Raporty płacowe dla firm
Praktyki wynagradzania pracowników sprzedaży
Informacje o raporcie
Badanie „Praktyki wynagradzania pracowników sprzedaży w 2013 roku” zorganizowane zostało przez firmy Sedlak & Sedlak oraz Aon Hewitt. Celem badania było zebranie informacji o sposobach kształtowania systemów płacy zmiennej dla sił sprzedaży. Badanie stanowi uzupełnienie analiz zawartych w raportach płacowych o szereg kluczowych informacji o sposobach budowania i zarządzania systemami motywacyjnymi pracowników sprzedaży.
W badaniu udział wzięło 39 firm. Dane od uczestników badania zbierane były w okresie od czerwca do września 2013 roku.
Raport został podzielony na dwie części.
W części I znajdują się analizy ogólne, dotyczące praktyk wynagradzania stosowanych w działach sprzedaży. Zaprezentowano w niej następujące informacje:
W części II przedstawiono praktyki wynagradzania stosowane w 2013 roku wobec 9 stanowisk sprzedażowych. Zaprezentowane analizy to:
W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu:
tel: 12 625 59 25
mail: [email protected]
W badaniu udział wzięło 39 firm. Dane od uczestników badania zbierane były w okresie od czerwca do września 2013 roku.
Raport został podzielony na dwie części.
W części I znajdują się analizy ogólne, dotyczące praktyk wynagradzania stosowanych w działach sprzedaży. Zaprezentowano w niej następujące informacje:
- Organizacja sieci sprzedaży:
- struktura obszaru sprzedaży,
- rodzaje sprzedaży.
- struktura obszaru sprzedaży,
- Kluczowe dane kadrowe dotyczące pracowników sprzedaży:
- rotacja i absencja pracowników sprzedaży,
- zatrudnianie handlowców.
- rotacja i absencja pracowników sprzedaży,
- Zarządzanie systemami wynagrodzeń:
- budżetowanie wynagrodzeń pracowników sprzedaży,
- kształtowanie polityki wynagrodzeń stałych i zmiennych,
- zmiany w systemach motywacyjnych.
- budżetowanie wynagrodzeń pracowników sprzedaży,
- Podejście do celów sprzedażowych:
- wyznaczanie i rozliczanie celów sprzedażowych,
- rozkład realizacji celów.
- wyznaczanie i rozliczanie celów sprzedażowych,
- Praktyki informowania o systemie wynagradzania.
- Szkolenia i rozwój:
- szkolenia dla pracowników z obszaru sprzedaży,
- rozwój pracowników z obszaru sprzedaży.
- szkolenia dla pracowników z obszaru sprzedaży,
W części II przedstawiono praktyki wynagradzania stosowane w 2013 roku wobec 9 stanowisk sprzedażowych. Zaprezentowane analizy to:
- Forma zatrudnienia.
- Składniki wynagrodzenia:
- finansowe składniki pakietu wynagrodzenia,
- pozafinansowe składniki pakietu wynagrodzenia.
- finansowe składniki pakietu wynagrodzenia,
- Liczba systemów motywacyjnych:
- procent stanowisk objętych różną liczbą systemów motywacyjnych,
- procent stanowisk, dla których firmy różnicują konstrukcję systemu wynagrodzenia motywacyjnego.
- procent stanowisk objętych różną liczbą systemów motywacyjnych,
- Typy systemów motywacyjnych:
- rodzaje systemów motywacyjnych oferowanych pracownikom na badanym stanowisku,
- kryteria, w oparciu o które naliczane jest wynagrodzenie zmienne.
- rodzaje systemów motywacyjnych oferowanych pracownikom na badanym stanowisku,
- Struktura wynagrodzenia całkowitego:
- procent płacy zasadniczej stanowiący premię docelową,
- procent płacy zasadniczej stanowiący premię maksymalną.
- procent płacy zasadniczej stanowiący premię docelową,
- Sposób rozliczania celów:
- liczba kryteriów stosowanych do naliczenia wynagrodzenia zmiennego,
- rodzaje celów stosowanych w systemach motywacyjnych podczas naliczania wynagrodzenia zmiennego,
- waga celów zespołowych podczas naliczania wynagrodzenia zmiennego,
- kryteria, od których zależy wypłacanie wynagrodzenia zmiennego,
- procent systemów, w których zastosowano oddzielne cele dla poszczególnych produktów i/lub usług,
- procent systemów, w których zasady naliczania premii lub prowizji różną się w zależności od sprzedawanego produktu lub usługi.
- liczba kryteriów stosowanych do naliczenia wynagrodzenia zmiennego,
- Mechanizm naliczania wynagrodzenia zmiennego:
- różne podejścia do naliczania wynagrodzenia zmiennego,
- mechanizmy naliczania wynagrodzenia zmiennego,
- zróżnicowanie dynamiki wzrostu wynagrodzenia zmiennego,
- warunki uruchomienia wypłaty wynagrodzenia zmiennego,
- systemy, w których stosowane są ograniczenia wypłaty wynagrodzenia zmiennego.
- różne podejścia do naliczania wynagrodzenia zmiennego,
- Rozliczanie celów premiowych:
- popularność stosowania przez firmy różnych cykli rozliczeniowych dla celów finansowych,
- popularność stosowania przez firmy różnych cykli rozliczeniowych dla celów pozafinansowych,
- popularność stosowania przez firmy odroczenia wypłaty części wynagrodzenia zmiennego.
- popularność stosowania przez firmy różnych cykli rozliczeniowych dla celów finansowych,
W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy do kontaktu:
tel: 12 625 59 25
mail: [email protected]
Niniejszy dokument służy wyłącznie do użytku wewnętrznego. Żadna jego część nie może być rozpowszechniania, cytowana lub kopiowana bez wcześniejszej pisemnej zgody Sedlak & Sedlak.
Jeżeli są Państwo zainteresowani zakupem dokumentu do użytku zewnętrznego (realizacja usług z wykorzystaniem analiz zawartych w raporcie) prosimy o kontakt telefoniczny 12 625 59 10 lub o uzupełnienie formularza
Opcje zakupu
Potrzebujesz więcej informacji?
Dział analiz wynagrodzeń odpowie na Twoje pytania
+48 12 625 59 10
Zapytaj o raport
Aplikacja raportyplacowe.pl
Zapraszamy do przetestowania możliwości naszych raportów płacowych
Zobacz raport demo