież o to chodzi, prawda?

Spis treści:

Rozdział 1. Co człowiek ma z pracy? Czyli o tym, czym jest wynagrodzenie
1.1. Pojęcie wynagrodzenia
1.2. Rodzaje wynagrodzenia
1.3. Formy wynagrodzenia

Rozdział 2. Jak ustalić wysokość wynagrodzenia (podstawowego)?
2.1. Prawo a wysokość wypłaty
2.2. Popyt i podaż
2.3. Przeciętne zarobki na rynku — jak pozyskać informacje, ile płacą inni?
2.4. Wartościowanie pracy
2.5. Zdrowy rozsądek
2.6. Na koniec rozmowy z kandydatem

Rozdział 3. Wynagrodzenie a motywacja pracowników
3.1. Trzy ważne, a niedoceniane teorie motywacji oraz płynące z nich wnioski
3.2. Zbyt wysoki poziom motywacji
3.3. Mit o racjonalności pracowników… i szefów
3.4. Satysfakcja z pracy
3.5. Motywować, ale do czego?

Rozdział 4. Jak zbudować system wynagrodzeń i co Ci w tym pomoże?
4.1. Zabawa w barmana — mieszanie składników wynagrodzeń
4.2. Jak stworzyć system premiowy?
4.3. Pieniądze szczęścia nie dają… benefity mogą pomóc
4.4. Nie tylko wynagrodzenie, czyli Total Rewards
4.5. Opis stanowiska i tabela płac
4.6. Regulamin wynagradzania
4.7. Dobre praktyki budowania systemu wynagrodzeń
4.8. Pięć ciekawych pomysłów na wynagradzanie pracowników
4.9. Krótkie podsumowanie — etapy budowania systemu wynagrodzeń

Rozdział 5. Co dalej? Czyli rozwijanie istniejącego systemu wynagrodzeń
5.1. Monitorowanie
5.2. Zmiany w istniejącym systemie
5.3. Sztuka dawania podwyżki
5.4. Wynagradzanie kluczowych pracowników
5.5. Gdy przyjdą do Ciebie z wypowiedzeniem
5.6. Jak wynagradzać pracowników, gdy chcesz sprzedać biznes?

Rozdział 6. Wynagradzanie specjalistów do spraw sprzedaży
6.1. Podstawa i premia
6.2. Sposoby naliczania premii
6.3. Horyzont czasowy przy obliczaniu premii
6.4. Ustalenie celów sprzedażowych — głównych i pobocznych
6.5. Co zrobić, gdy handlowiec zarabia za dużo?
6.6. Studium przypadku I: firma Globalo
6.7. Studium przypadku II: firma Bardomed

Rozdział 7. Wynagradzanie praktykantów i stażystów

Załącznik 1. Szczegółowy podział wynagrodzenia i innych korzyści z pracy

Załącznik 2. Przykładowy regulamin wynagradzania

Załącznik 3. Wybrane stawki płac w Polsce w 2016 roku
Sekretarka
Przedstawiciel handlowy
Key account manager (przedstawiciel do spraw kluczowych klientów)
Księgowy
Grafik komputerowy
Sprzedawca/Kasjer

Załącznik 4. Krótki słownik pojęć