Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Profit sharing - jest to partycypacyjny system wynagradzania, oparty na udziałach w zyskach.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

RPSS24 - Webinar 5122024 - artykuły 835x215
Artykuły

Wynagrodzenia w działach obsługi klienta w 2021 roku

07.03.2022 Karolina Jurczak
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń 2021 udział wzięło 7 238 pracowników z działów obsługi klienta. Z czego 63% stanowiły kobiety, 65% osoby w wieku do 35 lat, 50% miało wykształcenie wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe (licencjackie/inżynierskie), 28% pracowało w firmach zatrudniających 1000 i więcej pracowników.
Mediana płac w działach obsługi klienta w 2021 roku wyniosła 4 507 PLN. 25% najniżej wynagradzanych pracowników tych działów zarabiało mniej niż 3 600 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych więcej niż 6 200 PLN. A 10% najwyżej wynagradzanych zarabiało więcej niż 8 700 PLN. Mediana płac kobiet w działach obsługi klienta wyniosła 4 300 PLN, natomiast mężczyzn 5 000 PLN.

Najwyższe płace w działach obsługi klienta otrzymywali pracownicy z województwa mazowieckiego – 5 200 PLN. Zdecydowanie więcej zarabiali pracownicy tych działów w samej Warszawie. Mediana ich zarobków wyniosła 5 549 PLN.

Mediany wynagrodzeń w działach obsługi klienta
w wybranych województwach w 2021 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2021 roku


Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń dyrektorzy w działach obsługi klienta zarabiali 12 000 PLN. Kierownicy od 4 500 do 8 500 PLN. Natomiast specjaliści od 3 900 PLN do 6 257 PLN. Najmniej zarabiali pracownicy szeregowi – mediana ich płac wyniosła 3 658 PLN.

Mediany wynagrodzeń pracowników działów obsługi klienta
z różnym stażem pracy w 2021 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2021 roku


W poniższej tabeli zaprezentowane zostały wynagrodzenia całkowite w działach obsługi klienta na wybranych stanowiskach. Więcej danych dotyczących zarobków na stanowiskach znajdą Państwo w Mojej Płacy. A jeśli potrzebują Państwo bardziej szczegółowych analiz, zapraszamy do Zarobków na stanowiskach.

Wynagrodzenia pracowników działów obsługi klienta na wybranych stanowiskach w 2021 roku (brutto w PLN)

stanowisko

próba

25% zarabiało mniej niż

mediana

25% zarabiało więcej niż

specjalista ds. handlowych

875

   4 500

5 600

7 391

specjalista ds. wsparcia sprzedaży

393

   3 900

 4 800

6 000

specjalista ds. obsługi klienta

787

3 800

4 500

5 547

doradca klienta indywidualnego

729

3 500

4 130

5 080

konsultant call center

119

3 290

3 800

4 775

 

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2021 roku



Karolina Jurczak
Przypominamy, że zgodnie z pkt 2.6 - 2.7 regulaminu kopiowanie, przetwarzanie i wykorzystywanie tekstów oraz danych portalu w innych celach niż do użytku osobistego wymaga pisemnej zgody redakcji.
RPSS24 jesień - baner 835x215 - artykuły
Wynagrodzenie brutto - ile to jest netto?

Wszystkie podane w artykule stawki wynagrodzeń są kwotami brutto. Zawierają potrącane od pensji składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Kalkulator brutto - netto pozwala na szybkie przeliczenie podanych stawek na pensję, którą pracownik otrzyma "na rękę".

RPSS24 jesień - baner 835x215 - artykuły