Ogólnopolskie Wynagrodzeń Stefa premium

Sprawdź co zyskasz wykupując pełny dostęp do naszego portalu

Sprawdź, ile zarabia:

Kierownik projektu 9220 PLN
Elektromonter 6740 PLN
Mechanik samochodowy 6870 PLN
Pracownik magazynowy 6050 PLN
Nauczyciel geografii 6260 PLN
Administrator IT 9690 PLN
Dyspozytor 6750 PLN
Księgowa 7160 PLN
Programista Java 13300 PLN
Prawnik 8500 PLN
Ogólnopolskie badanie satysfakcji z pracy

Bonus - zmienny składnik wynagrodzenia, otrzymywany jednorazowo, zależny od wydajności i efektywności pracy.

pozwala na porównanie 43 wskaźników w następujących obszarach

Wiedza

Najnowsze artykuły


Internetowe Badanie Wynagrodzeń 2006 – podsumowanie

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem najważniejszych wyników trzeciego Internetowego Badania Wynagrodzeń (IBW), które przeprowadziliśmy z czołowymi polskimi portalami. W badaniu uwzględniono dane pochodzące od 56014 osób. Mediana ich miesięcznego wynagrodzenia całkowitego wynosi 2500 PLN. Prawie 80% badanych zarabia poniżej 5000 PLN. Menedżerowie najwyższego szczebla zarabiają ponad 5 razy więcej niż pracownicy szeregowi.
Najwyższe dochody osiągano w sektorze IT (3500 PLN). Najniższe pensje otrzymywały osoby zatrudnione w mikroprzedsiębiorstwach (1800 PLN). Zdecydowanie najwyższe dochody osiągały osoby prowadzące własną działalność gospodarczą (3515 PLN). Osoby z rocznym stażem pracy zarabiały 1800 PLN, a ze stażem 10-letnim - 3200 PLN. Mediana wynagrodzenia osób, które nie ukończyły 20 lat wynosiła 1500 PLN. Najlepiej opłacane były osoby zatrudnione w dziale finansów i kontrolingu (3640 PLN).
Artykuł zawiera 12 tabel i 1 wykres. czytaj więcej Data publikacji: 10.01.2007 Autor: Kazimierz Sedlak

Wynagradzanie w organizacjach non-profit

Współcześnie organizacje non-profit zaczynają odgrywać coraz bardziej istotną rolę w gospodarkach wielu państw. Ich liczba i udział w tworzeniu dochodu narodowego cechuje bardzo duża dynamika. Ciągle jednak mało wiadomo o mechanizmach i sposobach zarządzania takimi podmiotami. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie ogólnych zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w organizacjach pozarządowych oraz ukazanie różnic w kształtowaniu płac pomiędzy tymi firmami a firmami, które w swoich działaniach nastawione są na zysk. Ponadto w analizie uwzględniono rozwiązania w zakresie stosowania dodatkowych bodźców finansowych dla pracowników organizacji non-profit. czytaj więcej Data publikacji: 09.01.2007

Motywowanie pracowników z działów IT

Współczesne przedsiębiorstwa w coraz większym stopniu uzależnione są od pracy informatyków, programistów czy administratorów sieci. Specyfika ich pracy, a także pewne charakterystyczne cechy osobowości powodują, że tradycyjne podejście do motywacji jest w przypadku tej grupy zawodowej bardzo nieadekwatne. Co więcej, nieumiejętne próby wzbudzania w nich zaangażowania w wykonywane obowiązki czy podniesienia morale mogą przynieść zupełnie odwrotny skutek. Jak zatem skutecznie motywować specjalistów do spraw nowoczesnych technologii? Sposobów na to jest kilka. czytaj więcej Data publikacji: 09.01.2007 Autor: Arkadiusz Koperek

Jakie czynniki powinien uwzględniać dobry system motywacyjny?

W artykule znajdą Państwo syntetyczne omówienie tych czynników, które wpływają na skuteczność systemu motywacyjnego. Często popełniane błędy wynikają z konfliktu pomiędzy stosowanymi bodźcami motywacyjnymi a prawdziwymi potrzebami. Skłania to do refleksji nad tym, w jaki sposób można ich uniknąć. Co należy wziąć pod uwagę przy budowaniu systemu motywacyjnego? Zrozumienie tego może pomóc w dostosowaniu możliwych do wykorzystania narzędzi motywacyjnych do specyfiki własnej firmy. Efektywny system motywacyjny powinien być bowiem adekwatny do sytuacji pracowników, dostosowany do warunków przedsiębiorstwa i jego otoczenia zewnętrznego. Kompleksowe podejście do motywacji pracowników pozwoli zmaksymalizować zysk, który przynoszą firmie osoby zaangażowane i zadowolone z pracy. czytaj więcej Data publikacji: 09.01.2007 Autor: Katarzyna Jaśko

Tradycyjne systemy wynagrodzeń - część II - system agresywny

Artykuł jest drugą częścią cyklu o klasycznych systemach wynagrodzeń. Jego tematem jest agresywny model wynagradzania. Oprócz analizy samego systemu dodatkowo w artykule scharakteryzowane zostały poszczególne rodzaje składników wynagrodzeń. Podstawowymi zasadami tego modelu jest akcent na osiągnięcia jednostki i połączenie płacy z wynikami. Dominuje on w organizacjach amerykańskich i anglosaskich. W modelu tym istotną rolę pełnią ruchome składniki wynagrodzenia (uzależnione od efektów oraz wynagrodzenia odroczone). Model ten najbardziej optymalny jest dla pracowników pracujących w dziale sprzedaży. Zapewnia on bowiem wysoki poziom motywacji handlowców, a co za tym idzie generuje wysoki poziom ich osiągnięć. System ten bardzo wysoko gratyfikuje menedżerów. Według jego zasad, to właśnie kadra najwyższego szczebla determinuje sukces firmy. czytaj więcej Data publikacji: 09.01.2007 Autor: Justyna Masłyk

Błędy w projektowaniu systemów wynagrodzeń uzależnionych od poziomu zadowolenia klientów

Zysk wielu firm w dużym stopniu zależy od zadowolenia klientów. Bardzo dobrym rozwiązaniem w tym przypadku jest wprowadzenie systemu wynagrodzeń z częścią zmienną uzależnioną od poziomu satysfakcji klienta. Jest on bardzo efektywny, lecz jednocześnie przy jego wprowadzaniu firmy często popełniają szereg podstawowych błędów. Artykuł dokładnie opisuje tego rodzaju systemy oraz proces ich wprowadzania w przedsiębiorstwach. Wypunktowuje także najczęstsze przyczyny powstawania błędów oraz ich naturę. Opierając się na przykładzie Galerii Centrum Sp. z o.o., analizuje problemy przy projektowaniu systemu wynagrodzeń z premią za jakość obsługi klienta. czytaj więcej Data publikacji: 09.01.2007 Autor: Marzena Jakubiec

Wynagrodzenia na stanowiskach informatycznych w 2006 roku

Niniejszy artykuł jest podsumowaniem wyników raportu płacowego dla stanowisk informatycznych. Dane pochodzą ze 37 firm z całej Polski. Analizy dotyczą 43 stanowisk informatycznych z 7 działów. Badanie obejmuje okres od stycznia do września 2006 roku i zawiera informacje o płacach blisko 2 500 osób.
Dyrektorzy w firmach informatycznych w pierwszych 3 kwartałach 2006 roku otrzymywali średnio 9 648 PLN (mediana). Mediana miesięcznej płacy menedżerów średniego szczebla zarządzania stanowiła 65% uposażenia dyrektorów. 19% dyrektorów zarabiało powyżej 12 000 PLN. 58% specjalistów otrzymywało wynagrodzenia w przedziale 2 000 - 4 000 PLN. Średnie wynagrodzenie specjalisty - informatyka zajmującego się konsultingiem i wdrożeniami wyniosło 3 944 PLN (mediana 3 894 PLN). Niewiele mniej zarabiali specjaliści z działu projektowo – programistycznego.
Jak się okazało, dominacja regionu mazowieckiego przestaje być żelazną zasadą różnicowania wynagrodzeń w Polsce. Z badania wynika że najwyższe zarobki wśród specjalistów z zakresu informatyki występowały w regionie Polski Południowej. czytaj więcej Data publikacji: 05.01.2007 Autor: Katarzyna Strojek-Mleczko

Jak wynagradza pracowników IBM

W artykule przedstawiono zasady wynagradzania pracowników i menedżerów w firmie IBM (Internationals Business Machines). Scharakteryzowano metody wynagradzania oraz rodzaje świadczeń dodatkowych, przysługujących pracownikom wszystkich oddziałów firmy na całym świecie. Podano przykładowe stawki wynagrodzenia w IBM w Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii. Menedżer ds. sprzedaży w amerykańskim oddziale zarabia rocznie 140 000 dolarów. Średnie roczne wynagrodzenie pracownika brytyjskiego IBM z oddziałem w Anglii wynosi 40 001 funtów, zaś w Walii 39 201 funtów. Prezes zarządu IBM w 2005 roku uzyskał wynagrodzenie podstawowe w wysokości 1 600 000 dolarów. czytaj więcej Data publikacji: 27.12.2006 Autor: Agnieszka Szwedo

Tradycyjne systemy wynagrodzeń - część I - system równościowy

Artykuł jest pierwszą częścią cyklu teoretycznego o klasycznych systemach wynagrodzania, które dawały i nadal dają podstawę do budowania polityki płac w firmach. Wśród nich wyróżniamy system równościowy, agresywny oraz solidarnościowy. Równościowy system wynagrodzeń, który jest przedmiotem tego opracowania, to system oparty o model zarządzania paternalistyczno-partypacyjnego. Często stosowany w państwach azjatyckich, które kultywują takim wartościom jak praca, honor, lojalność. W artykule określono zasady systemu równościowego oraz przeanalizowano jego słabe i mocne strony. Szeroko opisany został przypadek modelowego kraju wykorzystującego równościowe zasady płacenia – Japonii. czytaj więcej Data publikacji: 27.12.2006 Autor: Justyna Masłyk-Broniek

Praktyki wynagradzania w call center w USA i w Indiach

Artykuł jest analizą praktyk wynagrodzeń w call center w USA i w Indiach. Analizowane są wynagrodzenia w call center różnych rodzajów oraz z różnych branż. Przytaczane są przykłady na motywowanie pozafinansowe, stosowane w firmach. Artykuł opisuje także różnice w sposobie zarządzania oraz wynagradzania w call center wymagających wysokich i niskich kwalifikacji. Analiza obejmuje też to, jaka część wynagrodzenia jest zależna od osiągnięć. W przypadku Indii, artykuł opisuje też różnice w wynagrodzeniach w firmach rodzimych i międzynarodowych. czytaj więcej Data publikacji: 27.12.2006 Autor: Marzena Jakubiec
Krakowskie Forum Wynagrodzeń