Mediana płac w działach obsługi klienta wyniosła 4 075 PLN. 25% najniżej wynagradzanych pracowników tych działów zarabiało mniej niż 3 200 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych więcej niż 5 500 PLN. A 10% najwyżej wynagradzanych zarabiało więcej niż 7 896 PLN. Mediana płac kobiet w działach obsługi klienta wyniosła 3 820 PLN, natomiast mężczyzn 4 457 PLN. 
Wynagrodzenia w działach obsługi klienta w 2020 roku (brutto w PLN)
     
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
Najwyższe płace w działach obsługi klienta otrzymywali pracownicy z województwa mazowieckiego – 4 800 PLN. Różnice w płacach w różnych województwach wyniosły maksymalnie 1 658 PLN. Zdecydowanie więcej zarabiali pracownicy tych działów w samej Warszawie. Mediana ich zarobków wyniosła 5 094 PLN. 
Mediany wynagrodzeń 
w działach obsługi klienta  w wybranych województwach w 2020 roku (brutto w PLN)
     
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
Według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń dyrektorzy w działach obsługi klienta zarabiali 12 900 PLN. Kierownicy od 5 094 do 8 000 PLN. Natomiast specjaliści od 3 800 PLN do 5 094 PLN. Najmniej zarabiali pracownicy szeregowi – 3 311 PLN. 
Mediany wynagrodzeń pracowników w działach obsługi klienta  
na różnych szczeblach organizacji w 2020 roku (brutto w PLN)
     
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
Najwyższe płace otrzymywali pracownicy z najdłuższym stażem pracy – 4 661 PLN. Pracownicy na początku kariery zarabiali o 1 200 PLN mniej. Mediana ich płac to 3 400 PLN.   
Mediany wynagrodzeń pracowników działów obsługi klienta  
z różnym stażem pracy w 2020 roku (brutto w PLN)
     
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
W poniższej tabeli zaprezentowane zostały wynagrodzenia całkowite w działach obsługi klienta na wybranych stanowiskach. Więcej danych dotyczących zarobków na stanowiskach znajdą Państwo w 
Mojej Płacy. A jeśli potrzebują Państwo bardziej szczegółowych analiz, zapraszamy do 
Zarobków na stanowiskach. 
Wynagrodzenia pracowników działów obsługi klienta na wybranych stanowiskach w 2020 roku (brutto w PLN)
        
 
  | stanowisko | próba | 25%
  zarabiało mniej niż | mediana | 25%
  zarabiało więcej niż | 
 
  | kierownik zespołu (Team Leader) | 118 | 5 013 | 7 100 | 8 672 | 
 
  | kierownik ds. obsługi klienta | 74 | 4 424 | 5 765 | 7 910 | 
 
  | specjalista ds. handlowych | 223 | 3 900 | 4 800 | 6 000 | 
 
  | specjalista ds. obsługi klienta | 407 | 3 500 | 4 200 | 5 094 | 
 
  | specjalista ds. wsparcia sprzedaży | 107 | 3 820 | 4 200 | 5 161 | 
 
  | doradca klienta indywidualnego | 417 | 3 200 | 3 800 | 4 500 | 
 
  | konsultant call center | 80 | 3 000 | 3 633 | 4 645 | 
 
  | asystent w dziale obsługi klienta | 117 | 3 100 | 3 620 | 4 270 | 
 
  | asystent ds. sprzedaży | 73 | 3 000 | 3 600 | 4 453 | 
 
  | sprzedawca | 385 | 2 800 | 3 184 | 3 700 | 
 
 
 
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2020 roku
 W 2020 roku w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń (OBW) uczestniczyły 118 767 osoby. Z czego 58% stanowili mężczyźni, 70% osób ma wyższe wykształcenie, 54% mieszka w dużych miastach (powyżej 100 000 mieszkańców), 46% badanych pracuje w dużej lub wielkiej firmie (powyżej 250 pracowników), 82% pracuje w firmach prywatnych, a 50% badanych ma staż pracy krótszy niż 8 lat.
Jeżeli są Państwo zainteresowani zamówieniem szczegółowego raportu na temat wynagrodzeń na konkretnym stanowisku, w konkretnym regionie, wybranej branży czy grupie zawodowej zapraszamy do złożenia 
zamówienia.
Zapraszamy do uczestnictwa w tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń.
Ankietę do badania można znaleźć 
tutaj.