Czy system premiowania stosowany w firmie wpływa na zwiększenie motywacji do pracy?

Ogólnopolskie Wynagrodzeń

USA: mediany wynagrodzeń pracowników w różnym wieku

20 lat 20 000

30 lat 40 000

40 lat 50 000

50 lat 51 000

60 lat 53 000

* rocznie w USD

Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Geodeta 4030 PLN
Grafik 2D 4320 PLN
Konsultant podatkowy 9850 PLN
Główny elektryk 5950 PLN
Windykator terenowy 4900 PLN
Trener personalny 4070 PLN
Android developer 5360 PLN
Woźny 2630 PLN
Fund Accountant 5340 PLN
Maszynista chłodni 4900 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Zajmujesz się zawodowo wynagrodzeniami?
Zapraszamy Cię do strefy przeznaczonej dla profesjonalistów.

Partycypacja - jest to współuczestniczenie pracowników w podejmowaniu istotnych dla organizacji decyzji.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Artykuły

Wynagrodzenia w działach marketingu i PR
w 2015 roku

01.03.2016 Artur Szeremeta
Według wyników z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2015 przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2015 roku mediana wynagrodzeń całkowitych pracowników działów marketingu wyniosła 4 500 PLN brutto miesięcznie i była wyższa o 18% od mediany wynagrodzeń w działach PR. Najwyżej wynagradzani pracownicy w obu działach zarabiali odpowiednio: powyżej 7 200 PLN brutto w działach marketingu i 5 617 PLN w działach PR.
Informacje o badaniu: W 2015 roku w badaniu uczestniczyło 161 224 osób (28,3% więcej niż w 2014 roku). Ze względów metodologicznych w obliczeniach końcowych uwzględniliśmy dane 143 010 respondentów. 63,3% uczestników badania ma nie więcej niż 35 lat, 68% mieszka w miastach powyżej 100 000 mieszkańców, 69,2% ma wykształcenie wyższe, 45,2% pracuje w wielkich lub dużych przedsiębiorstwach, zaś 79,1% pracuje w firmach prywatnych.

Partnerzy badania: interia.pl, gazetapraca.pl

Przypominamy, że głównym celem OBW jest prezentacja stawek wynagrodzeń na poszczególnych stanowiskach (m.in. poprzez moduł Moja Płaca) W związku z tym, ze względu na nielosowy charakter próby, wyniki przekrojowe (dla województw, branż, szczebli) należy traktować jako orientacyjne. Opisują one jedynie konkretną badaną próbę. Porównując wyniki z poszczególnych edycji OBW prosimy pamiętać, iż brały w nich udział inne osoby. W 2015 roku niektóre dane ogólne, takie jak mediana dla całego badania oraz mediany dla części branż, są niższe niż w 2014 roku. Wynika to faktu, iż w edycji 2015 wzięło udział więcej osób zatrudnionych na stanowiskach szeregowych oraz więcej osób z małych miejscowości.

Infografika


Dane ogólne


Według wyników z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2015 przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2015 roku mediana wynagrodzeń całkowitych pracowników działów marketingu wyniosła 4 500 PLN brutto miesięcznie i była wyższa o 18% od mediany wynagrodzeń w działach PR. Najwyżej wynagradzani pracownicy w obu działach zarabiali odpowiednio: powyżej 7 200 PLN brutto w działach marketingu i 5 617 PLN w działach PR.

Wynagrodzenia całkowite
w działach PR i marketingu w 2015 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2015 roku



Zarobki kierowników i specjalistów


Z danych OBW wynika, że kierownik w dziale marketingu przeciętnie zarabiał w 2015 roku 7 280 PLN brutto miesięcznie, podczas gdy mediana wynagrodzeń kierowników ds. PR wyniosła 5 645 PLN. W przypadku specjalistów zatrudnieni i w marketingu, i w PR otrzymywali przeciętnie 3 800 PLN brutto miesięcznie.

Wynagrodzenia kierowników i specjalistów
w działach marketingu i PR w 2015 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2015 roku



Wynagrodzenia na różnych stanowiskach w działach marketingu


Z analizy wybranych stanowisk w działach marketingu wynika, że najwyższe wynagrodzenia otrzymywali brand menedżerowie – mediana ich płac wyniosła 8 000 PLN brutto miesięcznie. Specjaliści ds. badań marketingowych otrzymywali przeciętnie 5 000 PLN, a specjaliści ds. SEO i SEM – 4 100 PLN. Najniższe pensje otrzymywali asystenci w działach marketingu – 3 000 PLN i copywriterzy – 3 062 PLN brutto miesięcznie. Więcej informacji o wynagrodzeniach na różnych stanowiskach znajdą Państwo w aplikacji Moja Płaca.

Wynagrodzenia na wybranych
stanowiskach w działach marketingu w 2015 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2015



Wynagrodzenia w działach marketingu w różnych branżach


Najwyższe zarobki były w bankowości, przeciętnie o nieco ponad 50% wyższe niż w usługach dla ludności i branży media/wydawnictwa/reklama PR. Ogólną medianę wynagrodzeń w działach marketingu przekroczyły także mediany wynagrodzeń marketingowców w przemyśle lekkim i ciężkim, IT i usługach dla biznesu.

Wynagrodzenia w działach marketingu
w wybranych branżach w 2015 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2015 roku



Wynagrodzenia w różnych grupach stażowych


Pracownicy działów marketingu zarabiali więcej od zatrudnionych w PR w każdej grupie stażowej. Najwyższe wynagrodzenie spośród zatrudnionych w marketingu otrzymywali pracownicy z grupy stażowej powyżej 16 lat – przeciętnie 6 490 PLN brutto miesięcznie. Natomiast w działach PR najwięcej zarabiały osoby o stażu pracy wynoszącym 9 do 10 lat. Mediana ich wynagrodzeń w 2015 roku to 5 052 PLN brutto miesięcznie.

Wynagrodzenia w działach
marketingu i PR w różnych grupach stażowych w 2015 roku (brutto w PLN)

Wykres

Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2015 roku



Więcej informacji o wynagrodzeniach na różnych stanowiskach znajdą Państwo w aplikacji Moja Płaca.

Artur Szeremeta
Przypominamy, że zgodnie z pkt 2.6 - 2.7 regulaminu kopiowanie, przetwarzanie i wykorzystywanie tekstów oraz danych portalu w innych celach niż do użytku osobistego wymaga pisemnej zgody redakcji.
Wynagrodzenie brutto - ile to jest netto?

Wszystkie podane w artykule stawki wynagrodzeń są kwotami brutto. Zawierają potrącane od pensji składki na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych. Kalkulator brutto - netto pozwala na szybkie przeliczenie podanych stawek na pensję, którą pracownik otrzyma "na rękę".